Katarzyna Jaskólska

Katarzyna Jaskólska właściciel, F.H.-U.
Prestiż

Temat: Problem z likwidacją barier architektonicznych - dostaję...

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ zamierzam 2 lub 3 stycznia 2023r. złożyć - podobno przez SOW - wniosek o dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych dla osoby niepełnosprawnej. Mam dawną 2 grupę niepełnosprawności przyznaną przez ZUS, a więc całkowitą niezdolność do pracy, spełniam kryteria dochodowe i dot. metrażu mieszkania. Jedna jedyna kobieta zajmuje się tym w naszym PCPR, dzwoniłam do niej w ciągu ostatnich miesięcy trzy razy i albo za każdym razem udziela mi sprzeczne ze sobą informacje, albo mówi mi, że ona nie zmieni ustawy, chociaż tego od niej nie żądam. Moje poważne wątpliwości budzi to, że podobno facet, który chyba w maju zacznie robić u mnie remont, że on musi nie tylko na kosztorysie, ale też na wystawionej przez niego fakturze ująć nie tylko kwotę usługi remontowej, jaką u mnie wykona, ale że musi też na tej wystawionej przez siebie fakturze wpisać wszystko ze sklepu, za co ja przecież zapłacę, a nie on, a więc że musi on wpisać do własnej faktury oprócz usługi remontowej np. płytki antypoślizgowe, kabinę prysznicową, zlew do kuchni, umywalkę do toalety, rury, farby. Tak mi powiedziano w PCPR, nie wiem czy to prawda. On jest ryczałtowcem i chce zrezygnować z robienia dla mnie remontu, bo boi się, że wpisując do wystawionej przez niego faktury nie tylko kwotę jego usługi remontowej, ale też kupione przez niego dla mnie ze sklepu np. płytki, prysznic itp., bo boi się, że te rzeczy kupione w sklepie będzie miał potraktowane jako dochód (przy ryczałcie nie ma kosztów) i że w związku z tym zapłaci wyższy podatek. Czy wykonawca usługi rzeczywiście musi wpisać nie tylko do kosztorysu, ale też do wystawionej przez siebie faktury płytki i inne rzeczy kupione przeze mnie w sklepie? Jeśli ta informacja z PCPR jest błędna, to co jest wymagane w ramach tego programu dot. likwidacji barier architektonicznych? Dodam, że sama usługa remontowa mojej łazienki to będzie koszty co najmniej 10 tys. zł, do tego koszt od 10 do 12 tys zł na zakup płytek, prysznica itp. A dofinansowanie na likwidację barier w łazience podobno (jak powiedziano mi w PCPR) to maksymalnie 9.600 zł, więc nie pojmuję po co wykonawca usługi remontowej na własną fakturę miałby wpisać kupione przeze mnie za moje pieniądze np. płytki zwłaszcza, że ich zakup jest wyższy od kwoty 9.600 zł, a więc ich zakup i tak nie zostanie mi dofinansowany. Prosiłabym również o informację dotyczącą tego co należy wpisać na SOW do części B dot. m.in. deklarowanych środków własnych - czy wpisujemy tutaj 5% które musimy ponieść osobiście, skoro 95% można otrzymać tyt. dofinansowania? Czy coś innego w tym punkcie, inną kwotę trzeba wpisać? Pracownica PCPR bardzo nerwowo reaguje i nie otrzymam od niej żadnych wyjaśnień, więc będę Państwu wdzięczna za poradę.