Tomasz Chomiuk

Tomasz Chomiuk dr n. med.
wykładowca WUM,
założyciel MOBILEMED
oraz Corp...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Chciałbym aby w tym wątku osoby mogły się dzielić swoimi sposobami na promocję...
Promocja może dotyczyć własnej osoby, gabinetu, masażu bądź firmy.

Mogę zdradzić jedną ze swoich metod promocji jaką jest stworzenie bloga firmowego.

Blog dopiero startuje i jest na nim jeszcze mało wątków ale za to ciekawych.
Tematyka na blogu to oczywiście masaż, fizjoterapia, trening, odnowa biologiczna...

Zapraszam do odwiedzania

http://fizjomed.com - blog firmowy.Tomasz Chomiuk edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 20:14
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

trudno ocenic, bo:

"This web page is not available. The web page at http://fizjomed.com/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address."

i

"The server is too busy at the moment. Please reload this page few seconds later."

ale rzeczywiscie net to jest to, szczegolnie w promocji ogolnokrajowej lub polegajacej na turystach, obcokrajowcach i innych klientach niszowych, poslugujacych sie netem do dostepu do infokanya Krongboon edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 21:13

konto usunięte

Temat: Wasze sposoby na promocję...

odwiedziłam stronę, ale chyba jeszcze nie wszystkie zakładki działają...
Adam Ulacha

Adam Ulacha Adam Ulacha Akademia
Rozwoju

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Temat jest bardzo ciekawy, właśnie nad nim pracuję (od kilku miesięcy) uczestnicząc w szkoleniu "Dynamiczny Rozwój Firmy" u Wandy Loskot (http://sukcestwojejfirmy.com). Gdy się z tym ogarnę i wdrożę pewne pomysły w życie, prawdopodobnie podzielę się nimi z Wami.

Blog - tak, zdecydowanie! Jest wiele reguł rządzących prowadzeniem dobrego bloga. Po co prowadzić blog? Moim zdaniem jednym z ważniejszych celów jest budowanie swojej pozycji eksperta w oczach potencjalnego klienta. Po co? Jako ekspert o wiele łatwiej sprzedać, to co chce się sprzedać.
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

strona sie zaladowala - niewiele tam.

bloga lepiej podpiac pod strone, albo trzymac w jakiejs spolecznosci blogowej (najlepiej profesjonalnej - niestety, nie ma jeszcze wielu takich).

blog jako strona, z wlasna domena, wydaje mi sie, ze nie zda egzaminu - chyba, ze jest plan zrobienia tam w przyszlosci wiekszego projektu, np portalu

powinien tez byc pisany czesto, szczegolnie, jesli jest samodzielny, nie podpiety do strony.kanya Krongboon edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 22:33

konto usunięte

Temat: Wasze sposoby na promocję...

co z tego,że niewiele tam jest, moim zdaniem pomysł jest baaaaardzo dobry, znam jeden taki blog,o podobnej tematyce, na pewno będę podczytywał!
pozdr
Tomasz Chomiuk

Tomasz Chomiuk dr n. med.
wykładowca WUM,
założyciel MOBILEMED
oraz Corp...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Bardzo ważne są dla mnie Wasze opinie, ponieważ dzięki nim będę w stanie dopracować niedociągnięcia.

Techniczne problemy mam zamiar jak najszybciej rozwiązać.

Blog na oddzielnej domenie http://fizjomed.com w nablizszym czasie zostanie podpięty do naszej strony firmowej na podobnej domenie http://fizjomed.pl

Cieszy mnie że udało mi się niektóre osoby zainteresować blogiem ale zachęcam do opisywania innych form promocji.
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

fora dyskusyjne, jak to czy inne profesjonalne, jak rowniez fora lokalne (regionalne, miejskie, gminne) sa rowniez dobrym sposobem bezposredniego dotarcia do klienta. Czasami klienci szukaja uslug przez fora z prosba o polecenie kogos dobrego, dawanie ogloszen w odpowiednim podforum rowniez bedzie zauwazone.

