konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Latawiec, to w srodowiskach biznesowych, zachodnich krajow, symbolbraku doswiadczenia i niepewnosci. Mianem latawca okreslany jest ktos kto nie jest godny zaufania.

Co wy na to?wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 16:47
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

o tym juz dyskutowalismy i poruszamy tą kwestie w innych tematach

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

wojtek o.:
Latawiec, to w srodowiskach biznesowych, zachodnich krajow, symbolbraku doswiadczenia i niepewnosci. Mianem latawca okreslany jest ktos kto nie jest godny zaufania.

Co wy na to?wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 16:47
Opowiadał mi kumpel, który ma żonę stewardesę, że podczas operacji plastycznej ona się nagle wybudziła z narkozy i usłyszała, jak lekarze rozmawiają o jej profesji:
"Kim ona jest z zawodu, że chciała sobie nos wyprostować?"
"A wiesz: latawica..."
I ona wtedy się zmusiła, usiadła walcząc z sennością i zaprostestowała:
"Ja nie latawica, ja naziemna!"
(Fakt, że pracowała na lotnisku w obsłudze naziemnej).
Zatem latawiec może być traktowany jako coś nawet obelżywego.
Ale bez przesady. Dmuchawce, latawce, wiatr... Ja kojarzę z beztroskim dzieciństwem. Gdzieś tam - nie wiem we wschodniej Azji - ludzie puszczają sobie latawce dla sportu...

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Przemysław W.:
wojtek olenski:
Latawiec, to w srodowiskach biznesowych, zachodnich krajow, symbolbraku doswiadczenia i niepewnosci. Mianem latawca okreslany jest ktos kto nie jest godny zaufania.

Co wy na to?wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 16:47
Opowiadał mi kumpel, który ma żonę stewardesę, że podczas operacji plastycznej ona się nagle wybudziła z narkozy i usłyszała, jak lekarze rozmawiają o jej profesji:
"Kim ona jest z zawodu, że chciała sobie nos wyprostować?"
"A wiesz: latawica..."
I ona wtedy się zmusiła, usiadła walcząc z sennością i zaprostestowała:
"Ja nie latawica, ja naziemna!"
(Fakt, że pracowała na lotnisku w obsłudze naziemnej).
Zatem latawiec może być traktowany jako coś nawet obelżywego.
Ale bez przesady. Dmuchawce, latawce, wiatr... Ja kojarzę z beztroskim dzieciństwem. Gdzieś tam - nie wiem we wschodniej Azji - ludzie puszczają sobie latawce dla sportu...
Tylko, ze nam chodzi o dobry, konkretny image!
Albo podchodzimy do promocji kraju z polotwartym okiem albo powaznie.
Byc moze dlatego, ze za duzo ludzi godzi sie na takie rozwiazania, czyli polrozwiazania, mamy taka a nie inna markena zachodzie.
Kraju pelnch latawcow.

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Iwona K.:
o tym juz dyskutowalismy i poruszamy tą kwestie w innych tematach
Moze i poruszaliscie ale czy doszliscie do wnioskow?
Latawce dalej fruwaja.wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 20:45

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Logo to, jak i pozostale elementy skladajace sie na "program" promocji Polski, jest wykorzystywane w formie sporadycznej, rachitycznej i sladowej.

Zagrozenie wiec i ryzyko, ze mogloby to stworzyc niepozadany wizerunek kraju (stoworzyc!, podkreslam, a nie popsuc, bo popsuc mozna cos, co juz istnieje) jest niemalze zadne.

Na pytanie "z czym kojarzy Ci sie Polska/Poland?" zadane w jakimkolwiek miejscu na swiecie. Uslyszymy:
a) milczenie
b) Holland
c) cos o Papiezu, o Walesie, ale to juz jest szczyt szczescia.

