Adam
Bartosiewicz
Tax Adviser ;
Solicitor
Temat: Hiciory tygodnia:
I)a) We wrześniu wniosek o wszczęcie postępowania podatkowego za I, II, ..... XI 2007 r. w podatku od towarów i usług.
b) w listopadzie informacja o przyczynach niezałatwienia sprawy w terminie (przedłużka)
c) w grudniu postanowienie o wszczęciu z urzędu postępowania za I, II, III, VI, VIII, IX 2007 r.
hmm... wydawało mi się, że nie można prowadzić dwóch postępowań jednocześnie, a zwłaszcza wszcząć postępowania już wszczętego
II)
Wniosek do dużego US o stwierdzenie nadpłaty za I, II, III,.... XII 2007 r. w VAT oraz zwrot podatku, ewentualnie potraktowanie powyższego wniosku jako wniosku o wszczęcie postępowania podatkowego mającego na celu ustalenie prawidłowej wysokości nadwyżki naliczonego nad należnym
US wszczyna 24 postępowania. Od kilku dni usiłujemy się dowiedzieć na jakiej zasadzie za poszczególne miesiące toczą się po dwa postępowania.
III)
Zapoznanie z aktami.
US przynosi trzy teczki. Pokazuje dwie, trzecią chowa.
Na pytanie, co jest w trzeciej pada odpowiedź "akta podręczne".
Po przyjęciu ustnego zawiadomienia do protokołu o odmowie pokazania "akt podręcznych", rzecz kończy się pisemnym wyjaśnieniem NUS, w którym czytamy:
akta sprawy, to akta postępowania.
w teczce zatytułowanej "akta podręczne" były luźne notatki sporządzane przez pracownika w czasie między zakończeniem kontroli podatkowej a wszczęciem postępowania
nie są one aktami sprawy, gdyż nie powstały w toku postępowania.
to, czym są?
czyżby w wersji OP dla US istniała jakieś tajemnicza procedura między kontrolą a postępowaniem?