Temat: Kompetencje społeczne a sukces finansowy przedsiębiorcy

W 2003 roku w "Journal of Business Venturing" ukazał się artykuł, który opisywał znaczenie kompetencji interpersonalnych dla sukcesu finansowego przedsiębiorcy.

Streszczając wyniki badań warto zwrócić uwagę na to, że do sukcesu finansowego przyczyniają się takie kompetencje społeczne jak:

spostrzegawczość - trafne spostrzeganie motywów i cech Klienta: "o co chodzi mojemu Klientowi?", "czego on chce naprawdę?", "na czym mu zależy?")

komunikatywność - dopasowanie swojej wypowiedzi do tego, na czym zależy Klientowi i tego, kim on jest (jak lubi się komunikować); raczej niż "odklepywanie" przygotowanej zawczasu pochwały dla swojej usługi lub produktu)

ekspresyjność - zwiększa ona perswazyjność naszego komunikatu poprzez "zarażanie" Klienta naszym szczerym entuzjazmem wobec naszej usługi lub produktu.

Niby oczywiste, ale jest różnica między "wiedzieć o tym", a "potrafić to zastosować". Na szczęście wszystkie te trzy umiejętności można opanować w toku odpowiedniego treningu lub coachingu umiejętności interpersonalnych.

Pozdrawiam

Paweł Smółka

konto usunięte

Temat: Kompetencje społeczne a sukces finansowy przedsiębiorcy

:) Zgadzam się. Dodałbym jeszcze EMPATIĘ

Następna dyskusja:

W jakich zawodach wysokie k...




Wyślij zaproszenie do