Leszek
Kuczyński
MBA, Zarządzanie
Projektami
Współfinansowanymi
ze Środków...
Temat: Kwalifikowalność Cross Financing
Jest problem (przynajmniej dla mnie). Załóżmy, że:1. Beneficjent realizujący projekt założył zakup sprzętu w ramach CF (wyposażenie stanowiska pracy dla osoby pełniącej jakąś funkcję w projekcie, zakup aparatu fotograficznego do dokumentacji zdjęciowej postępu projektu, urządzenie wielofunkcyjne na którym będzie drukował zaświadczenia, certyfikaty, ulotki oraz całą dokumentację powstałą w trakcie trwania projektu).
2. Projekt jest określony w czasie od stycznia 2009 do końca grudnia 2009.
3. Beneficjent otrzymuje dotację na konto z IP2 dopiero 24 grudnia 2009.
4. Jako firma/jst/fundacja/stowarzyszenie/... nie posiada środków własnych na to by dokonywać zakupów przed otrzymaniem dotacji. W związku z tym zakupuje sprzęt w dniu otrzymania dotacji (tj. 24.12.2009)
Pytanie: Czy (pomijając wydźwięk moralny) zakupy dokonane na tydzień przed rzeczowym zakończeniem projektu należy uznać za niekwalifikowalne, gdyż są poniesione w sposób nieracjonalny tj. nie przyczyniły się do poprawy i usprawnienia realizacji projektu?
Miłoby było poznać Wasze opinie (podkreślam, by pominąć fakt, że Beneficjent otrzymał pieniądze tak późno, a z własnych środków nie był w stanie dokonać powyższych zakupów). Może macie jakieś doświadczenie w tej kwestii.
Pozdrawiam