Jezeli ktos znajdzie jakiegos respondenta, ktoremu Polska sie skojarzy z latawcem, to ja sie tutaj osobiscie deklaruje, ze sam zjem ten latawiec :)

Zadne ryzyko ze strony latawca nam nie grozi, bo po pierwsze, nikt poza gastka pasjonatow i autorow tego pozal sie Boze projektu o latawcu nie slyszal, a po drugie logo to jest od Polski tak oderane jak latawiec od Ziemi, i ani oko nie widzialo ani ucho nie slyszalo, zeby ktos z wlasnej lub odgornej inicjatywy to logo wykorzystywal w jakims wiekszym zakresie! :)

PS. Bardzo ladny zimorodek, moze by tak jego zatrudnic do promocji Polski ;)

PS2. Tak na marginesie to Polska ma dwa loga:


Obrazek



Obrazek
Kamil S. edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 21:25

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Kamil S.:
Zadne ryzyko ze strony latawca nam nie grozi, bo po pierwsze, nikt poza gastka pasjonatow i autorow tego pozal sie Boze projektu o latawcu nie slyszal, a po drugie logo to jest od Polski tak oderwane jak latawiec od Ziemi, i ani oko nie widzialo ani ucho nie slyszalo, zeby ktos z wlasnej lub odgornej inicjatywy to logo wykorzystywal w jakims wiekszym zakresie! :)
No, latawiec nawiązuje do szachownicy, jaką były (i są chyba nadal) znakowane polskie samoloty bojowe...

Obrazek


Obrazek

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Dyskusja o logo ma sens, tylko jesli jest ono elementem K O N C E P C J I tego co ma symbolizowac.
Poniewaz marka POLSKA zadnej koncepcji sie nie doczekala wiec nie mamy zadnego punktu odniesienie zeby rozmawiac o tym, czy latawiec jest z ta koncepcja spojny czy nie.

Najpierw tworzy sie jasna jednolita WIZJE, ktora moze byc np. jednym SLOWEM, jakie w sposob jednoznaczny odnosi sie do tego co chcemy przedstawic. Poki co Polska nie ma takiej wizji, nikt nie zaproponowal zadnego slowa, ktore by sie odnosilo tylko i wylacznie do Polski i do nikogo wiecej. Gdy sie juz ten etap osiagnie wtedy nalezy zaczac tworzyc pozadane skojarzenia - takze poprzez logo. Latwiec ktos tam sobie narysowal, a potem zaczal wymyslac z czym sie mu on tez kojarzy - powinno byc na odwrot.

Zadne latawce, dmuchawce nie oddaja ISTOTY polskosci. Ja wiem, ze odkrycie takiego KONKRETU, ktory by oddwal wszystko to co polskie jest bardzo trudne. Ale to nie znaczy, ze mamy sie godzic na amatorszczyzne. Podaje ponizej linki do dwoch ciekawych artykulow na temat wodki Belvedere, ktora stworzyla doskonala nowatorska wizje swojej marki opierajac sie na wydawaloby sie wstydliwych i szkodliwych skojarzeniach dotyczacych Polski. Ale robienie czegos PROFESJONALNIE i zgodnie z RZECZYWISTSCIA, jest to prawdopodobnie jedyna droga do osiagniecia sukcesu. Latawiec ani nie jest profesionalny ani nie oddaje niczego co by mial ozwiazek z codzienna polska rzeczywistoscia!

1) O Belvedere

Marka Belvedere powstała jako wypadek przy pracy. Wypadek polegał na strachu ówczesnego zarządu Polmosu Siedlce, z którym francuska firma Euro-Agro po-djęła współpracę przy opracowaniu koncepcji wódki Chopin. Była to marka, którą Polmos zarejestrował wcześniej. W tym czasie rejestrowanie wszelkich marek, jakie tylko przychodziły komukolwiek w za-kładzie do głowy, było powszechną dzia-łalnością wszystkich dyrektorów.

Proces tworzenia słynnej butelki Belvedere polegał głównie na wysiadywaniu pod drzwiami dyrektora Polmosu w Żyrardowie, który regularnie nie przychodził na umó-wione spotkania. Kiedy już przychodził, to miewał życzenia - na przykład, żeby dodać trawę albo gałęzie. Zatem efekt w postaci wzoru zdobniczego butelki Belvedere jest kompromisem pomiędzy estetyką dyrektorską oraz wymogami technologii i amerykańskich norm technologicznych. Kiedy ostateczny projekt został zaakceptowany przez dyrekcję Polmosu w Żyrardowie, amerykańska firma, która miała stać się dystrybutrem Belvedere na terenie USA, przekazała projekt swojej firmie opracowującej opakowania, aby ostateczny wzór był zgodny z wymogami amerykańskiego rynku - na przykład, żeby emalia, którą zdobiona była butelka, spełniała amerykańskie normy oraz żeby wszystkie napisy znajdowały się tam, gdzie powinny. Największy problem był z korkiem. Koncepcja zamykania butelki prawdziwym korkiem była oczywiście słuszna z punktu widzenia budowania wizerunku produktu, ale spra-wiała niezliczoną ilość kłopotów dostawcom - korek pomimo specjalnych zabiegów kruszył się dokładnie tak jak w winie i pozostawiał drobinki w płynie. To, czego nie widać w winie, w wódce powodowało odrzucanie całych partii. Ostatecznie jednak udało się tę wadę wpisać w marketingową strategię komunikacji marki, która była ekskluzywna, bo jak głosiły amerykańskie reklamy - wywodziła się z tradcyjnego polskiego kurzu (lub brudu - w zależności od tłumaczenia).

