konto usunięte
Paweł
W.
Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Uprzejmie proszę o lepsze zapoznanie się z tematem. Tabor bombardiera i KM są tu najmniej winne!Tabor spełnia wszystkie europejskie normy skrajni, tunel NIE. Umowa na wykonanie tego taboru była podpisana parę lat temu, w czasach kiedy w tym tunelu się mieściły wszelkie wagony.
W trakcie remontu tunelu podwyższono podłoże i od tej pory tunel nie spełnia norm skrajni. Dyskusyjne jest, czy w ogóle powinien być tak remontowany. Podobno nie było innego wyjścia.
Ja pokusiłbym się o stwierdzenie, że to PLK wolały tańszą fuszerkę, niż kosztowniejszy gruntowny remont.. ale się nie pokuszę, bo być może faktycznie nie było możliwości innego naprawy betonowego podłoża.
Pozdrawiam
Paweł
W.
Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
PS. Należy się cieszyć, że wagony bombardiera jeżdżą tunelem dalekobieżnym... PLK zapowiada jego "remont" :)Paweł W. edytował(a) ten post dnia 24.09.08 o godzinie 12:50
Adam
Łagoda
Główny architekt
organizacji
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Witam,Generalnie zgoda, ale z jednym nieprawda:
Paweł W.:
Umowa na wykonanie tego taboru była podpisana parę lat temu, w czasach kiedy w tym tunelu się mieściły wszelkie wagony.
Też nie do końca. Tunel nigdy nie spełniał wymagań skrajni wg kart UIC. Było na 100% odstępstwo od minimalnej wysokości trakcji (jest obniżony, i to w obu tunelach, podmiejskim i dalekim). A że obniżyli, są i skutki.
Adam
konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
To ja z zupełnie innej beczki :-)Wciąz słysze tylko o prowizorkach, fuszerkach, łataniu dziur, naprawach "na chwilę" (które pozniej latami muszą robic za naprawy główne), amatorstwie, braku koordynacji robów i co najwazniejsze bezmyślności!!!! Czy nie dziwi Was fakt że dalej na kierowniczych stanowiskach w Zarządach spółek kolejowych siedzą te same osoby i odpowiadają za ten cały bałagan! I nikt im nie moze nic zrobic wrecz przeciwnie jest to dla nich powod do chwały że sa dyrekorami czy osobami odpowiedzialnymi za nadzor nad infrastruktura i wlasnie dlategoze piastuja te stanowiska jest to dla nich najlepszy dowod ze robia dobra robotę.
Ostatnio chyba w "Super Expresie" byly kompromitujace zdjecia Dworca Centralnego (wraz ze stosownym artykułem), ktore pokazywały te wszystkie rzeczy ktorych sie nalezy wstydzic i za nie odpowiedziec bo nam jako Polakom i warszawiakom ten stan na dworcu w oczach turystow z zachodu ale takze z innych rejonów Polski, chwały nie przynosi. Oczywiscie byl komentarz rzecznika prasowego PKP ze owszem jest jak jest i.... bedzie tak dalej bo PKP nie wzielo pieniedzy z UE ktore im m.in na naprawy infrastuktury dawali (sic!!!!) z tego wzgledu ze.... wolą robic nie remont na Euro 2012 ale zbudowac Dworzec od nowa w terminie poznijeszym!!! Czyli... blizej nieokreslonym! Czyz to nie zakrawa na dobry żart? Ale oczywiscie za ten stan ktos i to w duzej grupie osob odpowiada, ktos kto nie poniesie odpowiedzialnosci za nic i bedzie rowniez zarzadzal gospodarka i nieruchomisciami PKP w tym 9byc moze juz nowego) Dworca Centralnego w przyszlosci. Czy taki gospadarz ktory do tej pory doprowadzil do ruiny infrastrukture kolei (w tym naszą, bo to rowniez z naszych pieniedzy pokrywaja wydatki PKP) moze dalej odpowiadac za kolejne inwestycje. Moze sie czepiam ale czy to nie bedziue takze za lat 30-40 te dworce beda wygladaly tak samo jak teraz? Przeciez tu chodzi o mentalnosc tych ludzi z post-PRL-owskiego ukladu w zardzadch tych spolek, mentalnosci ktora sie nigdy nie zmieni.
Az serce boli jak sie oglada dokonania DB w Berlinie - nowe Dworce, pelna kultura, odpowiedni marketing, zarzadzanie...
