Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

Bardzo bym chciał, aby można było pożenić decydentów do promocji regionów/miast z dyrektorami marketingu wiodących marek w danym regionie.... myślę, że poprzez wspólne, wybrane działania jedna i druga strona mogłaby sporo ugrać dla siebie! Niestety nie słyszałem jeszcze o takich próbach.. może znacie jakieś przykłady?

Czy brak takich działań to poprostu brak przekonania, co do korzyści z nich płynących? byćmoże opór (czasami słuszny) firm komercyjnych wobec współpracy z przesiąkniętym polityką samorządem?

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

Prowadzenie wspólnych działań promocyjnych gminy i przedsiębiorstwa funkcjonującego na jej terenie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wykorzystuje się wówczas efekt synergii, który charakteryzuje się lepszą skutecznością.
Bardzo często wykreowany na zewnątrz wizerunek gminy jest uzależniony od podmiotów gospodarczych funkcjonujących na jej terenie.
Proste pytanie na które mogą odpowiedzieć ankietowani: proszę wymienić nazwę gminy i opisać z czym się Panu/ni ona kojarzy?
Oprócz walorów krajobrazowo-przyrodniczych, najczęściej ankietowani wskazują podmioty godpodarcze funkcjonujące na jej terenie. Dlatego taki związek jest jak najbardziej na miejscu.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

Dokładnie tak!

Poza tym jedną z największych bolączek samorządów jest brak kasy na promocję - myślę, że zaangażowanie regionalnych/lokalnych rozpoznawalnych marek mogłoby w kilku przypadkach ten problem rozwiązac.

tylko jak do tego biznes zachecac?

A.
Paweł J.:
Prowadzenie wspólnych działań promocyjnych gminy i przedsiębiorstwa funkcjonującego na jej terenie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wykorzystuje się wówczas efekt synergii, który charakteryzuje się lepszą skutecznością.
Bardzo często wykreowany na zewnątrz wizerunek gminy jest uzależniony od podmiotów gospodarczych funkcjonujących na jej terenie.
Proste pytanie na które mogą odpowiedzieć ankietowani: proszę wymienić nazwę gminy i opisać z czym się Panu/ni ona kojarzy?
Oprócz walorów krajobrazowo-przyrodniczych, najczęściej ankietowani wskazują podmioty godpodarcze funkcjonujące na jej terenie. Dlatego taki związek jest jak najbardziej na miejscu.
Adam Mikołajczyk edytował(a) ten post dnia 20.05.07 o godzinie 11:24

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

Po pierwsze trzeba ich zapytać, czy nie mieli by ochoty współfinansować działań promocyjnych miasta/gminy na terenie której posiadają swoją działaność.
Po drugie należy wykazać korzyści płynące z faktu współpracy (najchęteniej wskazać korzyści ekonomiczne). np. wspólne promowanie gminy jako miejsca posiadającego piękne nieskażone środowisko = poprawa wizerunku gminy oraz wzrost sprzedaży np. wody mineralnej, piwa na bazie tej wody, czy wzrost sprzedaży usług turystycznych na terenie tej gminy. Przykłady można mnożyć.
Korzyści są obopulne. Wzrost sprzedaży produktów = większe zyski dla zakładu, zwiększenie zatrudnienia w efekcie czego powstają większe wpływy do gminy z tytułu podatków.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

nie wiem jak w innych miastach, ale przyklad wspolpracy sektora prywatnego z publicznym i to na szeroka skale istnieje w woj.zachodniopomorkim. firma prywatna prowadzi na szeroka skale dzaialania, ktore integruja oba sektory, czyli konferencje, targi, seminaria, szkolenia, warsztaty.
i problem nie polega na tym, ze nie ma pomyslu, idei, tylko checi ze strony podmiotow.
poza tym gminy, powiaty maja coraz wiecej pieniedzy na marketing z funduszy EU i coraz wiecej z tego korzystaja
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Wiodące marki Polski i regionów, a marketing miejsc....

myślę, że zaangażowanie regionalnych/lokalnych rozpoznawalnych marek mogłoby w kilku przypadkach ten problem rozwiązac.
tylko jak do tego biznes zachecac?

pytanie, jak do tego zachęcać samorządy?
na podobną propozycję w jednym z Urzędów odpowiedziano nam kiedyś mniej wiecej tak:
"nie możemy tak zrobić, bo wtedy odezwie się 10 innych firm, które zaprotestują, dlaczego wybrano do współpracy akurat tą i będą doszukiwać się znamion korupcji, a to nam niepotrzebne"

oczywiście być może powyższe obawy przejawia tylko część samorządów, bo jest masa przykładów, że jednak można - czasem aż do przesady (miasto w zachodniopomorskim i firma produkująca płyty wiórowe)



Wyślij zaproszenie do