Temat: karta czasu pracy_oddelegowanie do projektu POKL
Tomasz Jędrzejewski:
jak w takim razie udowodnic, ze pracownik zatrudniony na 1/1 etatu i oddelegowany do projektu UE w wymiarze 1/2 etatu, nie wykonuje zadan z projektu w czasie swojej pracy ? czy bez ewidencji taki wydatek nie bedzie zakwestionowany ?
Oddelegowanie w wymiarze 1/2 etatu oznacza że pracownik nie może prowadzić ewidencji gdzyż ma jedną umowę o pracę z z opisem czynnosci które świadczy w ramach stosunku pracy.
W moje opinii osoba zatrudniona na umowę o pracę (niezależnie czy na cały, czy na część etatu i czy poza częścią etaty w projekcie ma jeszcze część poza projektem) MOŻE prowadzić kartę czasu pracy, ewidencję godzin itp. Wątpliwości można mieć w stosunku do umów zlecenia czy o dzieło - ale to osobny problem.
Natomiast według mnie, w przypadku o który pyta Urszula, wystarczy aby osoba taka miała wyraźnie rozdzielone zadania w projekcie i poza nim - np. poprzez odpowiednie zapisy w umowie, w opisie stanowiska czy w zakresie obowiązków. Przy czym ewidencja zadowoli z pewnością każdego kontrolującego.
Odpowiadając poprzednio korciło mnie aby dopisać, że ktoś się może czepiać i chcieć ewidencji w opisanym przez Ciebie przypadku, ale się powstrzymałem ;). Nie ma takiego obowiązku i równie dobrym dokumentem będą wyżej wymienione. Jeżeli się ktoś czepia, to niech wskaże podstawę prawną do żądania takiej ewidencji - takie zapytanie (o podstawę prawną) powinno zadziałać na kontrolę, ale proponuję je wysuwać już po kontroli, jeżeli się ono znajdzie w protokole - inaczej można ... źle nastawić do siebie kontrolujących ;).
Zresztą, w czym jest lepsza karta czasu pracy od zakresu obowiązków, z którego wynika że pracownik ma 4h dziennie poświęcić na projekt, a 4 na pozostałą pracę?
Krzysztof Gliński edytował(a) ten post dnia 19.02.12 o godzinie 21:12