Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Strasznie mnie irytuje ta "reklama społeczna" - abstrahując od niewątpliwie szczytnego celu jakim jest "zmniejszmy liczbę wypadków śmiertelnych na przejściach".

Jaki właściwie jest jej przekaz???
"Jak będziesz jechał 50 i potrącisz idiotę na przejściu (który wlazł tam bezmyślnie) nie zabijając go - to "skończy się tylko na siniakach"? Bo jedziesz 50 km/h i wszystko jest OK bp "darowałeś mu życie"?
Czy może "jeśli Twój samochód będzie się poruszał o 50 km mniej - czyli będziesz stał - to nie potrącisz idioty na przejściu"?

Może trzeba było urealnić - i pokazać że przy 70 można kogoś zabić - a przy 50 - zdążyć się zatrzymać???

Widziałem wiele spotów społecznych, na których (jak sądzę) jest wzorowana ta "produkcja" - natomiast one pokazują sytuacje realne, jednoznaczne, nie budzące wątpliwości. Szczególnie Brytyjczycy dają tutaj radę.
Nasza wersja jest - sorry - jak kulą w płot...
Polak (nie)potrafi?

Nie bijcie, wytłumaczcie ;)

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Żebyśmy wiedzieli o czym mowa:

http://www.youtube.com/watch?v=xI1pWjpHLG0

Z tymi siniakami to nie bardzo mnie przekonuje-taki argument na siłę- bo wystarczy niefortunnie upaść i też się ze św.Piotrem przywitać.
TV nie oglądam,więc tyle co znalazłam na szybko na YT.
Natomiast spoty radiowe tej kampanii uważam za celniejsze.

Sytuacja z dzisiaj, wracm po ciemku trasą DK86-po dwa pasy w każdym kierunku,ciemno, że oko wykol, przed pasami zwalniam do przepisowych 70-bo tak stanowi znak, co robi ciężarówka za mną? Zjeżdża na lewy pas i wyprzedza.....no z czym do ludzi, dobrze, że pusto było.

Na tym odcinku są ze 3-4 przejścia bez świateł, z czego chyba tylko jedno oświetlone + migające pomarańczowe lampy-czemu nie można tak z każdym? Pomojam fakt, że na trasie przejść być nie powinno ale skoro już nas nie stać na inną infrastrukturę to może chociaż na światła: pieszy nadusi guzik i będzie miał zielone.
Jakoś w takich Czechach jest bardzo dobre rozwiązanie: migające diody w poprzek jezdni tam gdzie zaczynają się pasy-elegancko to widać nawet za dnia, naprawdę nas na to nie stać?
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Jolanta I.:
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa:
Słusznie, dziękuję ;)

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Jolanta I.:
Żebyśmy wiedzieli o czym mowa:

Jakoś w takich Czechach jest bardzo dobre rozwiązanie: migające diody w poprzek jezdni tam gdzie zaczynają się pasy-elegancko to widać nawet za dnia,

Nie wszędzie i nie zawsze ale przyznam Tobie rację - jest to tu względnie częsty obrazek ;-)
naprawdę nas na to nie stać?

Stać - zapraszam np. do Rybnika (np. ul. Zebrzydowicka, Budowlanych, Kotucza), ktoś zaczął tu myśleć. Na jednej ulicy (jak na ironę - też na ul. Budowlanej ale na innym jej odcinku) w ciągu tego roku zginęły dwie osoby a kilka zostało rannych... ostatni wypadek? Ciemno, mokro a gość który zabił kobietę na przejściu, jechał conajmniej dwa razy tyle (przy ograniczeniu do 40).
Rafał Szulim

Rafał Szulim Fleet Specialist,
C.H. Robinson Europe
Bv

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

NIe stać nas na oświetlenie przejść dla pieszych, nie stać nas na kładki dla pieszych nad ulicami, nie stać nas na synchronizacje świateł (rano ul. Puławska jest doskonałym przykładem) jedyne na co nas stać to najnowoczesniejsze i najdroższe na świecie fotoradary .... no i jeszcze Drony do atakowania kierowców, te same co tropią terrorystów na bliskim wschodzi emają też tropić Polskich kierowców - super - już czuje się bezpieczny - ciekawe czy będą atakować nas rakietami czy tylko wlepiać mandaty.
Apropos synchronizacji świateł - zagadka czy ktoś wie, zgadnie - jaką prędkością trzeba poruszać się po ul. Marszałkowskiej w Warszawie , żeby " załapać się " na wszystkie zielone światła??
A co do "reklamy społecznej" to idąc tropem jej autorow jakbyśmy jechali 10 km/h nawet nie byłoby siniaków - a jakbyśmy zostawili samochód w domu nie byłoby nawet tego. Ale przejścia dla pieszych nie ulega wątpliwości, ze powinny być zabezpieczane ostrzegawczym oświetleniem itp. bo zachowanie kierowców na nich nie jest najlepsze.

