Tomasz Łybacki

Tomasz Łybacki
Konsultant/Programis
ta

Temat: Komunikacja z klientem w projektach

Witam

Ponieważ przygotowuję się do pisania pracy, byłbym bardzo wdzięczny za wypowiedzi na temat problemów w komunikacji z klientem w Waszych projektach. Prosiłbym również o opis zastosowanych przez Was rozwiązań i wyciągniętych wniosków.

Z góry dziękuję wszystkim PM-om, którzy zechcą podzielić się swoimi doświadczeniami.

konto usunięte

Temat: Komunikacja z klientem w projektach

Pierwsze co mi do głowy przychodzi, to papier: wszystkie ustalenia spisywać na papierze (wersjonowany dokument) z podaniem, kiedy i kto ustala oraz o ile możliwe z podaniem kontekstu, który czasem jest istotny.
Rafał D.

Rafał D. Head of Production,
Locon Sp. z o.o.

Temat: Komunikacja z klientem w projektach

Absolutna podstawa: ustalić i utrzymać kanały komunikacyjne.
Drugie: Dopilnować by wszelkie "prośby" były obsługiwane w procesie change management.

To wbrew pozorom bardzo trudne. Da 80% sukcesu ;)

Temat: Komunikacja z klientem w projektach

Witaj,

Ja stosuję to m.in. w swojej pracy:

1.
Na czas trwania projektu ustalić terminy spotkań okresowych np. co tydzień o ustalonej godzinie.
2.
W czasie spotkań omawiać sprawy bieżące, sprawy z poprzedniego tygodnia i na kolejny tydzień.
3.
Na koniec spotkania sporządzić notatkę i ją podpisać.
4.
W sytuacjach kryzysowych ustalać spotkania robocze bez względu na punkt 1.
5.
Na spotkanie z Klientem-Inwestorem przynosić raport postępu prac z poprzedniego okresu.
6.
Sprawy nie wymagające spotkań konsultować droga mailową.
7.
Pozostaje jeszcze telefon - komunikacja bieżąca.Damian Opłocki edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 00:26



Wyślij zaproszenie do