Temat: America's Army

Swego czasu sporo grałem w America's Army. Na PC ta gra jest naprawdę dobra, śmiem twierdzić, że najlepsza jeśli chodzi o *symulator* współczesnego pola walki. Czy istnieje jakiś jej odpowiednik na PS3? Chodzi mi o maksymalnie wierne odtworzenie realności (tzn. one shot = one kill w skrócie). Przydałby się też ciekawy tryb single player jak i multiplayer. Czy Operation Flashpoint może być czymś podobnym? Czy może jest jeszcze coś lepszego.Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 10:07

Temat: America's Army

Po poszukiwaniach w necie odkryłem, iż PS3 nie oferuje w tej chwili realistycznego symulatora walki podobnego do America's Army. COD4, SOCOM, Ghost Recon i podobne to po prostu zwykłe arkadówki, nie prezentujące praktycznie żadnych elementów realizmu. Wydanie na PS3 Armed Assault 2 (dopiero TBA) może dopiero coś tutaj zmienić. Operation Flashpoint 2 to wogóle zupełna porażka, tworzona przez inną grupę developerów niż PC'etowy Operation Flashpoint, który swego czasu był też całkiem niezłym symulatorem.

Na dzień dzisiejszy odkryłem jeszcze Rainbow Six: Vegas 2, który jest chyba w tej chwili najbardziej zaawansowanym symulatorem walki na PS3. Nie grałem w to jeszcze, ale przez weekend się przekonam, czy rzeczywiście jest tam coś ciekawego dla gracza America's Army.
Ten artykuł obiecuje jednak sporo:

According to Philippe Theiren, an RSV2 designer at Ubisoft Montreal and the team’s self-described “gun guy,” bullet penetration now takes into account incredibly fine details, like whether the target is wearing leather or cloth. “It’s actually an excessively complex formula,” Theiren says. “If someone shoots through a plant, then a car door, then it hits Level 3 body armor, all of that effects the force of the round.” Actual ballistic data associated with the guns in RSV2, then, determine whether you can fire a burst through a wooden table and take someone out.

http://www.popularmechanics.com/technology/military_la...Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 15:10
Mariusz Perlak

Mariusz Perlak Talent Acquisition
Manager

Temat: America's Army

to chyba tak już się przyjeło:

symulator - PC
arcade - PS3

Temat: America's Army

Mariusz Perlak:
to chyba tak już się przyjeło:

symulator - PC
arcade - PS3

Niekoniecznie bym się z Tobą zgodził, bo powiedz mi proszę jakie tytuły symulatorów walki wyszły ostatnimi czasy na PC? W tej chwili konsola PS3 to dużo bardziej zaawansowana maszyna do odtwarzania wiarygodnej fizyki 3D. Phillipe Therein z Ubisoft Montreal wyraźnie stwierdza, iż dzisiejsza generacja konsol świetnie nadaje się właśnie do takich prawdziwych symulatorów. Dlaczego więc one nie wychodzą? Korporacje publikujące gry wolą produkować takie proste arkadówki typu COD4, gdyż zapewnia to im większe zyski ze sprzedaży. Ostatnimi czasy ogólnie widzimy spadek jakości jeśli chodzi o multimedia -- podobny efekt widzimy także w filmach z Hollywood.

Wydaje mi się jednakże, że powoli PS3 stanie się dojrzałą platformą do tworzenia naprawdę ciekawych, wiernych symulatorów. Możliwości napewno drzemią w tej maszynie.

Na razie z pewnością warto czekać na Armed Assault 2. Na PC ten tytuł wyszedł w tamtym roku, ale wymaga kosmicznej maszyny by to wszystko płynnie i dynamicznie chodziło.Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 15:51

Temat: America's Army

UPDATE:

Zakupiłem oba tytuły: Rainbow Six Vegas 2 i Operation Flashpoint: Dragon Rising i... powiem szczerze, iż jestem naprawdę bardzo miło zaskoczony. Te gry to nie typowe FPS'y na Playstation -- liniowe arkadówki, często z widokiem TPP, z atrapami broni strzelającymi plastikowymi nabojami, regenerującym się "życiem" bohatera itd... Rozumiem, że grono młodszej widowni na PS3 lubi takie gry, więc dlatego one powstają -- czasem rzeczywiście sobie fajnie postrzelać, ale chyba wolałbym już to robić w czymś w rodzaju Half-Life 2 niż Bad Company 2.

