konto usunięte

Temat: Wysyp widget'ów Facebooka - zapytanie

Witam,

obserwuję ostatnimi czasy powódź widgetów Facebooka. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jaki sens marketingowy ma prezentowanie na stronach popularnych serwisów internetowych widget'ów prezentujących fanów konkretnego serwisu, którzy zapisali się do grupy na Facebook'u.

Posłużę się przykładem serwisu pracuj.pl, jeden z liderów branży...

Czy ma to uzasadnienie biznesowe? Jeśli feedback społecznościowy jest tak bardzo istotny to rozumiem, a jeśli nie, może to jest moda? Ciekaw jestem co nas czeka dalej.

Pozdrawiam,
GrzesiekGrzegorz Stankowski edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 16:06
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Wysyp widget'ów Facebooka - zapytanie

Sam widget to tylko informacja "jesteśmy tam", albo ułatwiający dodawanie treści do niego.

Co do samego Facebooka.
W wielu przypadkach jest to wyłącznie podążanie za modą, bez żadnej wizji swojej obecności i pracy ze społecznością.

Poza tym Facebook, to tylko narzędzie. Ma swoje plusy, ale też i minusy.

IMHO jeżeli ktoś chce zacząć przygodę ze społecznościami, to nie powinien zaczynać do zakładania fan page na Facebooku, ale zastanowić się nad tym co może zaoferować społeczności, czego od niej oczekuje. Powinien również dobrze poszukać w sieci, czy jego "fani" nie tworzą społeczności w innych miejscach np. forum. Być może zamiast budować nową społeczność na facebooku, lepiej dołączyć do "starej".

Na koniec: tu nie chodzi wyłącznie o feedback, ale o budowę dobrych relacji, o angażowanie członków społeczności itd.

konto usunięte

Temat: Wysyp widget'ów Facebooka - zapytanie

Witam, założyliśmy fan page Pracuj.pl przede wszystkim dlatego, żeby być blisko naszych użytkowników, trochę "obok" nich w miejscu, w którym naturalnie spędzają mnóstwo czasu.

Nie wiem, jak definijuesz "feedback społecznościowy" - my realizujemy przez nasz fan page kilka celów: tworzymy kolejny kanał dostępu do publikowanych na Pracuj.pl ofert pracy; zwiększamy wiedzę nt. naszego serwisu, edukujemy fanów nt. korzystania z naszego serwisu, wyszukiwarki itp.; korzystamy z crowd sourcing - czerpiemy z rozmów z fanami, którzy podsuwają nam pomysły np. na nowe artykuły; budujemy zaangażowanie użytkowników, pokazujemy ludzką twarz naszej marki, sprawiamy, że ludzie chcą u nas pracować.

Zanim zaczęliśmy działać na Facebooku, Blipie i w ogóle w społecznościach, zdefiniowaliśmy sobie strategię na tego rodzaju działania.

konto usunięte

Temat: Wysyp widget'ów Facebooka - zapytanie

Jesteśmy świadkiem bardzo ciekawego zjawiska jakim jest moda na FB, jako naturalnego przyszłego zastępcy Naszej Klasy, rozwiniętego o grupy biznesowe.

Obecnie nie wypada tam nie być... nie wypada też nie mieć Fan Page'a firmy.

Dlaczego? Może toszkę danych:

Ostatnie badanie Megapanel pokazuje, iż w październiku Facebook odwiedziło ponad 2,4 miliony użytkowników z Polski (Megapanel PBI/Gemius, 2009.10). Wynik ten umożliwił mu awans do czołówki polskich społeczności. Facebook to także najszybciej rosnąca platforma społecznościowa w Polsce – liczba jej polskich użytkowników wzrosła trzykrotnie na przestrzeni 2009 r., dzięki czemu Facebook wyprzedził pod względem oglądalności takie serwisy jak Grono.net czy Fotka.pl.

Wykorzystując gotowe i co najważniejsze darmowe narzędzia do integracji serwisów www z FB, ta platforma jest traktowana jako nowinka technologiczna otwierająca oczy jak ważne jest komunikowanie bliskości marki z konsumentem końcowym właśnie na portalach społecznościowych.

Oczywiście nie ma większej i skuteczniejszej platformy od FB (biorąc pod uwagę społecznościówki), więc dlatego masowo jest on wykorzystywany, a widget'y tak samo jak i obecność jest wymagana ponieważ "wypada" się pokazać, i nie można zmarnować potencjalnych szans/możliwości poprzez niewykorzystanie platformy.

Niestety problem jest taki, że żaden marketer w Polsce jeszcze nie wydał konkretnych pieniędzy aby tą obecność i podążanie za trendami przekształcić w konkretną gotówkę. Myślę, że to tylko kwestia czasu, a ekspansja FB, jego widet'ów i aplikacji dopiero ma przed sobą punkt kulminacyjny w naszym kraju.

I na podsumowanie krótki filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=sIFYPQjYhv8&feature=pla...Robert Rojczyk edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 13:42

Następna dyskusja:

Sponsoring wydarzen sportow...




Wyślij zaproszenie do