Rafał Broniarek

Rafał Broniarek Dyrektor ds.
rozwoju, Wolters
Kluwer Polska

Dla jednych zbawienie i szansa na działalność, dla innych zmora powodująca obniżenie jakości usług. Jak oceniamy z perspektywy czasu projekty EFS realizowane w branży szkoleniowej? Nie ma co ukrywać, że dla wielu mniejszych firm projekty współfinansowane z funduszy unijnych otworzyły nową jakość w działalności. Z drugiej strony rygorystyczne zasady prowadzenie tych projektów oraz często dumpingowe ceny podawane w projektach spowodowały, że duże firmy narzekają na obniżenie poziomu jakości świadczonych usług.
Czy zatem EFS psuje branże szkoleniową czy stymuluje do rozwoju?
Iwona Wieczorek

Iwona Wieczorek E-learning and
Marketing Expert

Zajmuję się od kilku lat realizacją takich właśnie projektów. Najczęściej są to projekty blended learningowe czyli połączenie e-szkoleń z zajęciami tradycyjnymi. Doświadczenia moje obejmują - oprócz realizacji - również pracę przy tworzeniu wniosków i współpracę z klientami, dla których takie wnioski były pisane (korporacje, średnie i duże firmy). To ważny etap bo dotyczy bardzo często dostosowania potrzeb szkoleniowych firmy do możliwości ich finansowania z programów UE.

Jestem gorącą zwolenniczką wykorzystywania tych środków na cele szkoleniowe. Moje spostrzeżenia wykluczają obniżenie jakości świadczonych usług, najcześciej klient na to po prostu nie pozwala. Kolejna rzecz - bardzo istotna - przy współfinansowaniu można skonstruować i przeprowadzić naprawdę ciekawe, wieloelementowe projekty szkoleniowe, na które w normalnych realiach rynkowych często brakuje środków. Myślę tu o działaniach wprowadzających projekt szkoleniowy, opiekę mentorską i techniczną, działania marketingowe i motywacyjne.

Wyślij zaproszenie do