Jacek Białas

ubezpieczeniowych i
brokerów, po...

Temat: Własnie wróciłem

To najpiękniejsze miejsce w jakim byłem. Musimy koniecznie tam wrócić z żoną za rok. Tym razem wybieramy się na Jukatan. Termin ferie (luty) 2009. Może ktoś planuje podobną eskapadę?
Małgorzata Wajda

Małgorzata Wajda Export Manager

Temat: Własnie wróciłem

Ja z mężem równiez planuję wyjazd do Meksyku, myslałam także o poczatkach kolejnego roku. Aczkolwiek niewiadomo czy nam ten wyjazd wypali we wskazanym terminie.

Natomiast ja sama miałam już przyjemność być w Meksyku, w tym również w kilku miastach na półwyspie Jukatan.
Hubert O.

Hubert O. Transport Spedycja
Logistyka

Temat: Własnie wróciłem

Ja również właśnie wróciłem...aż żal było wyjeżdżać!Spędziliśmy dwa tygodnie na Jukatanie. Meksyk mnie i moją żonkę zafascynował, tak więc w niedalekiej przyszłości zamierzamy ponownie się tam udać.

Niesamowite miejsce, fajni ludzie, cudowne morze, i nie do opisania cenoty! Jeśli ktoś się zastanawia czy warto wybrać Meksyk, mogę śmiało powiedzieć że WARTO!
Dorota S.

Dorota S. "Yo creo en mi y en
mi manera de decir
lo que pienso, Yo
...

Temat: Własnie wróciłem

Planuję Meksyk na koniec marca/początek kwietnia 2009 tak aby zahaczyć o święta wielkanocne!

Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Własnie wróciłem

Niesamowite miejsce, fajni ludzie, cudowne morze, i nie do opisania cenoty!

Masz na mysli CENY? Jesli tak, prosze podaj kilka przykladow, jesli mozesz? :)) Dziekuje ! :)

Temat: Własnie wróciłem

Witam, może ja mogę coś podpowiedzieć w kwestii Meksyku :)
Spędziliśmy tam z mężem dwa tygodnie w październiku 2007, wyprawa na 'własną rękę', co gwarantuje dużo swobody i oczywiście odciąża też kieszeń, bo te konkretniejsze biura podróży narzucają niezłe ceny, a i oferta jest dość uboga jak na Meksyk. Nasza podróż była dość intensywna, bo przejechaliśmy prawie pół tego olbrzymiego kraju w tak krótkim czasie, zaczęliśmy od Mexico City i kolejne przystanki ze zwiedzaniem okolicznych atrakcji w Acapulco, Puerto Escondido, Oaxaca, San Cristobal, Palenque, Cancun i z powrotem Mexico City, gdyż stąd mieliśmy powrotny lot. Jeśli chodzi o ceny, to nasz lot ze Sztokholmu przez Amsterdam do Mexico City, powrotna trasa taka sama, wyniósł nieco ponad 6 tys. zł. za dwie osoby (do wyszukiwania tanich lotów polecam http://kayak.com). Noclegi to średnio 20-25 dolarów za pokój dwuosobowy w hotelach klasy ekonomicznej, całkiem przyzwoitych, w Cancun taniej niż 40 dolarów chyba się nie znajdzie. Cena dobrego obiadu w restauracji dla dwóch osób to ok. 30-50 dolarów, w sklepach ceny porównywalne do naszych jeśli chodzi o żywność, choć ostatnio wskutek gwałtownego wzrostu ceny tortilli może być drożej. Po Meksyku poruszaliśmy się autobusami, mają bardzo dobrze rozbudowaną linię połączeń, choć z ilością dróg gorzej i czasami 200km jedzie się nawet 4-5 godzin gdy przejeżdża się np. po górach :) Dobrze mieć przy sobie gotówkę, ale warto też zabrać ze sobą karty płatnicze, akceptowane w większości hoteli i sklepów. Przewodnik 'Travel Planet' po angielsku, rewelacyjny, zawiera opis wybranych hoteli i restauracji wraz z cenami, dostępne połączenia autobusowe z cenami, opis i dostęp do atrakcji turystycznych, mapy, itp., na pewno nie można z nim 'zginąć' podróżując po Meksyku, trzeba jednak kupić jak najbardziej aktualny. Wrażeń z takiej podróży na pewno nie da się opisać słowami, ale jest to naprawdę przyjazny kraj z przemiłymi ludźmi. Pozdrawiam :)
Anita Chrzanowska

Anita Chrzanowska Magister psychologii
informatyki i
komunikacji

Adam Michał Michaliszyn:
podziele sie wrazeniami jak wroce :)

To ja dam znac wczesniej (lece 11.07), ale raczej odnosnie samego Logosu , bo ja wybralam opcje Meksyk - Acapulco .

Anita Chrzanowska:
Adam Michał Michaliszyn:
podziele sie wrazeniami jak wroce :)

:) no to bede czekal na opinie i wrazenia :)
Anita Chrzanowska

Anita Chrzanowska Magister psychologii
informatyki i
komunikacji

Nie ma problemu :)

Wprost nie moge sie już doczekać tego wyjazdu :)

Temat: Własnie wróciłem

ci sie nie dziwie :) ja nie moge sie doczekac swojego :)
a szczepilas sie na cos? bo ja sie zastanawiam czy sie szczepic :)

qrcze, ale Wam fajnie....
ja mam zaproszenie do Meksyku już od dawna, ale jeszcze poczekam na realizację tego marzenia... ech
może wrzucicie jakieś fotki? ;)
Marcin Liwacz

Marcin Liwacz Head of HR Projects

Drodzy,

jadąc do Meksyku nie trzeba się szczepić - możecie to potwierdzić, ale Meksyk nie figuruje na żadnej liście Państw ryzyka.
Hubert O.

