konto usunięte

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Witam . Od jakiegoś czasu ( tj. 2/3 miesiace ) odczuwam ból w kolanie . Ból pojawia się gdy mocno prostuję nogę i przy kucaniu gdy normalnie idę bólu nie ma . Chodziłem 2 tygodnie na Jonoforezę i ćwiczenia rehabilitacyjne ale ból nie ustał , co mam robić ? Chciałbym zaznaczyć ze mam odczucie niewielkiej różnicy w budowie kolana bolącego od zdrowego ( gdy prostuje nogi pod prawą stroną rzepki coś mi wychodzi i jest to większe niż w kolanie zdrowym nie wiem co to może być ) Możecie mi pomóc ? Co mam zrobic z tym kolanem ?

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Polecam żywokost. Są masci i żele mozna robic okłady, najlepsze są z przygotowanej nalewki z suchego żywokostu 50 g i 1.2 L alkoholu ok 40 % zalewa się nim zywokost i odstawia na 10 dni, co dziennie mieszać i poo 10 dniach przecedzić, smarować robić okłady az do ustąpienia bólu.
Radzę spróbować:)
Maria W.

Maria W. Fizjoterapeutka

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Bartek Bartekowski:

Przez net celnej porady się nie spodziewaj. Może się udać, ale nie musi. Koniecznie najpierw trzeba dobrze zdiagnozować.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Bartek Bartekowski:
nogi pod prawą stroną rzepki coś mi wychodzi i jest to większe niż w kolanie zdrowym nie wiem co to może być ) Możecie mi pomóc ? Co mam zrobic z tym kolanem ?
Przez internet nie bardzo można diagnozować. Może podstawowe pytania.
1. Zmiany są zauważalne z obu strona, czy tylko w porównaniu, z jednej strony są znacznie większe? Mam na myśli czy w zdrowej nic takiego się w ogóle nie dzieje?
2. Czy to się pojawiło / zauważył pan to wcześniej, narastał dyskomfort z czasem czy nagle, np po jakimś urazie, nadwyrężeniu? Czy to są wyczuwalne zmiany palpacyjne miękkie czy raczej twarde? Jest to stały ból czy się nasila? Czy to ma nieregularny kształt, czuje pan podrażnienie sąsiednich tkanek podczas ruchu, czy boli raczej podczas dotykania/ucisku?
Tak czy inaczej, przede wszystkim diagnostyka.Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 04.11.12 o godzinie 22:28
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

1. Bóle stawu kolanowego rzadko biorą się z niedoboru żywokostu we krwi. Równie często wynikają one z obniżonej wartości prądu galwanicznego w jamie stawowej.
2. Diagnostyka jakiegokolwiek problemu medycznego przez internet jest równie skuteczna i sensowna jak masaż on-line.

Dlatego warto posłuchać moich szanownych i doświadczonych Przedmówców. Nic nie zastąpi osobistej wizyty u specjalisty.Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 04.11.12 o godzinie 23:33
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Bartek Bartekowski:
Panie Bartku jw. podstawa to diagnostyka. Niemniej jednak ktoś panu polecił zabiegi o których pan pisze. To było od tak, czy jednak ktoś pana wstępnie diagnozował? Jonoforeza czy "ćwiczenia rehabilitacyjne". Czyj to pomysł, pana? Czy może jednak na podstawie jakichkolwiek diagnoz, testów.

Podałem panu także powyżej kilka pytań, nie po to aby sam się pan diagnozował:), ale aby po zastanowieniu się, było łatwiej przybliżyć problem swojemu terapeucie. Podobnie jak w przypadku diagnostyki, np u ortopedy czy reumatologa, sprecyzowanie swoich dolegliwości wiele ułatwia.

(Poza tematem. Ze swojej strony dziękuję za pytanie. Coś na moment w tej grupie MASAŻ drgnęło:). Bo ile można czytać o ofertach kursów, doborze oliwek, masażach w Warszawie, czy masażu za granicą, kiedy tu jest potrzebne konkretne wsparcie).

