Tomasz Jastrzębski

Tomasz Jastrzębski GETIN Noble Bank
S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Cześć

mam w tej chwili niewątpliwą nieprzyjemność użerać się z serwisem Nikona w Warszawie. telefony są wiecznie zajęte lub nikt nie podnosi słuchawki. wysłałem do serwisu w ramach gwarancji moją lustrzankę. w liście który otrzymałem 2 tyg później od Nikona oszacowali czas naprawy aparatu na prawie 5 tyg. !!! gdy udało mi się jakimś cudem do nich dodzwonić, poprosiłem o przyspieszenie terminu naprawy gdyż niedługo wyjeżdżam na urlop, a aparat jest mi niezbędny. a co w tej sprawie zrobił "profesjonalny" serwis nikona?
owszem odesłali mi aparat ... w takim stanie jak ja go wysłałem. nie zostało zrobione komplenie NIC. usterka jak była tak jest!!! NIKT nie raczył nawet poinformować mnie listem, mailem ani telefonem o co chodzi. mój aparat przeleżał prawie 3 tygodnie w serwisie i nikt tam nawet palcem nie kiwnął.
żadna informacja też oczywiście mi się nie należy bo po co ...
Nikon ma swoich klientów głęboko w 4ech literach
oczywiście dalej się nie mogę dodzwonić, krew mnie zalewa na samą myśl że muszę tam dzwonić ...

jeżeli ktoś ma może namiary / mail/ do centrali Nikona w Japonii to będę wdzięczny, bo zamierzam wysłać skargę ...

może nie są świadomi jaki syf mają w Polsce

jeśli macie jakieś doświadczenia w walce z serwisem Nikona to dajcie znać jak i co zrobić żeby łaskawie naprawili sprzęt i żeby to nie trwało pół roku.

podejrzewam nawet że założymy osobne forum SYF W NIKONIE bo nie znam osoby która by się pozytywnie o nich wypowiadała

pzdr
tomek

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

wielka szkoda ze zalatwiales sprawe korzystajac z "gwarancji",
jezeli trwalo to tyle ile mowisz i wykorzystalbys droge "niezgodnosci towaru z umowa" mialbys w tym momencie nowke sztuke - to bardzo dobry bat bo bardzo precyzyjnie reguluje ile czasu powinna trwac naprawa, po przekroczeniu terminu masz parwo do odstapienia od umowy (czyli zwrot kasy lub wymiana na nowke sztuke)
Tomasz Jastrzębski

Tomasz Jastrzębski GETIN Noble Bank
S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

i tu jest problem bo aparat kupiłem w sklepie internetowym [ bo było taniej], no i cóż po namowie sklepu wysłałem sprzęt bezpośrednio do serwisu a nie do sklepu internetowego.
teraz jestem już mądrzejszy o te doświadczenia i np. obiektyw dokupiłem w sklepie we wrocku gdzie mieszkam

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

tomek
to nie ma zadnego znaczenia gdzie go kupisz (oczywiscie jesli kupisz go w legalnym obrocie w Polsce)
to kwestia w jaki sposob dochodzisz roszczen
o ile sie nie myle na dochodzenie roszczen za pomoca "niezgodnosci towaru z umowa" masz 2 lata od daty zakupu i niewazne jest to ze np gwarancja wygasa po roku (o ile wczesniej nie wykorzystasz opcji skorzystania z gwarancji)

wcale sie nie dziwie sklepowi ze odeslal cie do serwisu - kazdy w tym momencie broni wlasnego interesu :)Przemek Porada edytował(a) ten post dnia 10.06.08 o godzinie 13:28
Tomasz Jastrzębski

Tomasz Jastrzębski GETIN Noble Bank
S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

wiem że tak jest, ale teraz już nie mam czasu bo za około 3 tyg jadę na urlop, nawet jeżeli sprzęt nie wróciłby w terminie ze serwisu do sklepu a później do mnie, to nie wiem ile czasu zajmie mi użeranie się ze sklepem, żeby wygzekwować moje prawo do nowego sprzętu.
nie ma już szans żebym zdążył przed wyjazdem, muszę spradzić czy wada obiektywu / bo już do tego doszedłem, chcociaż serwis nie potrafił/ ma jakikolwiek wpływ na jakość wykonywanych zdjęć. jeśli tak to może pożyczę od kogoś obiektyw

t.
Robert K.

Robert K. mgr inż. elektryk

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

5 tygodni na naprawę, to istny rekord Nikon Polska. Kiedys na forum Nikona ktoś pisał, że naprawa trwała blisko 6 miesięcy!!

A swoją drogą, jeśli masz eurogwarancję, to trzeba było dogadać się z Niemcami lub Czechami. Pewnie zrobiliby to w jeden dzień.Robert K. edytował(a) ten post dnia 10.06.08 o godzinie 22:06
Justyna U.