Natomiast dla grona osób, które ceniły kiedyś Operation Flashpoint, America's Army czy pierwsze Rainbow Six na PC, te tytuły okażą się naprawdę ciekawe. Graficznie stoją o niebo wyżej od tych starszych już gier sprzed blisko 10 lat. Silniki graficzne symulujące świat 3D ostatnimi czasy poszły niesamowicie do przodu -- a to jednak w grach mających symulować rzeczywistość bardzo się liczy. Dodajmy do tego możliwość podziwiania tego wszystkiego na dużym ekranie naszego telewizora FullHD wraz z dzwiękiem z zestawu kina domowego i naprawdę robi to piorunujące wrażenie!

A co z realizmem? Niestety w Rainbow Six: Vegas 2 nie da się wyłączyć całkowicie HUD'a (w OP:DG da się to zrobić), ale i tak rozgrywka jest szalenie ciekawa i trudna w trybie "realistic". Jest to gra chyba z najbardziej zaawansowanym silnkiem AI, jaki kiedykolwiek widziałem w tego typu pozycjach. Przeciwnicy kontrolowani przez komputer nie stoją bezczynnie widząc jak zalewa ich grad pocisków -- potrafią być naprawdę przebiegli, zachodzą od tyłu, rzucają flashbang'i, przegrupowują się, używają elementów terenu jako osłony. To nie Call of Duty, gdzie mamy do czynienia z liniową skryptowaną fabułą, która może sprawiać, iż jest ciekawa, ale tylko do pierwszego jej przejścia. Tutaj każda potyczka jest inna i wymaga naprawdę taktycznego myślenia.

Co do Operation Flashpoint: Dragon Rising to sporo ludzi z grona, którzy lubili Operation Flashpoint na PC, jest tym tytułem rozczarowanych, ale po spróbowaniu swoich sił na polu walki, muszę stwierdzić, że to pozycja jednak bardzo ciekawa i wyjątkowa jak na PS3.
Zgadzam się także w zupełności z poniższą recencją tej gry, którą napisał 8 letni weteran wojny w Iraku...


