Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Jest to pomysł na który trafiłem w jednym z nagrań Bandlera i który, przy przetestowaniu, okazał się być zdumiewająco skuteczny.

Jest wiele materiałów n.t. kontroli własnego głosu i rozwijania go i są to bardzo przydatne rzeczy, pozwalające na poważne zmiany w tym jak mówimy.

Jednocześnie, w pewnych kontekstach, zdarzały mi się jeszcze sytuacje gdy wiedziałem jak chce mówić, wiedziałem co mam fizycznie i organicznie robić z gardłem, strunami głosowymi, itp. - a głos i tak wychodził nie taki, jaki mi pasował.

Teraz wiem, że przynajmniej w niektórych wypadkach było tak gdyż zmieniałem aspekty fizyczne - ale nie zmieniałem submodalności własnego dialogu - dialogu zewnętrznego.

Tak, nasz głos również ma własne submodalności w naszej głowie - i możesz do pewnego stopnia zmienić np. głośność czy glebie głosu nie przez koncentracje na sposobie mówienia, ale poprzez zmianę submodalności własnego głosu, tego jak siebie słyszysz, w swojej głowie.

Pobaw się tym. Zobacz jak zmieniać możesz tak głośność, tembr i tempo głosu, jak możesz zmieniać jego zasięg i punkt wydobywania się.

A gdy już się tego nauczysz, dodaj do tego inne narzędzia - np. future pacing, rozciągając określony styl mówienia na swojej linii czasu.

Odkrywaj i baw się, tu jest dużo fajnych rzeczy do poznania.
Marek G.

Marek G. Patrz, którędy
idziesz byś nie
stąpnął na kawałek
Lasu pr...

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Fajny temat. Zgadzam się z submodalnościami głosu, choć uważam, że to dialog wewnętrzny. Kiedyś prowadziłem szkolenie, w których znalazły się elementy prezentacji i właśnie ćwiczyliśmy głos. Miałem dwa modele, które wykorzystywałem. 1. Krystyna Czubówna 2. Joanna Senyszyn. Kiedy wykorzystałem audio, kinestetykę ukierunkowaną na KCz, przypomniała mi sie JS. Wyszło strasznie. Głos ma s. :-0
Marek G.

Marek G. Patrz, którędy
idziesz byś nie
stąpnął na kawałek
Lasu pr...

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Stawiam pytanie: Jak sprawnie wykorzystać submodalności głosu do osiągania lepszych efektów?

konto usunięte

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Też się będę upierała, ze to dialog wewnętrzny;) Natomiast przed chwila pobawiłam się tym i faktycznie swietnie działa
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Zwał jak zwał, nie będę się upierał przy nazwie :D Przyjrzyjmy się praktyce.

Marek, w odpowiedzi na Twoje pytanie, rzeczy z którymi się bawiłem:
- przestrzeń głosu
- głośność
- równość/stabilność

konto usunięte

Temat: Submodalności Dialogu Zewnętrznego

Jeśli chodzi o głos, to można też zastosować podejście "części", to jeśli ma się więcej niż jeden głos. Można zaobserwować, że ludzie mówią inaczej prywatnie, publicznie, inaczej gdy są nagrywani.

Szczególnie również w śpiewie gdy rozróżnia się różne rodzaje głosu ze względu na jego rejestr. Jeśli ktoś ma problem z łączeniem rejestrów można pobawić się technikami integracji części gdy jeden głos nie lubi drugiego :D



Wyślij zaproszenie do