Damian S. Bazinga!
Temat: B5, B7, B10 - dodatki bio do oleju napędowego na legalu...
Nie jest tajemnicą, że współczesne diesle regenerujący filtr DPF za pomocą tzw. post-injekcji (moje spolszczenie z ang. post-injection) mają problem z rosnącym poziomem oleju napędowego. Bierze się to stąd, że dodatki -bio nie odparowują w cylindrze i osadzają się na ściankach, spływając do oleju silnikowego. Badania VW z 2008 roku pokazują, że po ok 16 tys km rozcieńczenie oleju silnikowego jest bliskie 45% (5% dodatku bio). 2x większa ilość biokomponentów tj. 10% (B10) to już ponad 50% rozcieńczenia oleju przy przebiegu rzędu 16 tys km.Od 2012 roku Orlen i Lotos dodają 7% dodatków -bio do ON nie informując o tym klientów, a ludzie się zastanawiają dlaczego im przybywa oleju, narzekając a to na przerwane wypalanie albo na jazdę po mieście.
http://www.biodieselmagazine.com/articles/2290/underst...
Sprawa się jeszcze pogorszy kiedy wszystkie szanujące się marki przejdą na olej 0W20. Taki olej long-life po 16 tys km zamienia się w wodę i koniec końców samochody faktycznie będą jeździć na wodę ;)