za: http://cmo.cxo.pl/artykuly/55307.html

2) (...) Mamy też i nasz polski przykład innowacji na skalę światową: wódkę Belvedere. Sposób jej wylansowania w Stanach Zjednoczonych i późniejsza strategia marki stworzyły nową kategorię wódek – super premium, czyli, jakkolwiek absurdalnie to zabrzmi – wódkę dla elity (i aspirujących). O stopień wyżej niż wódki luksusowe w rodzaju Absoluta. To prawdziwy majstersztyk: markę Belvedere buduje się w oparciu o najpaskudniejsze stereotypy na temat polskiego brudu i zacofania, a sam trunek jawi się jako jedyny w swoim rodzaju, pochodzący z kraju, który stworzył kulturę produkcji wódki. Kiedy wprowadzono jego owocowe odmiany, barmani w Nowym Jorku musieli się nauczyć wymawiać słowa „pomarańcza” i „cytryna”. Nie było mowy o żadnym „orange”. Takich innowacji we współczesnym świecie jest zaledwie kilkanaście, inni – po prostu – jako pierwsi naśladują te przełomowe sposoby działania na lokalnych rynkach i tam są rzeczywiście nowatorscy, zbierając z tego tytułu profity.

za: http://www.manager-magazin.pl/index.php?ct=archiwum&ma...


Obrazek
Kamil S. edytował(a) ten post dnia 07.10.07 o godzinie 12:05
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

wojtek o.:
Iwona K.:
o tym juz dyskutowalismy i poruszamy tą kwestie w innych tematach
Moze i poruszaliscie ale czy doszliscie do wnioskow?
Latawce dalej fruwaja.wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 20:45

ja jestem za zmianą tego logo ! Ale co sama na to poradzę ??

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Iwona K.:
wojtek o.:
Iwona K.:
o tym juz dyskutowalismy i poruszamy tą kwestie w innych tematach
Moze i poruszaliscie ale czy doszliscie do wnioskow?
Latawce dalej fruwaja.wojtek olenski edytował(a) ten post dnia 06.10.07 o godzinie 20:45

ja jestem za zmianą tego logo ! Ale co sama na to poradzę ??
Najwazniejsze, ze jestes. Piszmy do tych, ktorzy decyduja.
Starajmy zmienic to w jaki sposob o nas pisza...
W sumie juz to zrobilas.

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Upieram sie przy tym, że problem należy zacząć rozwiązywać od zupełnie innej strony.

Zmiana logo w tej chwili będzie zmianą opakowania, w którym zarówno przed jak i po zmianie NIC NIE MA! Opakowanie jest puste! Nikt tego nie kupi!
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Kamil S.:
Upieram sie przy tym, że problem należy zacząć rozwiązywać od zupełnie innej strony.

Zmiana logo w tej chwili będzie zmianą opakowania, w którym zarówno przed jak i po zmianie NIC NIE MA! Opakowanie jest puste! Nikt tego nie kupi!


no właśnie, pytanie czy umiemy dobrze się sprzedać?

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Nie umiemy, bo nigdy sie tego nie uczylismy. Jak sie nauczymy, to bedziemy umiec.

Najpierw nalezaloby podjac dzialania wewnetrzne. Porownac to mozna do zarzadzania marka firmy. Jesli personel firmy (Polacy) nie zna, nie lubi, nie potrafi pozytywnie i spojnie zaprezentowac produktu i marki, ktory swoim nazwiskiem firmuje (Polska), to wszelkie dzialania nakierowane na klientow (obcokrajowcy) sa z gory skazane na niepowodzenie.

