konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Hej,

Ostatnio zastanawialem sie, dlaczego prawie nikt w tej branzy nie siega po wypracowanie dobrego USP w marketingu szkolen NLP. Chyba, ze uwaza sie za USP "jestem najlepszy!"

Czy uzywasz czegos w swoim marketingu usug szkoleniowych lub doradczych (terapia, coaching itp) co uwazasz za swoje USP?
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Generalnie? Dlatego, że trenerzy i coache nie mają zbyt dużego pojęcia o marketingu. Co gorsza wielu uważa, że nie musi mieć pojęcia i brzydzi się ideą marketingu, ale na szczęście powoli to się zmienia.

Z tego właśnie powodu ściągam teraz do Polski Andrewa Austina m.in. na jednodniówkę z promocji biznesu coachingowego i terapeutycznego. Z tego też powodu sam pracuje z początkującymi coachami pomagając im się wypromować. Po prostu - jest duża dziura na rynku w tym obszarze.

Jeśli chodzi o mój USP, w kontekście coachingu, to są to m.in.
- specjalizacja: nieśmiałość i odkochanie
- oparcie w neurologii, o której większość znanych mi coachów nie ma pojęcia

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

A jeżeli czyjś USP zostanie tutaj opisany do ewentualnego zmodelowania-to czy nadal będzie unique? :)
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Tajest - bo wyrobienie sobie marki pod tym USP wymaga "nieco" czasu i wysiłku.

A większość osób po prostu nie jest na ten wysiłek gotowa.

Alex Royale - dość znany w UK hipnotyzer - prowadził kiedyś szkolenie n.t. promocji swojego biznesu przez współpracę z trzecim sektorem. Zaczął szkolenie od słów:
"Ta metoda działa w 100%, przynosi wielkie korzyści i masę klientów. Zaraz wam o niej opowiem. I wiecie co? Zupełnie nie obawiam się konkurencji z waszej strony. Bo wiem, że nikt z was z niej nie skorzysta. Posłuchacie, spodoba wam się, pokiwacie z zainteresowaniem głowami. A potem pójdziecie do domów i nic z tym nie zrobicie. Dlatego nie boję się o niej mówić."

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Skad on to wiedzial :-)

Unique nie zawsze opiera sie 'pomysle'. Np w NY byl jakis prawnik specjalizujacy sie sprawach o posiadanie narkotykow. Jego USP opieralo sie jego doswiadczeniachz molodosci- sam byl uzalezniony, wielokrotnie aresztowany za posiadania. Potem sie naprostowal, skonczyl prawo, pracowal przez lata jako obronca z urzedu. Dzieki temu mogl mowic "Ja wiem co przezywasz, wiem jak to wyglada z obu stron. Ja tam bylem! Teraz jestem prawnikiem i rowniez wiem jak dziala system"

Albo, USP stworzone, ale latwe do nasladowania "Domido's Pizza" - We'll deliver hot pizza to ypur door under 30 min or it'on us!". Na ich korzysc przez lata dzialalo, ze byli pierwsi, choc pojawilo sie wielu nasladowcow.

W szkoleniach NLP odbycie szkolen u 'starej gwardii za granica' juz ndawno nie jest USP. !2 lat temu bylo, bo bylem chyba jedynym, ktory byl u roznych trenerow w USA i niektorych zatrudnial. Teraz gdy kazd moze pozwolic sobie na wyjazd to juz nie jest USP.

A co moze byc oprocz "niszowosci" (NLP w pozyskiwaniu funduszy na cele dobroczynne" lub specjalizacji jak u Artura (Byles niesmialy kiedys? Odkochales sie skutecznie kilkanascie razy :-)?)

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Stosowanie nowych nazw dla czegoś juz znanego - np. creative NLP czy nowe nazwy dla starych technik. Łączenie kilku rzeczy pod fascynująca nazwą i sprzedawanie jako czegoś odkrywczego. Dawanie certyfikatów podpisanych przez największych - w Polsce przez Bandlera, Jamesa i Christine Hall. Wprowdzanie nowych na Polskim rynku rzeczy, np.Time Line Therapy. Mariusz Szuba łączy to ze szkoleniami Praktyk i chyba już też Master NLP, podobnie Adam Dębowski. NLP Coaching Tada Jamesa wprowadzony też przez Adama, a w nim wiele narzędzi dotychczas nie stosowanych w Polsce, choćby poziomy wartości wg Gravesa. Kontrowersyjność trenera-chociaż to juz chyba też przestało byc USP:) No i napisanie książki tez juz na szczęscie przestało byc USP-bo jak powiedziała moja koleżanka-pełno książek polskich nlp-owców, tylko nie ma co czytać :)Joanna Konczanin edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 22:19
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Byłem, odkochałem. Może nie kilkanaście, ale ładnych kilka - z mojego doświadczenia, Ci którzy potrafili się kilkanaście razy zakochać łatwo się też odkochują i nie potrzebują pomocy. To Ci, którzy zakochali się tylko raz lub kilka razy mają kłopoty z wyjściem z tego. W sumie logiczne ;)

Tak naprawdę możliwych USP jest masa, np.
- osobowość
- historia osobista
- wyjątkowa obsługa
- wyjątkowy sposób płatności
- związek z organizacją (niekoniecznie NLP - np. z NGO)
- wyjątkowy produkt "wejściowy"
- wyjątkowa usługa
- mit osobisty (np. od zera do bohatera- Robbins)Artur Król edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 22:12

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Andrzej B.:
Odkochales sie skutecznie kilkanascie razy :-)?)
A Ty usunąłeś juz sobie kilkanaście fobii? :)

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

"Andrzej B.:
Odkochales sie skutecznie kilkanascie razy :-)?)
A Ty usunąłeś juz sobie kilkanaście fobii? :)"

No! Przed:
1. wystapieniami publicznymi
2. pieknymi kobietami
3. kontaktami z nowymi ludzmi
4. autorytetami
5. byciem ocenianym

To 5. Brakuje pare do nastu :-)

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Andrzej B.:
>>
To 5. Brakuje pare do nastu :-)
To jeszcze trochę pracy przed Tobą :D

konto usunięte

Temat: Marketing biznesu szkoleniowego NLP (lub hipnozy

Aha, zainspirowany tym co powiedzial RB zainstalowalem sobie dwie: na biede i na nude :-)



Wyślij zaproszenie do