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Rafał S.:
NIe stać nas na oświetlenie przejść dla pieszych (...)
jedyne na co nas stać to najnowoczesniejsze i najdroższe na świecie fotoradary .... no i jeszcze Drony do

Stać nas tylko z kierowców najłatwiej zedrzeć kasę. Pieszego trudniej przyłapać, chyba że akurat trafi go patrol albo co gorsza - skasuje go jakieś auto.
Apropos synchronizacji świateł - zagadka czy ktoś wie, zgadnie - jaką prędkością trzeba poruszać się po ul. Marszałkowskiej w Warszawie , żeby " załapać się " na wszystkie zielone światła??

Takich kwiatków jest mnóstwo - bo to człowiek w końcu ustawiał. W Żorach cała aleja Zjednoczonej Europy nie wie, co to zielona fala pomimo paru skrzyżowań po sobie...
Rafał S.:
jakbyśmy zostawili samochód w domu nie byłoby nawet tego.

Nie byłbym tego taki pewny - wyrżnąłem orła w poszukiwaniu zająca przy wychodzeniu z pracy ;-)
Ale przejścia dla pieszych nie ulega wątpliwości, ze powinny być zabezpieczane ostrzegawczym oświetleniem itp. bo zachowanie kierowców na nich nie jest najlepsze.

Taa... w Polsce chyba jedynie np. poduszką berlińską (taką, jaką widziałem w Grenoble czy Portorożu), mozliwie wysoką by za szybko się przez nią nie dało przemknąć ;-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.11.13 o godzinie 12:49

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Ilekroć słyszę któryś z tych spotów w radiu jadąc autem mam ochotę kogoś potrącić... Nie pamiętam, żeby mnie jakaś kampania społeczna tak drażniła i stosowała tak prymitywną manipulację (z którego to powodu zapewne tak mnie drażni).Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.11.13 o godzinie 14:11
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Dariusz M.:
Strasznie mnie irytuje ta "reklama społeczna" - abstrahując od niewątpliwie szczytnego celu jakim jest "zmniejszmy liczbę wypadków śmiertelnych na przejściach".
>

Nie bijcie, wytłumaczcie ;)

Kropla drąży skałę. Chyba nie chodzi o to aby przekaz był w 100% zgodny z rzeczywistością. Raczej chodzi o jakieś długofalowe skutki takiego prania mózgu. Często obserwuję taką sytuację: korek, dziesiątki samochodów i gdzieś między nimi przejście dla pieszych oraz kierowców, którym nawet noga nie drgnie kiedy przejeżdżają przez to przejście.

Osobiście wolałbym takie oto kampanie reklamowe:
1. "odsuwamy wszystkie przejścia dla pieszych o 50 m od przystanków autobusowych".
2. "bądź widoczny na zimę, załóż opaskę odblaskową albo popraw sobie humor i zacznij ubierać kolorowe ubrania".
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Rafał S.:
>
Apropos synchronizacji świateł - zagadka czy ktoś wie, zgadnie - jaką prędkością trzeba poruszać się po ul. Marszałkowskiej w Warszawie , żeby " załapać się " na wszystkie zielone światła??

W Poznaniu często tak z 80 km/h ;)
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Kosma S.:
długofalowe skutki takiego prania mózgu. Często obserwuję taką sytuację: korek, dziesiątki samochodów i gdzieś między nimi przejście dla pieszych oraz kierowców, którym nawet noga nie drgnie kiedy przejeżdżają przez to przejście.
OK, ale ja nie o tym zupełnie - ja o tym:
Piotr W.:
Ilekroć słyszę któryś z tych spotów w radiu jadąc autem mam ochotę kogoś potrącić... Nie pamiętam, żeby mnie jakaś kampania społeczna tak drażniła i stosowała tak prymitywną manipulację (z którego to powodu zapewne tak mnie drażni).
I w zasadzie o tym:
Osobiście wolałbym takie oto kampanie reklamowe:
1. "odsuwamy wszystkie przejścia dla pieszych o 50 m od przystanków autobusowych".
2. "bądź widoczny na zimę, załóż opaskę odblaskową albo popraw sobie humor i zacznij ubierać kolorowe ubrania".

Trochę się pocieszyłem, bo już myślałem że to tylko na mnie tak działa ;) - kampania, nie problem!
Rafał Szulim

Rafał Szulim Fleet Specialist,
C.H. Robinson Europe
Bv

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Witam,
80km/h na Marszałkowskiej - byłoby zbyt pięknie :) światła ustawione są na 110 km/h - jadąc 80 - załapujemy się na czewrwone.
Bardziej od tej "pięćdziesiątki" w radio denerwowała mnie tylko reklama Żanet Kalety - stojąc w korku i słysząc ją byłem gotów zrobić to samo co bohater filmu "Upadek".
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Rafał S.:
Witam,
80km/h na Marszałkowskiej - byłoby zbyt pięknie :) światła ustawione są na 110 km/h - jadąc 80 - załapujemy się na czewrwone.
Bardziej od tej "pięćdziesiątki" w radio denerwowała mnie tylko reklama Żanet Kalety - stojąc w korku i słysząc ją byłem gotów zrobić to samo co bohater filmu "Upadek".