October 8, 2009 - First, some backround information about me. I am an 8 year army veteran, combat medic. I have 2 long combat tours in Iraq. I have been wounded, been blown up with an IED, been shot at, shot at and killed the enemy, seen all types of wounds from all types of caliburs of ammunition, and all types of explosions, seen rockets fired, missiles fired, c4, and c6 detonated, triple strand det cord door breaches, shotgun door breaches. You name it I have shot it or seen it. I am a qualified advanced small arms weapons instructor, and a MOUT (movement on urban terrain...aka...room clearing) instructor. I currently work as an instructor at a Medical Simulation Training Simulator, where I teach soldiers how to provide medical care on a battlefield, and run them though a full combat simulator. I am extremely experienced and know what combat looks, feels, sound, and sadly smells like. Thats enough about me though, lets get to the game.
Presentation wise, OFP does a decent job. The in game menus are nicely polished, and have a gritty war time feel to them. When navigating through the menus you will find that they keep the standard statistics, kills, accuracy, shots fired, etc. During the loading screens tips are displayed as well as stats, for anyone that has played Grid or Dirt, you know what I am talking about. The missions are briefed, in text, providing purpose. You can pull up more intel about your mission, or METT-TC (Mission, Enemy, Terrain and weather, Troops and Support, Time available, and civil considerations) for any military folks. The mission brief is basically layed out like an operation order, as it is in the real world.
Graphically, OFP meets the par. The textures are standard fare, the character models move nicely and have a high polygon count. I like the way the marines move around like a marine carrying 70 plus pounds of equipment. The draw distance in this game is what really shines, as well as the lighting (no pun intended). You can see for a long distance depending on the environmental factors. The explosions also look incredibly realistic, however the smoke isn't as textured and pluming as a Call of Duty game, but this isnt a bad thing. I have never seen a "Call of Duty" explosion in the real world, only in the movies. OFP explosions look very realistic, and very intense when the mortars are falling around you. The weapons look very nice and realistic. The only thing I noticed that wasn't true to life was that a marine would charge the bolt back and forward by pulling the charging handle when performing a tactical magazine reload. In reality you would only need to hit the bolt release to movie the bolt forward, or tap the forward assist, oh well.
The sound is incredibly well done. The weapons sound like their real world counterparts. The explosions sound extremely realistic also. The voice acting is monotone and lacks intensity, but in context works well. Special Operations soldiers know to remain calm under fire, and radio communication protocol is to talk in a monotone and concise way in the real world. The military is not the police or fire, we don't say, "10-4, good buddy." The only gripe I have with the dialogue is that they do not use a standard 8-digit military grid coordinate when calling for fire, or giving movement orders.
The gameplay is awesome. It is easily the shining star of this game. If you take the time to read into it and strategize, you will be rewarded dearly. If you think you are an invincible Rambo, you will die. The command system is extremely deep. You have command over rules of engagement, movement speeds, fire team formations, react to contacts, formation intervals. If you ever read the Army's field manual, FM 7-8, Small infantry squad tactics, you would find directions of how to use all of these commands to your advantage. This is a game for smart gamers who want a real challenge. For example, I was tasked with holding a village against a counter attack after a beachhead. I was in charge of holding the southern sector. However the othe fire teams in charge of the other sectors kept failing to hold their line. After dying 20 or so times, I decided I needed a change in strategy. One that would allow me to provide support to the other fire teams. I did a hasty recon and discovered 3 M2 .50cal machine gun positions around the village's perimiter. I ordered my men into those positions to maintain seperior firepower. I also knew from my MOUT training, that in order to dominate the village I needed to occupy the tallest buliding and hold it. I found a tall two story building and surrounded it with claymore mines. I then went to the roof of the bulding in order to provide sniper support and monitor the battlefield. This allowed me to effectively shift my fire team and provide support to different sectors of fire on the fly. I also knew that if things got out of hand I could collapse my perimeter into the confines of the bulding and let the claymores do their job. However, I did not need to collapse in and was able to succesfully hold off the counter attack. I also found that pulling up my map was instrumental in directing my team, kind of like playing a real time strategy game. These are the kind of moments I have had playing this game. It is slow and delibirate, however, when the bullets start flying, everything gets crazy, and if you do not have a well thought out plan, you will die, just as in the real world. There are many vehicles to be piloted, boats, jeeps, tanks, APCs, Humvees, and helicoptors. All control well, but are hard to master, especially the chopper. One thing I really enjoyed was the ability to call up different types of indirect fire support and air strikes. Each has its own options, from harrassing fire, to a full out barrage...Sweet!
Online multiplayer is your standard fare. There are two competitive modes, infiltration and annhilation. The former is based on a game of hunter/hunted. In which a small team of players tries to infiltate and destroy an objective. The second larger team has to defend against the smaller force. The attacking team is a special ops unit, equipped with thermal scopes and other goodies. The defending team has standard infantry weapons. This ensures that the balance is maintained. The latter game type is a straight forward war. Two balanced teams engage eachother in a tactical location. Both game types have AI soldier support and a wide variety of vehicles and fire support. I did notice some small amouts of lag and a bug that has your weapon take a few seconds to pop up after a spawn. They were nothing game breaking, and resolved themselves within moments. The co-op modes are extremely fun. Four friends can work as a fire team though the campaign, or single missions. There are also Fire Team Engagement missions, which are small single objective, eliminate the opposition missions. I have really enjoyed the multiplayer, I just wish more people were playing, as finding a match sometimes takes a little while.
In closing, OFP is not for everyone, it is a unique realistic game that is not usually aimed toward the console crowd. It is not Call of Duty, nor is it trying to be. It is its own genre, that cannot be found in any other console game. If you are up for the challenge, and enjoy well coordinated strategy, then you will find much to love about this game. If you are looking for a Call of Duty clone, then go out and get one of the other cookie cutter FPS games out there, this is not it. This is not a FPS it is a military simulation, and a darn good and extremely realistic one at that. No other game has come off as this realistic too me, and I know what real combat is. So if you want a game that will challenge you and leave you with a real sense of accomplishment, then OFP is for you.


