Temat: branża medialna nie samodzielna...

Nurtuje mnie taka sprawa. Zarejestrowałem się w GoldenLine raptem wczoraj i od razu coś mnie zaczęło uwierać...

Zastanawia mnie zawsze, dlaczego we wszelkich internetowych formularzach, a i tutaj, branża mediów jest wrzucona do jednego worka z marketingiem, reklamą i PR. O ile wypełniając internetową ankietę jakoś mi to nie przeszkadza, o tyle tu - zawodzi.
Przecież, co jak co, ale PR to dla dziennikarza, człowieka mediów, nie handlowca - przeciwny biegun, druga strona barykady...
Wiem, że IT da się połączyć z telekomunikacją, a bankowość z finansami i ubezpieczeniami.
Ale media i PR w jednej działce, to jak wspólna branża policjanci/złodzieje, albo jak tort czekoladowy z marynowanym śledziem.
Co o tym myślicie?
Małgorzata Ender

Małgorzata Ender Lojalna i godna
zaufania

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Zgadzam się z Tobą.... to niezaprzeczalny fakt.....
też to zauważyłam ,ale już nie komentowałam na forum....
pzdr
Paweł C.

Paweł C. studio projektowe
invitro

Temat: branża medialna nie samodzielna...

A ja pozwole sobie, nie zgodzić się. Media i PR łączą się nierozwerwalnie. Fakt, że kontakty z mediami to tylko jedna z działek PRowców, ale tak naprawdę jedna z ważniejszych. Każdy dobry PRowiec musi mieć kontakty w branży dziennikarskiej. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc o dwóch stronach barykady. Rozwiń temat, proszę.

Temat: branża medialna nie samodzielna...

To najprostsza i stara jak świat linia podziału.
To co dziennikarz chce wiedzieć o przedsięwzięciu firmy czy instytucji i w końcu jego (dziennikarza) ogląd tego przedsięwzięcia to najczęściej zupełnie coś innego niż obrazek (laurka), który wciska mu jegomość od PR.
Kiedy dzieje się dobrze, dziennikarz głaszcze firmę czy instytucję... Dla PR-owca jest dobry i mile widziany.
Kiedy dzieje się źle dziennikarz zadaje niewygodne pytania. I co? Mamy barykadę...

Pawle, sam zauważyłeś, że dziennikarz jest PR-owcowi do szczęścia potrzebny. A odwrotnie? Jak myślisz?

Grzegorz Świerzbin

Grzegorz Świerzbin Realizator
oświetlenia,

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Ja naprzykład sądzę że poprostu często się wiążą te działy ze sobą nie wiem czy marketing też ale reklamy z mediami napewno w końcu bez mediów by nie było reklam czyż nie. Ale mam spaczone myślenie bo w radiu w którym pracuje to ok 25-30% całego czasu antenowego zajmują reklamy i ogłoszenia z tym że nie ma ich od 21:00 do 6:00.
Agnieszka K.

Agnieszka K. Trener biznesu,
konsultant

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Marku,
pozwolisz że się z Tobą nie zgodzę. Może masz złe doświadczenia?
Dla mnie PR-owiec i dziennikarz to partnerzy. I tak naprawdę mogą i powinni sobie wzajemnie ułatwiać, a nie utrudniać pracę. I nie myślę tu o "laurkach wciskanych" przez niektóre osoby zajmujące się PR-em - mediom.
Zadaniem PR-u jest udostępnianie rzetelnych informacji. Bo tylko wtedy można mówić o partnerstwie z mediami. I wiem, z własnego doświadczenia, że media taką rzetelność doceniają. Zwłaszcza w jednym z sektorów w którym miałam przyjemność przez kilka lat działać – na rynku finanowym. Inaczej się po prostu nie da. Tzn. da się – ale na bardzo krótko. A, że w dzisiejszej praktyce często PR nie jest odrębnym działem w firmie, jest często wrzucony do jednego worka z marketingiem i traktowany jak gorsze dziecko, itd... to już "piekiełko" i niewiedza szefów firm. Czasami też nadgorliwość niektórych przedstawicieli branży – niestety. Z tym trzeba walczyć, uczyć i uświadamiać zasady. Bo niewiedza w narodzie niestety ogromna i stąd pewnie biorą się później takie opinie przedstawiciela środowiska mediów. Uwierz - są PR-owcy, którzy pracują nad tym by być partnerami a nie hienami :-)

Marek S.:To najprostsza i stara jak świat linia podziału.
To co dziennikarz chce wiedzieć o przedsięwzięciu firmy czy instytucji i w końcu jego (dziennikarza) ogląd tego przedsięwzięcia to najczęściej zupełnie coś innego niż obrazek (laurka), który wciska mu jegomość od PR.
Kiedy dzieje się dobrze, dziennikarz głaszcze firmę czy instytucję... Dla PR-owca jest dobry i mile widziany.
Kiedy dzieje się źle dziennikarz zadaje niewygodne pytania. I co? Mamy barykadę...

Pawle, sam zauważyłeś, że dziennikarz jest PR-owcowi do szczęścia potrzebny. A odwrotnie? Jak myślisz?