Jarosław
Smulski
Research Manager,
IDC
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Wydaje mi się, że coś zaczyna się zmieniać, ponieważ niektóre spółki PKP, wprowadzają ład korporacyjny (w polskim stylu) przed wejściem na giełdę. PKP Intercity ma już lepszy wizerunek niż jeszcze kilka lat temu, co pozwala tej spółce skutecznie konkurować w dochodowych przewozach biznesowych na kilku liniach o stosunkowo dobrej infrastrukturze (Warszawa - Katowice, Kraków, Poznań). Te zmiany pozwalają na ściąganie ludzi z rynku o innej mentalności, ale dopiero prywatyzacja tej spółki może ją skierować na odpowiedni tor. Podobny proces, ale co do którego jestem bardziej pesymistyczny - przejdzie PKP Cargo. Niestety infrastruktura nie pozwala kolei konkurować z transportem drogowym, a dodatkowo brak reform powoduje utratę najlepszych kontraktów na rzecz kolei prywatnych (którym kibicuję). Polski rynek cargo jest jednym z najbardziej sprywatyzowanych w Europie. PLK pewnie pozostanie państwowe i tutaj (co Twój post dotyczący push-pulli potwierdza), sytuacja może się nawet pogorszać. Zarządzanie lukratywnymi przetargami w państwowej spółce to ogromna pokusa. Przewozy regionalne - nie odważę się tego komentować - to jakiś Trzeci Świat.konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
No wlasnie - o image'u "polskich kolei" decyduje zdaje sie jednak kluczowy gracz w tej kwestii czyli PLK. Dla zwyklego smiertelnika i obywatela naszego kraju "koleje" jak potocznie zwykł kazdy myslec to przede wszystkim ogolny widok i stan infrastruktury. Takie spolki jak Intercity, dobrze ze sie zmieniaja, jednak sa tylko jakims procentem tego co kazdy z nas uwaza za "kolej", jedna z wielu spolek na naszych torach. Najczesciej oceniamy ją po tym co widzimy, nie tylko podrózujac pociagami roznych spolek ale - i byc moze to jest najwazniejsze - doswiadczajac na codzien widoku chocby takich miejsc jak Dworzec Centralny, Zachodni czy Wschodni w Warszawie. Nie wspominajac o pomniejszych stacjach i przystankach zdewastowanych do tego stopnia ze porownywanie ich nawet do tych znajdujacych sie w krajach III i nawet IV świata jest urąga własnie tym krajom, ktore choc moze biedne i zacofane jednak jak slyszalem jako taką kulture miejsc takich jak stacje kolejowe napewno posiadają.Kto odpowiada ze dewastacje zabytkowych stacji na linii otwockiej - bodajze drugiej linii w naszym kraju zelektryfikowanej w okresie międzywojennym - gdzie zabytkowe modernistyczne w swojej architekturze, awangardowej jak na lata 2-ste ubiegłego wieku stacje popadają w ruinę (najbardziej stacja z dworcem w Falenicy)? Kto odpowie za roztrownienie wspolnego majątku, takim trudem budowanego przez lata także i te w PRL-u? Kto odpowie za stan techniczny? Za notoryczną grabież tego co jeszcze zostało?
Zgadzam się z Tobą, że tylko silny prywatny wlasciciel najlepiej z kapitalem zachodnim - bez udzialu skarbu państwa, bez jakichkolwiek osób których juz sam fakt zasiadania w dotychczasowych spolkach kolejowych ktore odpowiadaja za ten stan rzeczy kompromituje w moim i spolecznych oczach - moze jedynie cos zmienic i przywrocic znaczenie kolei!!!
Ale to chyba zadanie na lata i trudne w realizacji zwazywszy na fakt silnego lobbingu osob z dotyczasowych spółek kolejowych na rzecz utrzymania stanu rzeczy, z wyraznym naciskiem na dyskryminacje przewoznikow prywatnych na polskich torach!
Paweł
W.
Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Adam Łagoda:
Witam,
Generalnie zgoda, ale z jednym nieprawda:
Tunel nigdy nie spełniał wymagań skrajni wg kart UIC. Było na 100% odstępstwo od minimalnej wysokości trakcji (jest obniżony, i to w obu tunelach, podmiejskim i dalekim). A że obniżyli, są i skutki.
Adam
Dziękuję za poprawienie i uświadomienie :)
Jarosław
Smulski
Research Manager,
IDC
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Nie wiem, czy śledzicie proces przejmowania PKP Przewozy Regionalne przez samorządy województw. Ciśnie mi się na usta pytanie, a właściwie wątpliwość - czy to nie zdusi w zarodku rodzącej się w bólach konkurencji na rynku lokalnych przewozów regionalnych. Przecież samorządy będą faworyzować swojego przewoźnika, petryfikując nędzę PKP PR w rozbiciu na województwa. Nikt nie wybierze Arriva'y bo trzeba pomóc kolejowej spółce województwa.konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Jarosław Smulski:
Nie wiem, czy śledzicie proces przejmowania PKP Przewozy Regionalne przez samorządy województw. Ciśnie mi się na usta pytanie, a właściwie wątpliwość - czy to nie zdusi w zarodku rodzącej się w bólach konkurencji na rynku lokalnych przewozów regionalnych. Przecież samorządy będą faworyzować swojego przewoźnika, petryfikując nędzę PKP PR w rozbiciu na województwa. Nikt nie wybierze Arriva'y bo trzeba pomóc kolejowej spółce województwa.
