Temat: Personal Branding - czyli jak się promować w internecie
W branży HR od dawna mówi się o tym, że kandydaci przed zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną są googlowani. Potwierdzają to wyniki badań oraz wypowiedzi rektruterów. – W Internecie sprawdzam 99,99% kandydatów – mówi Patryk Sitek Senior Recruitment Consultant z Adecco Polska. – CV i list motywacyjny to za mało, dlatego w sieci szukam więcej informacji o danej osobie. To nie jest praktyka zarezerwowana tylko dla headhunterów.
Popularny od lat w krajach anglosaskich personal branding – czyli świadome zarządzanie własnym wizerunkiem – zyskuje w Polsce na znaczeniu. Młodzi Polacy są uzależnili się od Internetu i portali społecznościowych. Wiedzą, że jeśli chcą zdobyć pracę to muszą się aktywnie promować i kształtować swój wizerunek w sieci.
„Daj się zgoolować rekruterowi!” jest napisanym przystępnym językiem poradnikiem jak krok po kroku zbudować swój wizerunek w Internecie. Zacząć należy od strategii, która będzie autentyczna i harmonijna, bo jak zauważa Justyna Sławik z Randstad – przedstawiając nierzeczywisty obraz siebie narażamy się na rozczarowanie rekrutera lub pracodawcy.
Następnie wiosenne porządki na Google. Podpowiadamy jak usunąć kompromitujące treści z zasobów sieci. Internetowe CV to już prawie rekrutacyjny „must have”, warto założyć je w specjalistycznym portalu. Im więcej udzielania się na forach i profesjonalnego podejścia, tym lepiej. Artykuł podpowiada co, gdzie, jak.