Każdy temat jest dla kogoś ważny, ale pytań od osób korzystających przykładowo z zabiegów profesjonalnego masażu jest tutaj jak na lekarstwo.

Ufam, że pan znajdzie na miejscu odpowiednich terapeutów. Zarówno dobrze diagnozujących, odpowiednio zlecających ale i wykonujących zabiegi.
Powodzenia Piotr Szczotka.Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 05.11.12 o godzinie 12:40

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Apropos niedoboru żywokostu we krwi...jak sama nazwa "mówi" -żywokost- odbudowuje i wzmacnia tkanke kostna leczy stan zapalny bez względu na przyczynę, a bardzo wysoka zawartośc alantoiny odbudowuje maź stawowową, ale zgadzam się że niezbędna jest konsultacja lekarska.
:)
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Aleksandra Kubś:
Apropos niedoboru żywokostu we krwi...jak sama nazwa "mówi" -żywokost- odbudowuje i wzmacnia tkanke kostna leczy stan zapalny bez względu na przyczynę,
Ciekawa i inspirująca koncepcja Pani Olu :) Niestety, to jedynie ludowa choć jakże piękna wykładnia nazwy "żywokost", która tak naprawdę wzięła się od kształtu i sposobu układania się pędów tej rośliny :)

Pozdrawiam jak najserdeczniej :)Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 05.11.12 o godzinie 15:36
Marcin R.

Marcin R. Medycyna Naturalna

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Jakiś czas temu pojawił się wątek "łokcia tenisisty". Pisałem wówczas o stosowaniu pijawki lekarskiej na tego rodzaju dolegliwość. Od tego czasu miałem do czynienia z kilkoma skutecznie wyleczonymi łokciami. Jestem przekonany, że w wypadku kolana efekty także byłyby pozytywne. Wszak mechanizm nadwyrężenia tkanek, czy stanów zapalnych jest podobny dla wszystkich stawów.Marcin R. edytował(a) ten post dnia 05.11.12 o godzinie 19:10
Marcin R.

Marcin R. Medycyna Naturalna

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Jest ponoć jeszcze jeden, sprawdzony i skuteczny sposób, stosowany przez salezjanów:
http://deser.pl/deser/51,111857,12525810.html?i=5

Niestety nie mam wiedzy empirycznej :-)
Emil S Kędrek

Emil S Kędrek Habys Sp. z o.o.

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

2. Diagnostyka jakiegokolwiek problemu medycznego przez internet jest równie skuteczna i sensowna jak masaż on-line.

;)

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Panie Tomaszu:) Profesja felczerska pojawiła się dużo później niź tzw. medycyna ludowa..
Nasze pra pra babki dobrze znały działanie roślin ziół i traw, aż szkoda że dziś żaden prawie lekarz nie ma zielonego pojęcia o ich działaniu.
Żywokost ma silne działanie przeciwzapalne, dzięki wysokiej zawartości alantoiny odbudowaje równiez stawy.
Proszę zrobić taki eksperyment: żywokost+alkohol, po10 dniach otrzyma Pan oleisty roztwór, idealny do smarowania, okładów i masażu.
Pozdrawiam:)Aleksandra Kubś edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 09:51
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Abstrahując od tematu kolana:)
Diagnostyka dosłownie, a chociaż minimalne ukierunkowanie gdzie szukać wsparcia to jednak odrębne tematy:). Nikt raczej nie szuka gotowych rozwiązań, ale podpowiedzi. Dla mnie to oczywista różnica.

To tak trochę jak wszelkie kursy korespondencyjne czy dvd z nauką masażu i jak ostatnio zauważyłem nie tylko masażu, niektórych metod w fizjoterapii także. Na pewnym poziomie mogą być inspiracją, ale w sumie coraz więcej takich dodatków do książek jest w światowej literaturze. Znacie dobrze moje zdanie, ale mowa o dodatkach, a nie podstawowych źródłach nauki. Co innego nauka z wizualnych środków, a co innego przypomnienie co tam było na szkoleniu.