Hubert O. Transport Spedycja
Logistyka

Witam Pawle!
CENOTY nie do opisania bo trzeba je samemu zobaczyć natomiast CENY jak najbardziej do opisania i zarekomendowania :)

Niestety cennik który podam będzie ograniczony ze względu na opcje urlopu jaki wykupiliśmy, czyli All-In – jedzenie, picie, drinki wszystko wliczone. Poszliśmy trochę na łatwiznę, ale myślę że na pierwszy raz w Meksyku to był całkiem niezły pomysł a przede wszystkim trafiła się nam naprawdę korzystna oferta.

No ale do rzeczy…Na początku może kurs wymiany USD – Pesos w Cancun = 1:10

Jeśli chodzi o jedzenie to nie jestem w stanie podać nawet przedziału cenowego bo tylko raz zatrzymaliśmy się po drodze w restauracji przy małym hotelu, tak więc moje doświadczenia są znikome. Jako ciekawostka – gdy poprosiliśmy o kawę z mlekiem dostaliśmy…gorące mleko, a na sugestię że zamawialiśmy kawę, uprzejma Pani kelnerka pokazała nam słoik rozpuszczalnej kawy Nescafe na stoliku, którą należało dodać do gorącego mleka. Jak dla nas to była nowość :)
- Woda mineralna - około 1 peso za 1,5 l w markecie
- Ceny pamiątek i upominków – zależą od zdolności negocjacyjnych oraz miejsca.
- Zwiedzanie Chitzen Itza, Tulum, Coba – cena dla wszystkich tych atrakcji jest ta sama i wynosi około US$5 (ale dokładnie już nie pamiętam) + US$ 35 za kamerę (jednak tego nie sprawdzają)
- Snorkowanie na 3 rafach na Cozumelu – US$ 25 (ponownie negocjacje) + US$ 22 bilet powrotny z Playa del Carmen na Cozumel
- Snorkowanie w cenotach przy Tulum – US$ 35 – 2 cenoty przez prawie godzinę, wliczone wypożyczenie pianki i maski, fajka gratis na pamiątkę.
- Delfiny – US$99 – wliczony prom na Isla Mujeres, kapoki, maski i ponownie fajka na pamiątkę, zdjęcia około US$ 16 za jedno (!) + film US$ 40 (!)
- Bilet autobusowy z hotelu do Cancun down Town – 6.5 pesos
- Bilet z Cancun do Playa del Carmen – z tego co pamiętam to US$ 12 w dwie strony, Klima tak działała że ząb na ząb nie trafiał ;)
- Wypożyczenie samochodu – Renault Clio US$ 40 za dzień – ubezpieczenie wliczone, Dodge na 12 osób US$ 140 za dzień z ubezpieczeniem
- Benzyna – z tego co pamiętam to w granicach 7-8 pesos za litr. Uważać na stacjach bo lubią oszukiwać, jak coś nie gra to prosić o wydruk z kasy!

Ok. to na tyle – mam nadzieję że informacje chociaż trochę się przydadzą!

Pozdrawiam!

Temat: Własnie wróciłem

Nie ma żadnych obowiązkowych szczepień. Jednak w zależności od tego gdzie i kiedy jedziesz, możnaby pomyśleć o jakiś szczepieniach.

-malarię.

Jeśli wybierasz się do dżungli w okresie pory deszczowej (nasza późna wiosna/lato) to można pomyśleć o szczepionce przeciw malarii. Czytałam przypadek polskiego turysty, który wrócił do kraju z malarią i zmarł :(

Co do pozostałych dwóch przypadków - wg. mnie trzeba dbać o higienę oraz uważać na to co się je i obędzie się bez szczepionek :)

Lidia Janoszka

Lidia Janoszka Kierownik działu
marketingu i Product
Owner portalu
GameD...

Temat: Własnie wróciłem

A mi centrum szczepień (w Krakowie) doradzili: błonicę, tężec, dur i żółtaczkę. Zrobiłam jak radzili:) (345 PLN)

Temat: Własnie wróciłem

Oczywiście mozna zrobić sobie szczepienia, ale żadne z nich nie jest warunkiem koniecznym aby wjechać na terytorium Meksyku. wszystko zależy od indywidualnego podejścia :)
Lidia Janoszka:

Temat: Własnie wróciłem

Polecam szczepienia na wszystko :) Koniecznie przed wyjazdem odwiedźcie lekarza, polecam w Warszawie dr Romuald Goraj(wieloletnia praktyka na placówkach za granicą, tylko on rozpoznał u mnie chorobę - wcześniej byłam u 4 lekarzy od medycyny tropikalnej) w przychodni na Wolskiej. O profilaktykę anty malaryczną również należy się zatroszczyć, oraz zabrać ze sobą środki odstraszające komary, których jest bardzo dużo. Nas pogryzły niemiłosiernie i niestety dopadła mnie gorączka Denga.
Nie oszczędzajcie na zdrowiu.

Pozdrawiam

Lidia Janoszka:

Temat: Własnie wróciłem

hola ! :) ja wrocilem wczoraj, po prostu cudny kraj, super kultura, swietne miejsca ;)
niezapomniane wrazenia
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Własnie wróciłem

powiedz gdzie byles, jak wygladaja koszta; na co uwazac; wskazoweczki :))