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Aga, deklaracja chęci to jedno - praktyka to drugie. Pozwól, że nie uwierzę, dopóki nie zobaczę :) Tak czy inaczej - chodziło mi nie o partnerstwo PR - media, czy też o jego brak, a o zgrupowanie tych branż w jedną.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie opinie, szczególnie za te, które mogą mnie przekonać, że się mylę.
Agnieszka K.

Agnieszka K. Trener biznesu,
konsultant

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Marku,
z tym zgadzam się w 100% - branże są zdecydowanie rożne :-)
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Maro,

to nie tak ze po jednej stornie barykady jest zurnalista a po drugiej piarowiec. Acz, jesli rozszerzymy nieco poglad na PR-funkcje, sa tacy ktorzy znakomicie sprawdzaja sie jako antyPRowcy czy antyrzecznicy - utrudniajac miast ulatwiac dziennikarzom prace.
ponizej ekstremalnie niepozytywne przypadki opisuje. to nie generalizacja.

Tylko powiedz sam ile wykorzystales z jakichkolwiek PRowskich dzialan w pracy - bo ja niewiele.

a) dlaczego robic komus laske niby? i to za free:)
b) czesto praca PRowcow daleka jest od takiej z ktorej cokolwiek mozna wykorzystac
c) wyobrazenia o wartosci przedsiewziecia czy instytucji ktora reprezentuja w danym momencie PRowiec sa dalece odlegle od rzeczywistosci
d) orzydatnosc nazwijmy to spoleczna, ich dzialania - zadna.

I co wtedy?

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Darek Z.:
a) dlaczego robic komus laske niby? i to za free:)
b) czesto praca PRowcow daleka jest od takiej z ktorej cokolwiek mozna wykorzystac
c) wyobrazenia o wartosci przedsiewziecia czy instytucji ktora reprezentuja w danym momencie PRowiec sa dalece odlegle od rzeczywistosci
d) orzydatnosc nazwijmy to spoleczna, ich dzialania - zadna.

I co wtedy?


no to jednak jest jakaś barykada...
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Jest to problem w firmach, które nie mają zbyt dużego wpływu na otoczenie, a chcą stać się znane. Starają się przedostać do mediów, aby zostać dostrzeżonymi. Odwrotny problem tymczasem mają duże spółki giełdowe...
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Dla mnie PR to informacja. Są wypaczenia - jak wszędzie, stąd można mieć różne doświadczenia, zarówno z PRowcami jak tez mediami. Informacja to coś co łączy te 2 społeczności.

Nie zmienia to faktu, ze mnie również zdziwiło to zgrupowanie obu branż w jedną.

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Dariusz D.:

Nie zmienia to faktu, ze mnie również zdziwiło to zgrupowanie obu branż w jedną.


a o to w istocie mi chodziło

Temat: branża medialna nie samodzielna...

W grupie "dziennikarze po godzinach" jest na forum wątek zatytułowany "błędy PR-owców". Polecam. Samo życie. I odpowiedź na pytanie ile łączy, a ile dzieli PR i media.

konto usunięte

Temat: branża medialna nie samodzielna...

no to do czegos doszlismy:) ide poczytac po godzniach

konto usunięte

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Dariusz D.:Dla mnie PR to informacja. Są wypaczenia - jak wszędzie, stąd można mieć różne doświadczenia, zarówno z PRowcami jak tez mediami. Informacja to coś co łączy te 2 społeczności.

Nie zmienia to faktu, ze mnie również zdziwiło to zgrupowanie obu branż w jedną.


PR to nie informacja - to kreacja pewnego wizerunku firmy. W sytuacjach kryzysowych tym bardziej.

konto usunięte

Temat: branża medialna nie samodzielna...

rozdzielic.
PRowiec i dziennikarz to ani nie malzenstwo ani stanie po dwoch roznych stronach barykady. Branzowo zwiazane, ale nie tozsame
rozdzielic.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: branża medialna nie samodzielna...

PR to to kreacja pewnego wizerunku firmy w oparciu o informację. Można mieć różne doświadczenia z firmami, które wypaczają znaczenie i rolę PR. Szczególnie w sytuacjach kryzysowych liczy się informacja, a nie ściema, która wcześniej czy później wyjdzie na jaw. Czym jest kreowanie wizerunku bez prawdziwych podstaw (informacji) ?
Aneta C.:
Dariusz D.:Dla mnie PR to informacja. Są wypaczenia - jak wszędzie, stąd można mieć różne doświadczenia, zarówno z PRowcami jak tez mediami. Informacja to coś co łączy te 2 społeczności.

Nie zmienia to faktu, ze mnie również zdziwiło to zgrupowanie obu branż w jedną.


PR to nie informacja - to kreacja pewnego wizerunku firmy. W sytuacjach kryzysowych tym bardziej.

konto usunięte

Temat: branża medialna nie samodzielna...

[Czym jest kreowanie wizerunku bez prawdziwych podstaw (informacji) ?]


Czyli co? bez czego? jakich prawdziwych?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: branża medialna nie samodzielna...

Wizerunek opiera się na prawdziwych informacjach nt. firmy: historia, ludzie, plany itp. To podstawa, a reszta jest dodatkiem, opakowaniem i jest powiązana z innymi narzędziami marketingu. To co firma komunikuje (informacje) poprzez działania PR kształtuje jej wizerunek.

Następna dyskusja:

Nie dla lustracji?




Wyślij zaproszenie do