Mam wrazenie, ze w przypadku marki Polska mamy do czynienia z wznoszeniem gmachu zaczynajc od komina (logo) a nie od fundamentow (zdefiniowanie tozsamosci).
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

w tym wszystkim należy brać poprawke, nie mozemy porownywac Polske z marka USA, czy innych panstw Europy Zachodniej, u nas system wolnej gospodarki funkcjonuje dopiero kilkanascie lat, wiec u nas to wszystko dopiero sie ksztaltuje.

logo Polska funkconuje od nie dawna, to dopiero poczatki, Polska Organizacja Turystyczna funkcjonuje od 2000r. wiele już zrobiła w kierunku promocji kraju...
teraz tylko trzeba uczyć sie na błędach.

problem tylko właśnie z naszą tożsamością, ciągle nie wiadomo co może dobrze sie sprzedać i jak to sprzedać...

konto usunięte

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

Moim zdaniem latawiec to nieporozumienie-zagranicznemu turyscie wogóle nie kojarzy sie z Polska (choc juz umieszczenie na nim napisu Solidarnosc, albo wizerunku L.Walesy moze dalyby jakas szanse na rozpoznanie:)To co mial komunikowac latawiec (w mniemaniu tworcow)nie pokrywa sie wogole z interpretacja odbiorcy)
Nie chcialabym zabrzmiec krytycznie, ale uwazam ze symbol nietrafiony bo po 1-jest niezrozumialy, po 2- nie kojarzy sie z Polska, po 3-nie ma tak wlasciwie co z nim zrobic zeby sie kojarzyl-no chyba ze zorganizujemy coroczne huczne dni latawca:)

Z kolei logo "Polska"-Polskiej Izby Turystycznej-wrecz przeciwnie.
Zawiera symbol gor, wody i drzewa co niejako juz wstepne komunikuje bogactwo kraju. Cieple kraje maja slonce, a my drzewa, jeziora, morze, gory ale nie tylko (co mozna by rozwinac w kampani reklamowej)
Uwazam ze (w przeciwienstwie do abstrakcyjnego latawca)to wlasnie logo staje sie swietna baza do zrobienia dobrej kampani promujacej Polske jako kraj ktory ma wszystko czego potrzeba (mam nawet pomysl jak by to mozna fajnie zrobic, ale to nie miejsce by sie na ten temat rozpisywac)

Reasumujac, jestem za zaniechaniem uzywania latawca jako loga dla Polski.O niebo lepszy bylby Zubr:) W koncu zubrowka juz jest na tyle rozslawiona za granicami kraju ze od rozpozawalnosci loga juz tylko krok nas dzieli- gdybysmy zdecydowali sie takiego uzyc.
Z drugiej strony, nie wiem czy jest to najlepszy pomysl by uzywac symboli-ktore kojarza sie (jakby na to nie patrzyl)z alkoholem, a przeciez nasza grupa docelową nie sa wylacznie ludzie pijacy, ale kazdy turysta na swiecie rowniez abstynent, ktory w zyciu zubrowki, czy piwa zubra nie widzial na oczy (choc sam Zubrzyk mysle ze wzbudzil by sympatie i w sumie nie wiele krajow moze sie poszczycic takim rezerwatem jak my)
Bocian -tez jest fajny ale chyba utozsamiany jest z Polska bardziej przez nas samych niz przez obcokrajowcow.

Dlatego mysle ze postawienie na ROZNORODNOSC (i nawiazujace do niej logo Polskiej Izby Turystyki)-jako na wyroznik Polski w swiecie jest bezpieczniejszy.Ponadto daje wieksze pole manewru do dzialan marketingowych i ma szanse przyciagnac wiecej turystow o roznych oczekiwaniach w stosunku do wypoczynku w naszym kraju.Anna P. edytował(a) ten post dnia 09.01.09 o godzinie 13:27
Robert P.

Robert P. Przedstawiciel
Handlowy

Temat: latawiec nie jest dobrym pomyslem na logo

niom popieram w 1000% chyba Kraków postawił na anglików i tanie pifffko...i ponosi konsekwentnie za to odpowiedzialnośc...:P

Następna dyskusja:

Pewne rzeczy nigdy sie nie ...




Wyślij zaproszenie do