Pisząc w swoim poscie nieco wyżej miałem na myśli właśnie Arrivę i to co opisywała m.in Gazeta Wyborcza, czyli przekręty i faworyzowanie przewożników państwowych i spółek wojewódzkich.
Zgadzam się z tobą całkowicie. Na dobry przykład mogę dac sytuację w województwie mazowieckim: jesli ostatnio Koleje Mazowieckie stały się własnością Samorządu Województwa Mazowieckiego, powiązane osobowo dodatkowo politycznie z PSL, kto kto przy "zdrowych zmysłach" dopuści do jakiejkolwiek zdrowej konkurencji z przewoźnikami prywatnymi. W zarodku zduszą wszelką inicjatywę i nie dopuszczą do rozwoju innych przewoźników. "Jedynie słusznymi" kolejami na Mazowszu będą tylko KM. Mówiłem i pisałem o tym o d dawna: SPRYWATYZOWAC WSZYSTKO CO SIĘ DA I NA ZDROWYCH ZASADACH WPROWADZIC KONKURENCYJNOŚC!!! Bez politykierstwa, karierowiczostwa na państwowych posadach, zbijania kapitału politycznego, odskoczni dla dalszych karier niekoniecznie już w kolejnictwie, kunktatortswa i temu podobnych praktyk!!!Ireneusz P. edytował(a) ten post dnia 01.10.08 o godzinie 10:07
konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Zauważ, że w woj. mazowieckim masz 3 lokalnych przewoźników kolejowych. WKD troszkę z osobna należy traktować, ale KM z SKM już zaczyna walczyć ze sobą, m.in. o dostęp do lotniska Okęcie. Niemniej to dość specyficzne "pole bitwy" i w kraju raczej postawa kujawsko-pomorskiego i podlaskiego powinna procentować w przyszłości.
Marcin
Kawka
monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Kamil Jurczenia:
raczej postawa kujawsko-pomorskiego i podlaskiego powinna procentować w przyszłości.
To drugie to akurat pokazało jak nie urządzać przetargu.
A to pierwsze przy przetargu na linie do Chełmży odniosło wątpliwy sukces.
konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Marcin Kawka:
To drugie to akurat pokazało jak nie urządzać przetargu.
A to pierwsze przy przetargu na linie do Chełmży odniosło wątpliwy sukces.
Proponuję koledze spojrzeć na ceny wozokm, za które PKP PR będzie w obydwu województwach jeździć i spróbować wyobrazić sobie na przykładzie innych województw, za ile by jeździło gdyby nie te przetargi. Dobrym przykładem woj. opolskie, gdzie stawka dofinansowania za wozokm na drastycznie wzrosnąć.
Marcin
Kawka
monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Kamil Jurczenia:
Dobrym przykładem woj. opolskie, gdzie stawka dofinansowania za wozokm na drastycznie wzrosnąć.
Nie znam tajników księgowości PKP PR ale zgaduje że wzrasta w opolskim po to by np. do Chełmży mogli jeździć poniżej kosztów. Dalej więc doi się podatnika tylko gdzie inndziej troche. A jak już wykończy konkurencje wtedy samorząd kuj-pom dostanie propozycje niedoodrzucenia podwyższenia opłat.
A co do podlaskiego to przetarg w którym jest jeden startujący jest źle rozpisany (za mało czasu? ustawiony?).
konto usunięte
Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia w Warszawie!!!
Marcin Kawka:
Nie znam tajników księgowości PKP PR ale zgaduje że wzrasta w opolskim po to by np. do Chełmży mogli jeździć poniżej kosztów. Dalej więc doi się podatnika tylko gdzie inndziej troche. A jak już wykończy konkurencje wtedy samorząd kuj-pom dostanie propozycje niedoodrzucenia podwyższenia opłat.
Coz, podwyzszenie stawki w innym wojewodztwie moze tylko i wylacznie przyspieszyc ten nieodwracalny proces normalizacji sytuacji na kolei. Ciezko tez uznac podwyzszenie stawki w opolskiem za porazke kujawsko-pomorskiego.
A co do podlaskiego to przetarg w którym jest jeden startujący jest źle rozpisany (za mało czasu? ustawiony?).
Ramy czasowe niestety byly tu z gory ustalone - jest to nowy rozklad jazdy. Problemem bylo w tym przypadku to, ze jedna firma obiecywala rzeczy, ktorych nie udalo jej sie wykonac. Faktycznie, mozna tu winic samorzad za naiwnosc.
Następna dyskusja: