Jadwiga M.

Jadwiga M. dziennikarz,
Etnosystem.pl

Temat: Reklamy piwa

Jest ich trochę. Gorsze i lepsze, niektóre potrafią zachęcić inne wprost przeciwnie. Osobiście ostatnio od Warki Strong odrzuca mnie reklama ze smokiem. Poczytałam, jakie było jej przesłanie, ale dalej uważam, że to katastrofa.Jadwiga M. edytował(a) ten post dnia 10.04.11 o godzinie 00:43
Marek P.

Marek P. Browar Piwoteka!

Temat: Reklamy piwa

Jadwiga M.:
Jest ich trochę. Gorsze i lepsze, niektóre potrafią zachęcić inne wprost przeciwnie. Osobiście ostatnio od Warki Strong odrzuca mnie reklama ze smokiem. Poczytałam, jakie było jej przesłanie, ale dalej uważam, że to katastrofa.Jadwiga M. edytował(a) ten post dnia 10.04.11 o godzinie 00:43
Dopiero teraz to obejrzałem, tragedia... W ogóle reklama telewizyjna piwa nie nawiązuje do jego smaku, tylko i wyłącznie do marki. To straszne!

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

Generalnie koncerny budzą się do wiosny. Nowe reklamy Warki, Stronga, Łomży także Miodowej, nowe opakowania Okocima a na allegro widziałem już nowe kapsle Żywca więc też pewnie szykują się do wprowadzenia lada chwila nowych szat graficznych. Mnie to wygląda na sporą ofensywę, szkoda tylko że cała para idzie w gwizdek. A wystarczy spojrzeć na Czechy gdzie z okazji zbliżajacych się Świąt sporo browarów wypuszcza serie specjalne piw ciemnych/półciemnych właśnie na tą okazję. Gdyby któryś z naszych browarów zdecydował się na taką edycję to z pewnością nie przeszło by to bez echa. A tak mamy nowe stoły i obrusy w restauracji, nowy kolor ścian i kelnera ale w menu nadal jedna potrawa i to nadal niedobry krupnik.

Temat: Reklamy piwa

Niektóre reklamy są naprawdę niezłe jak choćby kampania reklamowa Żubra czy kiedyś seria reklam żywca.
Gdyby jeszcze jakość piwa dorównywała tym reklamom.
Może koncerny zamiast kierować swoje wysiłki i pieniądze na reklamy skierowałyby to na jakość oferowanego produktu.

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

taniej im wychodzi wydać więcej na reklamę choćby ze znanym aktorem niż zmieniać całą metodę produkcji, więc nie ma co liczyć na poprawę jakości piwa
Jadwiga M.

Jadwiga M. dziennikarz,
Etnosystem.pl

Temat: Reklamy piwa

w Warce ktoś upadł na głowę moim zdaniem. Żubr i Heineken to jedyne marki, które do kampanii zatrudniają profesjonalistów, moim zdaniem. Reszta jest jakaś masakrycznie udziwniona i niewiele mówi o produkcie.

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

Reklamy piwa żyją swoim życiem na zasadzie jakiegoś telewizyjnego show. Niedługo to będą krótkometrażowe produkcje z piwem gdzieś na trzecim planie, przynajmniej w tym kierunku zmierza nowy spot Stronga ze smokiem. W którymś wątku już o tym pisałem, że w ilości cudacznych opisów i wymyślnych przymiotników przypadających na jedną etykietę Polacy biją wszelkie inne nacje na głowę. Wymyślne historie, górnolotne zapewnienia, notoryczne odwoływanie się do etosu zawodu piwowara - generalnie na etykietach mamy wszystko prócz skladu, ekstraktu i miejsca pochodzenia - 3 informacji bez których ta cała paplanina staje się zupełnie bezproduktywna.

W Stanach w latach 90-tych furorę zrobił browar Flying Dog, który zaczynał jako brewpub a z czasem wyewoluował w browar o szerszym zasięgu. Obecnie oferuje ok 10 piw z czego każde warzone w innym stylu. Na etykiecie jednego z pierwszych piw - Road Doga, poza znakiem firmowym browaru, parametrami podstawowymi, adresem, oraz nazwą stylu i samego piwa zawarto tylko jedno hasło reklamowe: "Good Beer. No Shit." Tyle wystarczyło by odnieść sukces rynkowy. Nie od dziś bowiem wiadomo, że ta krowa co głośno ryczy to najmniej mleka daje.

Temat: Reklamy piwa

Piotr Kowalski:
Reklamy piwa żyją swoim życiem na zasadzie jakiegoś telewizyjnego show. Niedługo to będą krótkometrażowe produkcje z piwem gdzieś na trzecim planie, przynajmniej w tym kierunku zmierza nowy spot Stronga ze smokiem. W którymś wątku już o tym pisałem, że w ilości cudacznych opisów i wymyślnych przymiotników przypadających na jedną etykietę Polacy biją wszelkie inne nacje na głowę. Wymyślne historie, górnolotne zapewnienia, notoryczne odwoływanie się do etosu zawodu piwowara - generalnie na etykietach mamy wszystko prócz skladu, ekstraktu i miejsca pochodzenia - 3 informacji bez których ta cała paplanina staje się zupełnie bezproduktywna.


o tam czepiasz się szczegółow.
Ten smok w reklamie jest doskonale przemyślany.
W razie coraz większych narzekań na jakość piwa oznajmia, ze to wina smoka, który umył łapy w kadzi czy gdzie tam oni te piwa robią:)
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Reklamy piwa

Uważam, że dobrego piwa reklamować nie trzeba. Im więcej spotów dotyczy danego piwa (lub raczej marki) tym większe rozczarowanie spotka nas po zakupie...
Jakub Jaworski

Jakub Jaworski Lean Manufacturing

Temat: Reklamy piwa

Osobiście ostatnio od Warki Strong odrzuca mnie reklama ze smokiem.

Pomysł racja, tragedia, ale chociaż smok porządnie zrobiony ;-). Znacznie lepiej niż np. w Wiedźminie :)
Caroline K.

Caroline K. Przedstawiciel
Handlowy, Regional
Sales Manager

Temat: Reklamy piwa

Smok jest fajowy :) Nawet spróbowałam ostatnio warkę :)

Temat: Reklamy piwa

Robert S.:
Uważam, że dobrego piwa reklamować nie trzeba. Im więcej spotów dotyczy danego piwa (lub raczej marki) tym większe rozczarowanie spotka nas po zakupie...

Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy.Im większa marka,tym większe wymagania mamy wobec niej.Musi się reklamować,choćby te reklamy miały rolę przypominającą.Polskie reklamy piwa uważam za przegadane:słód,cud,miód i orzeszki.Dużo gadania o piwie,mało piwa.Brak pomysłu,oklepane,poważne historyjki,bez humoru.Czasem ktoś się wybije...Kampania Żubra może i była prosta,ale sympatyczna i konsekwentna.

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy


Ale Robert pisał o dobrym piwie a nie koncernowym bełcie.Piotr Kowalski edytował(a) ten post dnia 12.07.11 o godzinie 09:16
Anna J.

Anna J. ipsa sua melior fama

Temat: Reklamy piwa

Piotr Kowalski:
Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy


Ale Robert pisał o dobrym piwie a nie koncernowym bełcie.
j.w.
w przypadku heńka kampania (jakakolwiek zresztą)
jest zdecydowanie lesza niz te siki
Marek P.

Marek P. Browar Piwoteka!

Temat: Reklamy piwa

Marta Wacowska:
Robert S.:
Uważam, że dobrego piwa reklamować nie trzeba. Im więcej spotów dotyczy danego piwa (lub raczej marki) tym większe rozczarowanie spotka nas po zakupie...

Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy.Im większa marka,tym większe wymagania mamy wobec niej.Musi się reklamować,choćby te reklamy miały rolę przypominającą.Polskie reklamy piwa uważam za przegadane:słód,cud,miód i orzeszki.Dużo gadania o piwie,mało piwa.Brak pomysłu,oklepane,poważne historyjki,bez humoru.Czasem ktoś się wybije...Kampania Żubra może i była prosta,ale sympatyczna i konsekwentna.
Heineken jest zaprzeczeniem? Czyli co - oglądamy reklamę Heńka, idziemy do sklepu i jesteśmy zachwyceni? Czym? Tym tragicznie bezsmakowym sikaczem?
Reklamy telewizyjne piwa, niekoniecznie "polskiego" (Żubr nie jest polskim piwem, tylko południowoafrykańskim) są nędzne - każda z nich. Niezależnie od jakości wykonania wszystkie wprowadzają potencjalnego klienta w błąd i przekonują, że ten tani, masowy, bezsmakowy produkt, który reklamują, jest najlepszy. A nie jest. Reasumując cytat:
Dużo gadania o piwie,mało piwa.Brak pomysłu,oklepane,poważne historyjki,bez humoru.Czasem ktoś się wybije...
idealnie opisuje same reklamowane produkty, a nie ich reklamę...Marek P. edytował(a) ten post dnia 12.07.11 o godzinie 10:51

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

Anna J.:
Piotr Kowalski:
Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy


Ale Robert pisał o dobrym piwie a nie koncernowym bełcie.
j.w.
w przypadku heńka kampania (jakakolwiek zresztą)
jest zdecydowanie lesza niz te siki

Posunę się nawet dalej - reklama to podstawa egzystencji tej marki podobnie jak i innych "globalnych brand-ów" warzonych na całym świecie w kilkudziesięciu browarach według tych samych algorytmów (bo niestety piwowarów w koncernach już nie ma).

Co wiecej Heineken to piwo z ewidentną wadą smakowo-zapachową. Cienkościenne zielone szkło słabo chroni piwo przed promieniami słońca przez cow efekcie 4/5 butelek posiada nieprzyjemny związek siarkowy (3-metylo-2-buten-1-tiol) który potocznie przez piwoszy nazywany jest "skunksem", gdyż występuje w moczu tego ssaka.

Temat: Reklamy piwa

Marek P.:
Marta Wacowska:
Robert S.:
Uważam, że dobrego piwa reklamować nie trzeba. Im więcej spotów dotyczy danego piwa (lub raczej marki) tym większe rozczarowanie spotka nas po zakupie...

Nie zgodzę się.Heineken jest zaprzeczeniem Twoich słów.Doskonałe piwo wymaga doskonałej,profesjonalnej reklamy.Im większa marka,tym większe wymagania mamy wobec niej.Musi się reklamować,choćby te reklamy miały rolę przypominającą.Polskie reklamy piwa uważam za przegadane:słód,cud,miód i orzeszki.Dużo gadania o piwie,mało piwa.Brak pomysłu,oklepane,poważne historyjki,bez humoru.Czasem ktoś się wybije...Kampania Żubra może i była prosta,ale sympatyczna i konsekwentna.
Heineken jest zaprzeczeniem? Czyli co - oglądamy reklamę Heńka, idziemy do sklepu i jesteśmy zachwyceni? Czym? Tym tragicznie bezsmakowym sikaczem?
Reklamy telewizyjne piwa, niekoniecznie "polskiego" (Żubr nie jest polskim piwem, tylko południowoafrykańskim) są nędzne - każda z nich. Niezależnie od jakości wykonania wszystkie wprowadzają potencjalnego klienta w błąd i przekonują, że ten tani, masowy, bezsmakowy produkt, który reklamują, jest najlepszy. A nie jest. Reasumując cytat:
Dużo gadania o piwie,mało piwa.Brak pomysłu,oklepane,poważne historyjki,bez humoru.Czasem ktoś się wybije...
idealnie opisuje same reklamowane produkty, a nie ich reklamę...

Ja mówię o polskich reklamach piwa,a nie o polskim piwie.I mówię ogólnie o doskonałym piwie-owszem,takie piwo często reklamy nie ma,ale jeśli już ma lub ma mieć,to taka reklama powinna być równie doskonała,bo shitowa reklama zepsuje jego wizerunek.A Heineken może być dla kogoś doskonałym piwem,tak jak każdy inny produkt,bo "doskonały" czy "dobry" dla każdego znaczą co innego.Pij sobie co chcesz,mnie to nie interesuje,bo nie o smaku piwa teraz rozmawiamy,ale o reklamie,jej wykonaniu i jej oddziaływaniu.Piszesz,że reklamy piwa wprowadzają klienta w błąd.Wobec tego,czyni to każda inna masowa reklama (i każda jest nieetyczna),bo w każdej reklamowany produkt jest pokazywany jako "ten najlepszy".Na tym polega reklama,sorry.

Temat: Reklamy piwa

Swoją drogą,można by dyskutować,czy reklamy jakiegokolwiek piwa nie powinny być zakazane,tak jak kiedyś.Wódki i papierosów reklamować nie można,a piwo leje się na ekranach strumieniami,a zachwalają je nawet sportowcy.To już oczywiście szersza rozprawa,ale kwestia ta jest bardziej problematyczna niż podział piw na lepsze i gorsze.

konto usunięte

Temat: Reklamy piwa

Ja mówię o polskich reklamach piwa,a nie o polskim piwie.I mówię ogólnie o doskonałym piwie-owszem,takie piwo często reklamy nie ma

Nie tyle że często nie ma tylko nigdy nie ma. Przejrzyj sobie ranking 100 najlepszych piw według beer_rate.com i sprawdź ile z nich było obecnych w TV. A jak skończysz to weź do ręki pierwsze lepsze zestawienie ksiażkowe (np "100 beers to try before die") i znów sprawdź ile z tych pozycji miało kampanie medialne. Jeżeli w tej setce trafisz 3 piwa to bęzie to dla mnie zaskoczenie. Marketing jest potrzebny przede wszystkim produktom masowym, słabym i nijakim.
A Heineken może być dla kogoś doskonałym piwem,tak jak każdy inny produkt,bo "doskonały" czy "dobry" dla każdego znaczą co innego.

Tak samo wino za 3,50 i kanapka z McDonalda - też mogą komuś smakować, ale żeby stwierdzić żę produkt jest doskonały to niestety trzeba jakąś wiedżę posiadać - żeby wiedzieć pod jakim kątem go oceniać, czego się doszukiwać a czego wystrzegać. Bez wiedzy możemy tylko stwierdzić smakuje/ nie smakuje. I to wszystko. Także następnym razem apeluję o większą powściagliwość.

Piszesz,że reklamy piwa wprowadzają klienta w błąd.Wobec tego,czyni to każda inna masowa reklama (i każda jest nieetyczna),bo w każdej reklamowany produkt jest pokazywany jako "ten najlepszy".Na tym polega reklama,sorry.

Nie każda, nie każda. ja widzę róznicę pomięzy przedstawianiem produktu w dobrym świetle a jawnym kłamstwie. Producent moze mówić że jego produkt jest fajny, najlepszy, przepyszny ale niech nie łga.Piotr Kowalski edytował(a) ten post dnia 12.07.11 o godzinie 23:58

Temat: Reklamy piwa

Do Marka:mimo całej tej rozprawy doskonale cię rozumiem,bo interesujesz się piwem i na pewno na piwach znasz się lepiej niż ja,ale nie każdy musi się na tym znać,tak jak nie musi się świetnie znać na serach,winach czy komputerach,niektórym to naprawdę zwisa i trzeba się z tym pogodzić.Ale świetne jest to,że dzięki tobie można poznać piwa,których nie dostanie się w supermarkecie,i za to szacun.Na pewno warto spróbować i gdybym mieszkała bliżej,to wierz mi,że spróbowałabym wszystkie piwa,jakie polecasz.

Następna dyskusja:

Reklamy Piwa




Wyślij zaproszenie do