Internet jest pomimo wszystko niezmiernie ograniczonym narzędziem, ale jako ciekawostkę podam, iż byłem świadkiem diagnostyki on-line przez skypa. Tak się złożyło że akurat ta osoba była w takiej a nie innej konkretnej sytuacji, nie za bardzo była inna możliwość wsparcia. Tu mówię o wyjątkowej sytuacji, a jednak.

Podobny przykład z literaturą. Laicy szukając pomocy, zainteresowani tematem kupują w internecie sporo książek pisanych przez masażystów, fizjoterapeutów, lekarzy, czy poradników z pogranicza psychoterapii czy ćwiczeń. Czy jesteśmy w stanie określić skalę tego zjawiska? Co ich do końca inspiruje, przekonuje. Wątpię. Osobiście niejednokrotnie stykałem się z sytuacją, iż pojawiały się pacjentki po przeczytaniu artykułu czy książki, bo coś je zaniepokoiło i jak się okazało słusznie.
Nie mam tu na myśli osób diagnozujących się przez dr googla:), - a następnie tego z czym musimy się uporać odkręcając to czym się zasugerowano. Raczej pierwszy impuls.

Rozmawiałem kilka dni temu z osobą, która dosyć wnikliwie obserwowała (ankiety, rozmowy,) co np zainspirowało, iż dana osoba wybrała konkretny kurs, kierunek rozwoju jako terapeuty, itp. Co ją zaskoczyło? Wskazywanie na krótkie filmy w necie (tego pytania nie było w ankietach). Nie jak to się wydaje wpakowane nieco nudnawe, całe godzinne sesje, ale 5-10.

Kilka lat temu, temat potraktowałem jeszcze nieco hobbystycznie, ale na efekty nie musiałem długo czekać. Przy czym zareagowały klientki, intencja nie była kierowana dla terapeutów. Początkowo pojawiły się w gabinecie dwie osoby. Obie przyznały, iż zaintrygował ich fakt, iż na jednym filmie podczas krótkiej sesji pracuję z osobą ubraną, tzn. w sportowym, luźnym stroju. Jak się w dalszej rozmowie okazało, jedna osoba z dużym problemem akceptacji swojego ciała. Druga po wypadku, blizny pooparzeniowe. Na długo zapamiętam jej komentarz: - Bo wie pan, na tych wszystkich stronach internetowych są osoby rozebrane, w tych stringach itd.

Cóż, masaż osoby częściowo ubranej raczej jest opcją a nie regułą, ale patrząc na potrzeby i wnikliwie wsłuchując się w oczekiwania klientów, pacjentów uczmy się.

Pozdrawiam Piotr.Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 10:17
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Póki co wydaje mi się, że na dzień dzisiejszy raczej zniechęciliśmy osobę szukającej wsparcia, sugestii. Może skupmy się na kolanach dosłownie i w przenośni. Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 10:32
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Piotr Szczotka:
Póki co wydaje mi się, że na dzień dzisiejszy raczej zniechęciliśmy osobę szukającej wsparcia, sugestii. Może skupmy się na kolanach dosłownie i w przenośni.
Piotrze drogi, jedyną sugestią i poradą, jaką powinniśmy dawać on-line jest zwrócenie się do specjalisty. Im szybciej i skuteczniej osoba potrzebująca fachowej pomocy medycznej zniechęci się do szukania porad zdrowotnych po internetowym śmietniku wymądrzających się laików (celowo ominąłem słowo: "ignorantów"), tym z korzyścią dla niej.

Wiem, że brutalne i niepoprawne politycznie. Trudno, wezmę to na swoje barki. Ale jestem w tej kwestii kompletnie niereformowalny.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Nic dodać, nic ująć. Może poza tym, że dorosła osoba wie, iż z konkretnym problemem udajemy się do specjalisty. Z wypowiedzi wynika, iż u jakiegoś specjalisty już była.
To nie jest pytanie typu, boli mnie kolano jak mam je masować, napiszcie ABC ....