PS. Warto zobaczyć sobie najnowszą produkcję "The Hurt Locker" czy starsze klasyczne filmy jak "Platoon" i "Apocalypse Now", żeby poczuć przedsmak tego co czeka nas w Operation Flashpoint: Dragon Rising.Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 21.03.10 o godzinie 14:09
Mariusz Perlak

Mariusz Perlak Talent Acquisition
Manager

Temat: America's Army

Andrzej Kosela:
UPDATE:

Zakupiłem oba tytuły: Rainbow Six Vegas 2 i Operation Flashpoint: Dragon Rising i... powiem szczerze, iż jestem naprawdę bardzo miło zaskoczony. Te gry to nie typowe FPS'y na Playstation -- liniowe arkadówki, często z widokiem TPP, z atrapami broni strzelającymi plastikowymi nabojami, regenerującym się "życiem" bohatera itd... Rozumiem, że grono młodszej widowni na PS3 lubi takie gry, więc dlatego one powstają -- czasem rzeczywiście sobie fajnie postrzelać, ale chyba wolałbym już to robić w czymś w rodzaju Half-Life 2 niż Bad Company 2.

CoD:MW2 nie jest chyba taką typową arcadówką, w BC2 też raczej nie strzela się plastikowymi nabojami, a w Multi życie się samo nie odradza (funkcja medyka jest od tego)

zgodzę się, że MW2 Polega na ... bieg, strzal, camp, strzał

ale już BC2 wymusza na nas więcej "taktu" .. bo bieg strzał konczy się headem ze snajperki

a camp konczy sie gdy tylko budynek legnie w gruzach

etc.

no chyba, że rzecywiście nie widziałem "prawdziwego" symulatora walki i dla realizm jest wtedy, gdy nie latam po mapie jak gupui, tylko obmyślam, jak tu podejść przeciwnika.

Natomiast dla grona osób, które ceniły kiedyś Operation Flashpoint, America's Army czy pierwsze Rainbow Six na PC, te tytuły okażą się naprawdę ciekawe. Graficznie stoją o niebo wyżej od tych starszych już gier sprzed blisko 10 lat. Silniki graficzne symulujące świat 3D ostatnimi czasy poszły niesamowicie do przodu -- a to jednak w grach mających symulować rzeczywistość bardzo się liczy. Dodajmy do tego możliwość podziwiania tego wszystkiego na dużym ekranie naszego telewizora FullHD wraz z dzwiękiem z zestawu kina domowego i naprawdę robi to piorunujące wrażenie!

A co z realizmem? Niestety w Rainbow Six: Vegas 2 nie da się wyłączyć całkowicie HUD'a (w OP:DG da się to zrobić), ale i tak rozgrywka jest szalenie ciekawa i trudna w trybie "realistic". Jest to gra chyba z najbardziej zaawansowanym silnkiem AI, jaki kiedykolwiek widziałem w tego typu pozycjach. Przeciwnicy kontrolowani przez komputer nie stoją bezczynnie widząc jak zalewa ich grad pocisków -- potrafią być naprawdę przebiegli, zachodzą od tyłu, rzucają flashbang'i, przegrupowują się, używają elementów terenu jako osłony. To nie Call of Duty, gdzie mamy do czynienia z liniową skryptowaną fabułą, która może sprawiać, iż jest ciekawa, ale tylko do pierwszego jej przejścia. Tutaj każda potyczka jest inna i wymaga naprawdę taktycznego myślenia.

Co do Operation Flashpoint: Dragon Rising to sporo ludzi z grona, którzy lubili Operation Flashpoint na PC, jest tym tytułem rozczarowanych, ale po spróbowaniu swoich sił na polu walki, muszę stwierdzić, że to pozycja jednak bardzo ciekawa i wyjątkowa jak na PS3.
Zgadzam się także w zupełności z poniższą recencją tej gry, którą napisał 8 letni weteran wojny w Iraku...

PS. Warto zobaczyć sobie najnowszą produkcję "The Hurt Locker" czy starsze klasyczne filmy jak "Platoon" i "Apocalypse Now", żeby poczuć przedsmak tego co czeka nas w Operation Flashpoint: Dragon Rising.

P.S. dzięki za polecenie chyba OF:DR bedzie kolejną w kolekcji dobrych gier wojennych

Edit: kupiłem wczoraj od razu OF, czekam na przesyłkę zobaczymy...Mariusz Perlak edytował(a) ten post dnia 23.03.10 o godzinie 10:42

Następna dyskusja:

America's Army z 5 rekordami




Wyślij zaproszenie do