Justyna U. Koordynator ds.
Obsługi Klienta

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Już była kiedyś dyskusja na temat serwisu Nikona:
http://www.goldenline.pl/forum/serwis-aparatow-fotogra...

Ja sama miałam wątpliwą przyjemność użerania się z Nikonem - naprawa mojego aparatu trwała bardzo długo, aparat wrócił cały i zdrowy ale nawet nikt mi nie wyjaśnił (o napisaniu nie wspominając), co było nie tak i co zostało naprawione.

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Przy pierwszym zetknięciu z serwisem Nikon Polska podsumowałem rozmowę z serwisantem (?) krótkim stwierdzeniem w stylu: "przecież to jawny bandytyzm", a w odpowiedzi usłyszałem: "bandytyzm to ja mogę panu zaraz pokazać" ...
Ot taki to jest serwis Nikon Polska ;]
Tomasz Jastrzębski

Tomasz Jastrzębski GETIN Noble Bank
S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

i jakoś tak od razu poczułem się raźniej :)
już wiem że nie jestem sam, niedługo będą nas miliony :)
a tak poważnie nie na darmo się mówi że o firmie świaczy sposób w jaki radzi sobie ona z problemami / niezadowolonym klientem.
jak widać Nikon sobie nie radzi ...
Jacek Moćko

Jacek Moćko deputy head of
Global Trade
Solutions, BNP
Paribas Bank P...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Na naprawe flesza czekalem 9 tygodni. Telefony (maja 3 numery) wiecznie zajete albo nikt nie odpowiada!!! Napisalem maila, ale oczywiscie bez odpowiedzi. Ogolnie masakra. Totalna olewka klientow.
Pozdrawiam,
Jacek
Anna  Lankau-Pogorzels ka

Anna
Lankau-Pogorzels
ka
Market Business
Developer

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

zawsze ale to zawsze może pomoc rzecznik praw konsumenta. To nie serwis Nikona jest winien tylko ludzie którzy tam pracują. Opóźnienia mogą być spowodowane np. problemami z dostępnością oryginalnych częsci serwisowych - bo nie ma, bo nikt nie wie kiedy bedą, bo to bo tamto, bo sramto. Serwis nie wiele może bo dostawca sie ociąga, klient się wscieka no i kółko sie zamyka. A wystarczy informacja.
Małgorzata Popko

Małgorzata Popko twórcze
przeobrażanie świata

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

to teraz wiem, co mnie może czekać ......... ehh...
miałam właśnie dać do sprawdzenia aparat, bo albo mi się blokuje i nie robi fotek, albo lampa się nie włącza.. a tu czytam takie rzeczy, ehh..

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Jacek Moćko:
Na naprawe flesza czekalem 9 tygodni. Telefony (maja 3 numery) wiecznie zajete albo nikt nie odpowiada!!! Napisalem maila, ale oczywiscie bez odpowiedzi. Ogolnie masakra. Totalna olewka klientow.
Pozdrawiam,
Jacek

lepiej: ich mail (przynajmniej mi)..odbijał wiadomości. Do pani po drugiej stronie słuchawki nie dochodziło "mają państwo zablokowanego maila". W odpowiedzi usłyszałam "niemożliwe!". Po prostu LOL!

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

To ja może jestem jakiś inny - ale kupiłem D300 w US i jakież było moje rozgoryczenie jak po testach wyszło że mam 3 bad-pixele na matrycy. No nic myśle sobie - chciałeś taniej to masz !! Ale zadzwoniłem do serwisu - Miły Pan odebrał zaprosił z aparatem powiedział że zrobią na miejscu (pomimo że Body z US) mapowanie w 5 minut.... Przeprosił przyznał że aparat ma na siebie zarabiać i było Super Miło ... Kamień spadł z serca :)Grzegorz S. edytował(a) ten post dnia 23.06.08 o godzinie 14:22

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Grzegorz S.:
To ja może jestem jakiś inny - ale kupiłem D300 w US i jakież było moje rozgoryczenie jak po testach wyszło że mam 3 bad-pixele na matrycy. No nic myśle sobie - chciałeś taniej to masz !! Ale zadzwoniłem do serwisu - Miły Pan odebrał zaprosił z aparatem powiedział że zrobią na miejscu (pomimo że Body z US) mapowanie w 5 minut.... Przeprosił przyznał że aparat ma na siebie zarabiać i było Super Miło ... Kamień spadł z serca :)Grzegorz S. edytował(a) ten post dnia 23.06.08 o godzinie 14:22

Spoko, nie każdy jednak może pójść sobie do serwisu Nikona. Dwóch znajomych potwierdziło, że bad pixle na miejscu "naprawiają" bez problemu. Ale jak jesteś zamiejscowy, probujesz się do nich dobić mailem czy telefonem to jest koszmar ;[.