warto sprobowac wszystkich bezplatnych form (portale ogloszeniowe, ksiazki telefoniczne) i sprawdzic, jak dzialaja - jesli sie sprawdza, to wtedy mozna wziac platna opcje.

reklama drukowana na kartonie kredowanym w postaci kartki pocztowej (po jednej stronie kolorowa rycina, po drugiej zwiezle info o firmie z adresem i wszystkimi innymi kontaktami po prawej stronie, a nawet z miejscem na wklejenie znaczka i miejscem na podanie danych zainteresowanego wielsza iloscia info - jak na kartce pocztowej), jest bardziej zauwazalna niz niewielka wizytowka czy zapchany duza iloscia informacji i cennikiem folder/ulotka. Atrakcyjna kartka jest przechowywana i klienci siegaja po nia nawet po dluzszym czasie - mozna ja rozkladac w szpitalach, przychodniach i osrodkach zdrowia i innych miejscach publicznych zwiazanych z leczeniem.
Adam Ulacha

Adam Ulacha Adam Ulacha Akademia
Rozwoju

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Moim zdaniem warto mieć przemyślaną strategię promowania siebie, zamiast łapania się wszystkich możliwych środków.

Tak na marginesie - Kanya, jakiś czas temu dostawałem od Ciebie tyle maili, przypominajek itd. że zapraszasz mnie do znajomych tu i tam, że bałem się otworzyć lodówkę, żeby nie zobaczyć "massagethai"... Powiem Ci szczerze, otwarcie, bez cienia zarzutu, byłem zdegustowany tym SPAMem, tym bardziej że nigdy się nie kontaktowaliśmy. Piszę o tym tylko po to, bo być może inni czuli się podobnie i tylko przez "natarczywość" nie mieliśmy szansy na wspólny kontakt.

pozdrawiam i życzę powodzenia! :)Adam Ulacha edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 14:26
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Tomku pomysł bardzo dobry. Jeśli mogę coś dodać to powiem jedno z obserwacji rynku, potencjalni pacjenci są zmęczeni nadmiarem informacji i brakiem ścisłości.
Niestety sporo ich na róznych stronach i serwisach.

Jest nawrót do prostolinijności. Przykładowo, promocja zdrowia w tym i masażu to przede wszystkim jak najbardziej obiektywnych, czyli rzeczowych i bez opowiadania bajek informacji. Marketing to dwa masaże a trzeci gratis :) Najczęściej nie widzimy różnicy :)

Klient oczekuje stopniowania informacji i rozmowy w jego języku czytaj laika! Dla bardziej zainteresowanych podaje się informacje w zakładkach "więcej".

http://bodywork.com.pl http://imbw.pl

Pozdrawiam i życzę rozwoju. A pro po promocji, kiedy sami ostatnio byliście na masaż?
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Piotrek dotknąłeś sedna.
Podstawowa sprawa to zadać sobie pytanie kogo chcę obsługiwać i zdefiniować sobie grupę docelową. Z tej odpowiedzi powinny wynikać wszystkie działania.
Grupę docelową trzeba zdefiniować w miarę precyzyjnie, bo ciężko powiedzieć ze chcę obsługiwać wszystkich :) na takie stwierdzenie można by powiedzieć to promuj się wszędzie :)

Po tym jak wiecie już kto jest waszym docelowym klientem, zastanówcie się jakie ma zwyczaje, gdzie bywa, co lubi itd. na tej podstawie można wyciągnąć wiele celnych wniosków. Jeżeli grupa do której celujecie będzie duża posegmentujcie ją - np. ludzie w wieku od do itp.

Przykład:
Określam sobie - grupą docelową są zapracowani faceci - co z tego wynika?
Lubią siłownię - ok tam warto się pokazać
Lubią kino - itd...
Z tego wynikają tez inne elementy jak polityka cenowa, miejsce gdzie świadczycie usługę, i to jak opakujecie swoją działalność.

