Joanna
Mazur
Analityk ds. baz
danych kontrahentów
Temat: sonda - zarządzanie projektami dla nauczycieli ? Prośba...
Witam serdecznie,prowadzę aktualnie małą analizę runku jeżeli chodzi o metodykę zarządzanie projektami.
Podejście projektowe kładzie nacisk na realizację nowego przedsięwzięcia/zadania według ściśle ustalonych zasad. Do najważniejszych etapów realizacji należy poprawne zdefiniowanie celów projektów, właściwe zaplanowanie zadań, czyli harmonogram projektu, identyfikacja czynników ryzyka na początkowym etapie projektu, nadzór nad kosztami projektu( jeżeli takie sa przewidywane), motywowanie oraz właściwa komunikacja pomiędzy poszczególnymi interesariuszami projektu. Wspomniane obszary stanowią jedynie część prac, które należy wykonać aby projekt zakończył się w ramach wyznaczonego budżetu, czasu oraz zakresu i co najważniejsze z sukcesem.
Jest to bardzo uniwersalna definicja jeżeli chodzi o zarządzanie projektami, którymi są w zasadzie każde realizowane przez nas zadania zakładające jakiś cel do osiągnięcia. Czy uważacie, że metodyka ta miałaby zastosowanie także w codziennej pracy nauczycieli? Niekoniecznie tylko w przypadku organizowania wyjazdów klasowych czy innych tego typu eventów?
Zarządzanie projektami wchodzi bowiem w coraz to nowe dziedziny i branże - począwszy od budowlanej, przez farmaceutyczną po kulturę - czy zatem i w pracy nauczycieli zagadnienia związane z umiejętnym zarządzaniem zespołem ( klasą) jego kompetencjami czy też wiedza na temat stawiania celów i oczekiwań tak aby były one osiągalne i możliwe w realizacji okażą się nowym kierunkiem dla rozwoju nauczycieli.
Proszę Was o opinię, które waszym zdanie elementy ewentualnie mogły by być pomocne dla nauczycieli. Albo też co według Was wymagałoby usprawnienia w waszej codziennej pracy?
Z góry uprzejmie dziękuje za każdą wypowiedź oraz za każdy opisany tutaj przejaw niezadowolenia z warunków Waszej pracy - które możecie opisywać bez obaw, nie zostaną wykorzystane przeciwko Wam ;) Joanna Mazur edytował(a) ten post dnia 29.11.11 o godzinie 09:20