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Witam Wszystkich :)

W 100% potwierdzam każde stwierdzenie o opieszałości, niekompetencji, lenistwie i braku poszanowania podstawowych praw klienta przez serwis Nikona w Polsce.

Jedyna rada: zawsze załatwiać wszystko za pośrednictwem sklepu (no chyba, że mamy aparat z drugiej ręki)lub osobiście - wówczas jest duża szansa, że załatwimy sprawę szybciej niż w pół roku :)
Łukasz Lis

Łukasz Lis Grafik, Omega

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Mogę tylko potwierdzić to co piszą inni. Pół roku walczyłem z serwisem, trzy naprawy AF, był back focus a teraz mam front focus, serwis twierdzi że wszystko jest ok. Dodam że nie jest to kwestia kilku milimetrów ale kilkudziesięciu cm, np z odległości od obiektu ok 4 metrów aparat ustawia ostrość 0,5m przed obiektem a to w połączeniu ze światłem 1.4 obiektywu sprawia że zdjęcie nie nadaje się do niczego. W odpowiedzi dostałem pismo że niewłaściwie obchodzę się z aparatem, to było najlepsze bo z wykształcenia jestem fotografem, pracowałem na kilku aparatach Canona, żyłem z tego a cwaniacy z nikona mi tu kit wciskają że to moja wina. Tragedia! Z tego powodu z powrotem zmieniam system na Canona. Nie dam nIKONOWI zarobić już ani złotówki.
Łukasz W.

Łukasz W. Key Account Manager
w Office Plus

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

jak większość powyżej miałem tą nieprzyjemność oczekiwać na lampę błyskową naprawianą w serwisie przez 2 miesiące. massakra

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Po przeczytaniu wcześniejszych wypowiedzi zastanawiam się, czy ja korzystałem z tego samego serwisu Nikona...

W swoich doświadczeniach z tym serwisem nie spotkałem się z jakąś tragiczną obsługą, nieodbieraniem telefonów, czy nieodpowiadaniem na maile. Owszem, zdarzyło się raz czy dwa razy, że numer był zajęty, ale kolejny telefon był już odebrany...
Sama obsługa telefoniczna też jak najbardziej ok. Potwierdzono mi, że aparat dotarł do nich, potem wyjaśniono, co jest zepsute, co wymaga naprawy, ile może to mniej więcej potrwać, no i szczegółowy kosztorys dostałem mailem.
Gdy potwierdziłem naprawe, to bez problemu udzielano mi informacji na temat stanu naprawy i innych kwestii.
Aparat wrócił do mnie elegancko naprawiony, wszystko działa, obiektyw po upadku wyczyszczony, spasowany i "czuje się" jak nowy.

Ogólne jestem więc zadowolony z obsługi serwisu i jedyną wadę jeżeli już mogę zarzucić (chociaz dosyć dużo rzeczy było do naprawy i trzeba było części ściągać) to czas samej obsługi, który trwał jakiś 1,5 miesiąca...

Korzystałem z możliwości kontaktu, tych co są na stronie Nikona.

Sprzęt jaki do nich wysłałem to lustro D70s z kitowym szkłem 18-70/f3,5-4,5 po zderzeniu z twardą powierzchnią asfaltu...
Popękana obudowa w body i obiektyw dosyć pognieciony (na szczęście szkła całe)

Pozdrawiam i życze przyjemniejszych realcji z Warszawą!
Bartosz Brudek

Bartosz Brudek właściciel,
Bizmedia,
RadioParty,
Klatka.pl

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

ja na szczęście nie musiałem jeszcze korzystać z serwisu Nikona. A naczytałem się na ich temat naprawdę dużo niedobrych rzeczy.

Kiedyś na jednym szkoleniu fotograficznym w Wawie był jeden gość z Nikona i oczywiście od razu został zaatakowany pytaniami o ich serwis i mimo iż to nie była kompletnie jego działka to nasłuchał się potężnej dawki krytyki.
Jedynie co wytłumaczył to to iż rozumie rozgoryczenie klientów jednak problem jest innego rodzaju ... Nikon bardzo chętnie przyjmie do pracy serwisantów, których mu baaaaaardzo brakuje. Każdy kandydat na serwisanta musi mieć jakieś tam (wysokie) kwalifikacje oraz ... zaraz po zatrudnieniu wysyłają go na parę m-cy na szkolenia/staż do Japonii (tu pewnie wymagana jest płynna znajomość angielskiego). Nie każdemu kandydatowi odpowiada wyjazd na parę m-cy i nie każdy kandydat nadaję się na serwisanta.
Dlatego Nikon ma tak duży problem z serwisem bo po prostu nie ma odpowiednich kandydatów do pracy. A do tego Ci co już tam pracują czują się za pewnie bo kto ich wywali jak brakuje im ludzi i kto go wywali jak zainwestowali w jego wyszkolenie potężną kase. :(



Wyślij zaproszenie do