Nie poruszam kwestii nakładów na reklamę - bo takowa np. w kinie jest bardzo droga, ale przecież nie po to ma się głowę na karku żeby iść po najniższej linii oporu i dobry efekt osiągać tylko przez duże nakłady finansowe :)
Tomasz Chomiuk

Tomasz Chomiuk dr n. med.
wykładowca WUM,
założyciel MOBILEMED
oraz Corp...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Piotr Szczotka:
A pro po promocji, kiedy sami ostatnio byliście na masaż?

W tamtym tygodniu skorzystałem ze Shiatsu wykonanym przez osobę z grupy MASAŻ.
Staram się korzystać systematycznie :)
Adam Ulacha

Adam Ulacha Adam Ulacha Akademia
Rozwoju

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Zgadzam się z Marcinem.
Ze swojej strony dodam, że w dotarciu do klienta bardzo ważne jest rozwiązywanie jego problemów. Tzn. gdy mamy już grupę docelową, to warto sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie problemy mają osoby z tej grupy oraz jak my i świadczona przez nas usługa może rozwiązać te problemy.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Oj panowie, no właśnie. Wszak wspomniałem o subtelnej różnicy pomiędzy promocja a marketingiem celowo. Terminologia super, ale my nie sprzedajemy samochodów, biletów do kina, czy wyjazdów na wczasy, itd.

Co się liczy przede wszystkim? Czynnik ludzki!!!
Moim klientem jest? Pacjent!!!
Problem? Jego stan zdrowia!!!
Środki promocyjne? Przede wszystkim - edukacja zdrowotna!!!

W takim obszarze zagadnień pracujemy, mimo iż marketingowo rozumując świadczymy usługi zdrowotne :)
Mariola Dębska

Mariola Dębska YO!ZEN Warszawa

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Zgadzam się z Piotrem => promocja poprzez wiedzę jest w tym przypadku bardzo wartościowym pomysłem. Idealnie jakby właśnie na blogu (skierowanym do klienta końcowego/pacjenta) były właśnie takie merytoryczne informacje - oczywiście podane w przystępny i zrozumiały dla niego sposób.

Druga sprawa to moim zdaniem jesli już decydujesz się na prowadzenie bloga na dedykowanej/własnej domenie to powinien być on w ramach serwisu podstawowego http://fizjomed.pl (czyli np. blog.fizjomed.pl lub http://fizjomed.pl/blog) - wówczas też częsta aktualizacja wpisów na blogu, duża ilość słów kluczowych we wpisach powiązanych z ofertą fizjomed przełoży się na ruch z wyszukiwarki na Twojej głównej stronie - a jak rozumiem o to Ci głównie chodzi. Zwłaszcza, że Google lubi Wordpressa, a widze, że własnie o niego oparłeś swojego bloga - i bardzo dobrze!

Trzymam kciuki
Mariola Dębska

Mariola Dębska YO!ZEN Warszawa

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Dodam jeszcze, że warto by docelowo umożliwić użytkownikom fizjomed.pl szybki dostęp do najnowszych wpisów umieszczonych na Twoim blogu. Można to w łatwy i automatyczny sposób zrobić np. w oparciu o RSS, wówczas tez będzie to równiez widoczne na Twojej głownej stronie.

Wzmocnisz w ten sposób także swój ekspercki charakter, gdyż obecni lub potencjalni klienci będa mieli szanse zapoznać się z Twoimi merytorycznymi wpisami z bloga. Czesto może to im pomoc podjąć decyzję, że właśnie z Twoich usług chcą skorzystać, bo znasz się na rzeczy :)

PS. jeżeli chodzi o masaż to ja ostatnio w ramach pracy nad ofertą testuje rytuały orientalne http://www.yozen.pl/rytualy-orientalne/rytual-kawowy-t... - ale to akurat taka bardziej damska część oferty ;-)Mariola Dębska edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 20:45
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

rytualy bardziej sprawdzaja sie w spa (nawet dziennym spa czy spa miejskim) niz w gabinecie masazu. Niektore gabinety masazu sa polaczone z gabinetami kosmetycznymi i wtedy zabiegi mozna laczyc (np masaz stop z pedicure, masaz rak z manicure i zdobieniem paznokci, masaz twarzy z maska, masaz ciala z pilingiem etc), ale poniewaz klient czesto jest z ulicy (przechodzen), to ma na nie mniej czasu.