Raczej pytanie: Mam problem z kolanem korzystam już z jontoforezy i bliżej nieokreślonych ćwiczeń rehabilitacyjnych. Nie widzę poprawy, co dalej?
Chyba że coś przeoczyliśmy :)Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 12:12
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Piotr Szczotka:
Nic dodać, nic ująć. Może poza tym, że dorosła osoba wie, iż z konkretnym problemem udajemy się do specjalisty. Z wypowiedzi wynika, iż u jakiegoś specjalisty już była.
To nie jest pytanie typu, boli mnie kolano jak mam je masować, napiszcie ABC ....

Raczej pytanie: Mam problem z kolanem korzystam już z jontoforezy i bliżej nieokreślonych ćwiczeń rehabilitacyjnych. Nie widzę poprawy, co dalej?
Chyba że coś przeoczyliśmy :)
Oczywiście, masz rację Piotrze. Nie widzę niczego dziwnego w tym, że ludzie pytają i szukają. I dobrze, że pytają, że szukają pomocy.

Problem w tym, że na takie pytania albo nikt nie odpowiada, albo rzucają się z dobrymi radami wszyscy (zarówno znawcy, jak i wyznawcy), najczęściej jeszcze ze sobą polemizując. Tak czy inaczej, pytający nie ma z tego żadnej, większej korzyści.Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 12:24
Maria W.

Maria W. Fizjoterapeutka

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Jakby się ktos ze Szczecina i okolic ujawnił, to ja mam tam też kolegę achillesowego do podesłania na terapię:) Bo przez net leczenia się nie podejmuję.

konto usunięte

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

1. Zmiany są zauważalne z obu strona, czy tylko w porównaniu, z jednej strony są znacznie większe? Mam na myśli czy w zdrowej nic takiego się w ogóle nie dzieje?
2. Czy to się pojawiło / zauważył pan to wcześniej, narastał dyskomfort z czasem czy nagle, np po jakimś urazie, nadwyrężeniu? Czy to są wyczuwalne zmiany palpacyjne miękkie czy raczej twarde? Jest to stały ból czy się nasila? Czy to ma nieregularny kształt, czuje pan podrażnienie sąsiednich tkanek podczas ruchu, czy boli raczej podczas dotykania/ucisku?
Tak czy inaczej, przede wszystkim diagnostyka.

Ad 1 W zdrowym stawie jest coś takiego tyle że jest to normalnych rozmiarów i w ogóle mnie nie boli. W prawym kolanie wygląda to jakby to był czegoś przerost albo jakby coś było nie na swoim miejscu
Ad 2 Jest to ból narastający , najbardziej odczuwalny po np. Meczu czy Treningu . Gdy parę dni za przeproszeniem siedzę na dupie ból jest bardzo niskich rozmiarów , zmiana ta jest twarda i w dotyku drugiego kolana nic takiego nie ma . Co do kształtu jest to takie jakby wybrzuszenie pod prawą rzepką i czym mocniej będę to uciskał ból będzie jeszcze większy. Ból ten czuję przy kucaniu na prawe kolano oraz przy maksymalnym wyproście kolana wspomnę jeszcze raz że największy ból jest właśnie po meczach treningach i w ogóle po jakiejkolwiek aktywności fizycznej która miałaby coś wspólnego z kolanami .

konto usunięte

Temat: BÓL KOLANA POMOCYYY !!!

Ja na ból kolana i stawów to zawsze używam maści żywokostowej bardzo dobra na takie schorzenia jak coś podsyłam linka: http://enaturablog.pl/masc-zywokostowa-twoja-pomoc-na-...

Podobne tematy


Następna dyskusja:

refleksologia i ból




Wyślij zaproszenie do