Temat: Promocja miast/ regionów
Barbara Hernas:
Ta wpadka z uczelniami rzeczywiście przykra. Z czego to wynika? Lenistwo, ingnorancja, monopol?
A jaki jest pomysł na promocję Bydgoszczy? Co wyróżnia miasto?
Woda i sport - z tego oczywiście wynika bliskość naturze, ekologiczność. Promocja ta odbywa się na wielu płaszczyznach:
1) Miasto organizuje imprezy plenerowe nad rzeką Brdą - kierowane są one do różnych grup odbiorców ( Od spotkania fanów serialu "M jak Miłość", przez organizację Bydgoszcz Smooth Festiwal i zlot wodniaków - "Ster na Bydgoszcz", po spektakle operowe w amfiteatrze nad Brdą ).
"M jak miłość"
Jakaś operetka.
"Ster na Bydgoszcz"
2) Związany z wodą i ekologią jest również Bydgoski Tramwaj Wodny - pojazd ekologiczny o napędzie solarnym. W ramach promocji kierowanej do mieszkańców miasta prowadzone są na nim lekcje na uczniów bydgoskich szkół. Zainteresowanie nimi było w zeszłym roku ogromne. Uważam, że taka reklama wewnętrzna jest też bardzo ważna. Dodatkowo wspólnie z Toruniem planujemy zakupić poduszkowiec - kursowałby między naszymi miastami.
Bydgoszcz ma razem dwa tramwaje solarne oraz jeden konwencjonalny stateczek wycieczkowy - kursują one po mieście w cenie biletu komunikacji miejskiej. 2,60 zł bilet normalny.
3) Do tej pory nie byliśmy praktycznie wcale widoczni w telewizji. W zeszłym roku weszliśmy we współpracę z kilkoma stacjami telewizyjnymi: koncerty "Hity na czasie", "Podziel się posiłkiem", "I Ty możesz zostać św. Mikołajem". Wszystko transmitowane w ogólnopolskiej telewizji. Dodatkowo miasto wykupiło/wywalczyło weekendy w TVN Meteo, PolsatNews, "Polska na weekend" oraz w "Kawie czy herbacie". Miasto zagrało również w kilku odcinkach serialu "Egzamin z życia" oraz w filmie "Magiczne drzewo".
4) Niezwykle ważny jest sport - w zeszłym roku najważniejsze były Mistrzostwa Świata Juniorów w Lekkiej Atletyce. Relacje z mityngu Tamex Cup, który odbył się 1 lipca, obejrzało w telewizji 29 mln kibiców, najwięcej w USA, Australii, Finlandii, Szwecji i w Polsce. Jeszcze większą widownię, 57 mln osób, zgromadziły przed telewizorami relacje z 12. Mistrzostw Świata Juniorów. Najwięcej widzów oglądało tę imprezę za pośrednictwem telewizji we Włoszech, Rosji, Brazylii, krajach Afryki i w Polsce. ( Transmisje w Eurosporcie ). Przez kilka dni trwania imprezy szerokie relacje wraz z fotografiami odnalazłem w 68 krajach świata - ponad 300 tytułów portali. ( Monitorowałem zagraniczne serwisy informacyjne ) Dodatkowo w TVP transmitowane były różne zawody np. mecze Ligi Światowej rozgrywane w Hali Widowiskowo-Sportowej "Łuczniczka". Za granicą transmitowane były również dwa turnieje w Grand Prix na żużlu.
Nasz stadion - zmodernizowany, a właściwie zbudowany na potrzeby mistrzostw. W tym roku w Bydgoszczy odbędą się Mistrzostwa Europy w Koszykówce oraz Mistrzostwa Europy w Siatkówce - oczywiście transmitowane na starym kontynencie.
Wspomniane MŚJ w LA posiadały silną promocję wewnętrzną - nie zabrało jednak reklam w kraju ( chociaż głównie skupiono się na Wielkopolsce, Pomorzu i naszym województwie ).
Przeżywaliśmy ogromną stagnację - zmieniły się osoby odpowiedzialne za promocję i chyba widać ożywienie ( Wszystko co opisałem miało miejsce w zeszłym roku ). Nie jest jeszcze idealnie, ale w zeszłym roku wykonaliśmy na prawdę duży krok do przodu ( Bez pomocy zewnętrznych agencji marketingowych ).
Zatem sportem i wodą Bydgoszcz stoi. :)
Dawid Gulczyński edytował(a) ten post dnia 26.02.09 o godzinie 17:51