w zbyt oszernej i skomplikowanej ofercie klient sie zgubi i w koncu wybierze tylko krotki i najtanszy zabieg - recepcjonistka i tak nie bedzie w stanie objasnic roznic miedzy podobnymi rytualami.

ograniczenie oferty do kilku/kilkunastu zabiegow, w ktorych sie sami specjalizujemy, da lepszy efekt, niz zatrudnianie kogos (zamawianie innego masazysty na telefon).kanya Krongboon edytował(a) ten post dnia 30.05.10 o godzinie 12:09
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Piotr Szczotka:
Oj panowie, no właśnie. Wszak wspomniałem o subtelnej różnicy pomiędzy promocja a marketingiem celowo. Terminologia super, ale my nie sprzedajemy samochodów, biletów do kina, czy wyjazdów na wczasy, itd.

Promocja jest częścią marketingu.
Co się liczy przede wszystkim? Czynnik ludzki!!!
Moim klientem jest? Pacjent!!!
Problem? Jego stan zdrowia!!!
Środki promocyjne? Przede wszystkim - edukacja zdrowotna!!!

W takim obszarze zagadnień pracujemy, mimo iż marketingowo rozumując świadczymy usługi zdrowotne :)

Piotrek oczywiście masz rację trudno się z tobą nie zgodzić.
To o czym mówisz to 'marketingowo' produkt :) bez tego nawet najlepsza reklama nic nie pomoże. Od tego trzeba zacząć i dopiero mając świetny produkt trzeba go odpowiednio zapakować.

To trochę tak jak byś sprzedawał np. bułki. (mechanizm jest ten sam bez względu na produkt). Robisz świetne bułki i piekarnia obok też robi świetne bułki... na twojej jest napisane "bułki - zapraszam" a na drugiej "żawsze świeże bułeczki - idealne na śniadanie - robione tylko z naturalnych surowców" - gdzie pójdziesz? :)

konto usunięte

Temat: Wasze sposoby na promocję...

na swoim blogu umieściłem kilka przykładów reklamy zewnętrznej masażu. Uważam, że takie kreatywne pomysły przekazane za pomocą reklamy tzw. outdoorowej są w stanie zaciekawić potencjalnego odbiorcę co może przejawić się jego chęcią skorzystania z usług gabinetu, który reklamuje się w oryginalny sposób.

Zapraszam!
http://www.strefamasazu.pl/2010/04/jak-zareklamowac-or...
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Wasze sposoby na promocję...

Marcin Bacia:
Promocja jest częścią marketingu.

To oczywiste, pod warunkiem, iż marketing jak i sama promocja jest obiektywna.
Piotrek oczywiście masz rację trudno się z tobą nie zgodzić.
To o czym mówisz to 'marketingowo' produkt :) bez tego nawet najlepsza reklama nic nie pomoże. Od tego trzeba zacząć i dopiero mając świetny produkt trzeba go odpowiednio zapakować.

To trochę tak jak byś sprzedawał np. bułki. (mechanizm jest ten sam bez względu na produkt). Robisz świetne bułki i piekarnia obok też robi świetne bułki... na twojej jest napisane "bułki - zapraszam" a na drugiej "żawsze świeże bułeczki - idealne na śniadanie - robione tylko z naturalnych

Sprawdzę co w tym jest naturalnego i następnym razem kupię lub nie:)
surowców" - gdzie pójdziesz? :)

Pójdę tam gdzie pod hasłem "bułki" sprzedadzą mi faktycznie BUŁKI, a nie napompowane z ulepszaczami, przesłodzone drożdżówki lub bagietki.



Wyślij zaproszenie do