Artur Hirth

Artur Hirth Spartakus :) podążam
za wolonością!!!

Temat: MLM - Marketing wielopoziomowy

Marketing wielopoziomowy, inaczej zwany MLM (ang. multi-level marketing) – również marketing sieciowy. Termin określający strategię marketingową i sposób funkcjonowania firmy oraz jej współpracowników – niezależnych dystrybutorów. Marketing wielopoziomowy to gałąź sprzedaży bezpośredniej, czyli polega na oferowaniu towarów i usług bezpośrednio konsumentom, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w innych miejscach, poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej. Jest to forma sprzedaży detalicznej poza tradycyjną siecią sklepową. Sprzedaż bezpośrednia wymaga osobistej prezentacji produktu i udzielenia stosownych wyjaśnień.

Marketing wielopoziomowy pozwala sprzedawcom na budowanie osobistych struktur współpracowników, od których obrotu otrzymuje się dodatkowe prowizje. Każdy sprzedawca w marketingu wielopoziomowym ma możliwość zbudowania własnej struktury handlowców, w której każdy z nich wynagradzany jest na podstawie obowiązującego w danej firmie planu marketingowego. Jednocześnie, bycie wyżej w firmowej hierarchii niekoniecznie przekłada się na wyższe zarobki - zależą one bowiem od wspomnianego planu marketingowego.

Sprzedaż netto wszystkich przedsiębiorstw sektora na polskim rynku wzrosła w 2009 roku o 4% do ok. 2 miliardów 280 milionów złotych. Pod koniec 2009 roku sprzedażą bezpośrednią w tym MLM zajmowało się w Polsce ponad 869 tys. osób (przy 752 tys. w roku poprzednim). W branży nadal zdecydowanie przeważają kobiety – stanowią aż 88% sprzedawców. Dla około 85% dystrybutorów nie jest to główne zajęcie, a okazja do dorobienia prowizji do pensji. Największą popularnością wśród oferowanych produktów w MLM cieszą się kosmetyki. Niemniej ich udział w ogólnej sprzedaży sektora systematycznie maleje. W 2009 roku było to nieco powyżej 68,5% wobec niecałych 70% w roku 2008, 74,5% w 2007 roku i aż 85% w 2005 r. O prawie 1,5% w stosunku do roku ubiegłego spadła sprzedaż suplementów diety i artykułów dietetycznych – w roku 2009 osiągnęła ona pułap nieco powyżej 8%. Minimalnie wzrosło zainteresowanie sprzętem gospodarstwa domowego (2008 r. – 16,10%, 2009 r. – 16,34%) oraz usługami telekomunikacyjnymi (2008 r. – 0,80%, 2009 r. – 1,10%). Natomiast o blisko 2% w stosunku do roku 2008 wzrosła sprzedaż odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody – w 2009 roku wyniosła ona 5,01% (dane za: Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej).

Jakie macie przygody z firmą, porady i ogólne rozmowy o MLM

Temat: MLM - Marketing wielopoziomowy

tak naprawdę w każdej firmie idzie zarobić, kwestia tylko wzięcia się do pracy :)
aczkolwiek sam MLM ma tą przewagę, że przy okazji wykonywania swoich obowiązków możemy stworzy swój własny zespół, który pomaga nam w zarabianiu kasy nawet jeżeli jesteśmy na wakacjach.
Dodatkowo dzięki MLM więcej wolności i samodzielności w podejmowaniu decyzji dotyczących firm w której pracujemu.
Ja osobiście pracowałem w kilki firmach MLM a mianowicie EuCO i Lyoness.
Dzięki pracy tam zdobyłem spore doświadczenie oraz poznałem niesamowitych ludzi z którymi współpracuję do teraz.
Także gorąco polecam :)
Artur Hirth

Artur Hirth Spartakus :) podążam
za wolonością!!!

Temat: MLM - Marketing wielopoziomowy

Zgadzam się z Tobą, ważny element MLM, że to dobra szkoła samodzielności i biznesu, marketingu, budowanie zespołu, sprzedawania, budowanie swojej marki itd..

Jak ktoś powiedział, MLM jest jak sport, każdy może się tym zając, ale trzeba być wytrwały, by być mistrzem i trzeba cały czas się rozwijać, więc także polecam :) i życzę wytrwałości.Artur Hirth edytował(a) ten post dnia 26.05.12 o godzinie 19:52

Następna dyskusja:

Marketing partyzancki




Wyślij zaproszenie do