Temat: Audyt personalny vs Mystery Shopping
Katarzyna Rutkowska:
Dzięki wielkie za informacje!
Ten audyt miał dotyczyć nie tylko oceny samego pracownika lecz także monitoringu całej funkcji personalnej(zespołu pracowników). Nie wiedziałyśmy jak to wygląda dokładnie, więc ograniczyłyśmy się do działań które realizuje Depatament Audytu Wewnetrzenego w firmie według określonych standardów, podając tylko 3 oceny całościowych, końcowych wyników.
Hmm, w takim razie nie za bardzo widzę możliwość wykorzystania tych informacji do oceny pracownika. Chyba, że źle rozumiem. Żeby jaśniej - jesli system jest budowany do oceny systemu HR, pełnego i całego, to jego cele a za nimi kryteria, są nastawione na pomiar zupełnie czegoś innego, niż to co ma być istotą pracy na stanowisku.
Nie prościej było popatrzeć, co w opisach stanowisk mają pracownicy i na podstawie tego pogadać, jak konkretne elementy można ocenić?
Przy wynikach sprzedażowych wzięłyśmy również pod uwagę jakość usług z nastawieniem na pracę grupową- jako jedną z kluczowych wartości strategii personalnej banku.Ogólnie nie wyszło źle ale system nie był do końca idealny. Dopiero się uczymy, a ten projekt był jednym z niewielu praktycznych rzeczy na studiach. ;)
Jakie czynniki były badane w kontekście pracy grupowej?
Tak próbuję co nieco wyciągnąć i na razie wynika mi z dyskusji tyle, że ocena stanowiąca podstawę do premiowania opiera się o poziom realizacji funkcji HR w organizacji (audyt personalny) a do tego dokładamy w pewnej części jakość obsługi (mystery).
Pytanie kluczowe w tym momencie, co w takim razie chcemy podstawić jako dane wyjściowe do ustalenia poziomu premii? Naprawdę strategia personalna, oceniana audytem jest tym co potrzeba? Czy aby nie wyjdzie taki potworek, który będzie premiował tych, którzy idealnie się wpisują w strategię personalną, ale biznesowo nie bardzo sobie radzą? Dokładając mystery, idziemy w kierunku miłego i uśmiechniętego pracownika, ale co z badaniem poziomu obsługi? Shopper jest przygotowany do oceny merytorycznej obsługi (właściwość w realizacji procedury, prawidłowe, zgodne z planem sprzedażowym promowanie usług itp)?
Pytania zadaję, bo nie bardzo jeszcze to widzę. Natomiast od razu pewna lampka mi się zapaliła co do pewnej drogi na skróty opartej o trochę inne narzędzie do oceny trochę innego obszaru.