Próbowałeś może 30 km/h?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Dla mnie przesłanie tej akcji byłoby bardziej wiarygodne, gdyby pieszy wszedł z prawej strony. "Idiota" z tego filmu ma do przejścia ok 4-5m do miejsca kolizji. Załóżmy, że jest to 4m, a szedł niespecjalnie prędko, czyli 1m/s. Od wejścia na przejście do kolizji jest 4s.
Kierowca jechał 50 km/h, czyli prawie 14m/s. Zaczął hamować po sekundzie, czyli po przejechaniu 14m, hamowanie niech będzie z opóźnieniem 0,7g, czyli 14m i czas 2 sekundy. Razem auto przejechało 28m w 3 sekundy.

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Kosma S.:
Rafał S.:
>
Apropos synchronizacji świateł - zagadka czy ktoś wie, zgadnie - jaką prędkością trzeba poruszać się po ul. Marszałkowskiej w Warszawie , żeby " załapać się " na wszystkie zielone światła??

W Poznaniu często tak z 80 km/h ;)

Pudło.
W Poznaniu, żeby z zielonych świateł przy Rolnej zdążyć na zielone przy Rondzie Starołęka trzeba ładować 110km/h, a i tak człowiek zdąży na późne zielone. I to wszystko na trasie, gdzie dopuszczalne jest 70km/h, więc teoretycznie "szpece" z ZTM powinni umieć obliczyć częstotliwość "zielonej fali". Niestety, od dekady wciąż nie rozwiązali zadania z (aż) jedną niewiadomą...

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Tak. 10 mniej to niewiadomo z czego te mniej. Jasno i zwięźle powinno to brzmieć. 50 km/h ratuje życie.
Rafał Szulim

Rafał Szulim Fleet Specialist,
C.H. Robinson Europe
Bv

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Tak - próbowałem 30 km/h - prawie na każdych światłach stałem :)
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Jest to zwykłe kłamstwo i oszustwo mające na celu manipulowanie.
- Nikogo nie interesuje jak pieszy znalazł się na pasach. Szedł po przeciwnej stronie i siup pod pojazd?
- Piesi pojawiają się przed maską zawsze w tej samej odległości
- na przejściach dla pieszych główną przyczyną wypadków jest nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, wyprzedzanie czy omijanie oraz wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd a nie prędkość o 10km/h za wysoka.
- można sobie przeanalizować dane podane w tej reklamie; 1 sekunda reakcji, hamowanie z 60km/h, uderzenie pieszego z prędkością 46km/h; prędkość o 10km/h mniejsza daje prędkość uderzenia 5km/h; w wyniku otrzymujemy przyspieszenie -13m/s; najniższe drogi hamowania to ok. 35m ze 100km/h co daje przyspieszenie -11m/s; a to poważne przekłamanie bo dla tego super samochodu 5km/h zmieni się w 15km/h, dla średniego nowego 19km/h, średniego już trochę wyeksploatowanego 22km/h czy dla jakiegoś starego 25km/h. A co z oponami, nawierzchnią czy warunkami atmosferycznym? Będą siniaki? Na pewno ale wraz z dodatkowym gipsowym kubraczkiem .

Dlaczego nikt nie mówi o tym, że piesi też są winni? Dlaczego nikt nie mówi co nakazuje znak D-6? Najważniejsze jest tylko to, że kierowca jechał za szybko.

Oto przykłady:
1. Pieszy wykazał się inteligencją?
http://www.youtube.com/watch?v=n-fQD3loTFw
2. Tutaj też zawinił tylko kierowca?
http://www.wykop.pl/link/1672740/o-krok-od-tragedii/
3. Czy policja zacznie przeciwdziałać podstawowym problemom na przejściach?
http://www.youtube.com/watch?v=LEBvu_B1D10
4. Tutaj kierowca nawet nie hamował więc przy 50km/h na siniakach by się nie skończyło
http://www.youtube.com/watch?v=mH0UANyO-7o
5. A tu kierowca na pewno nie jechał szybciej niż 50km/h. Czyli bezpiecznie
http://www.youtube.com/watch?v=dZ8FbNAC1-8
Rafał S.:
NIe stać nas na oświetlenie przejść dla pieszych
Do niczego to nie jest potrzebne o ile pieszy nie wejdzie pod nadjeżdżający pojazd.
nie stać nas na kładki dla pieszych nad ulicami
Takie osoby powinny karnie korzystać z kładek przez 24h by poczuły dlaczego kładki są złe i dlaczego nie zdają egzaminu bo piesi z nich nie korzystają. Dlaczego to pieszy ma się wysilać? Kierowcy jest trudniej wcisnąć odpowiedni pedał?
Ale przejścia dla pieszych nie ulega wątpliwości, ze powinny być zabezpieczane ostrzegawczym oświetleniem itp. bo zachowanie kierowców na nich nie jest najlepsze.
Czy znak D-6 jest niewidoczny czy może kierowcy nie wiedzą o czym on informuje i co nakazuje?Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.12.13 o godzinie 07:16

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

50 km/h ratuje życie

konto usunięte

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne


Obrazek

Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne

Autem 50 km/h to ratuje życie.

Następna dyskusja:

niemiecki złom ratuje życie




Wyślij zaproszenie do