Temat: narzędzia promocji miejsc

jakie są Waszym zdaniem najodpowiedniejsze narzędzia promocji gminy. Walorów turystycznych, historycznych itd.
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: narzędzia promocji miejsc

Witam:)

Przede wszystkim wychwyć największe walory gminy i ubierz je w odpowiednie, nadające lepszego światła słowa.
Jeśli gmina jest wcześniej promowana to masz podstawę do działania, jeśli zaś zaczynasz od nowa to dłuuuga droga przed Tobą.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: narzędzia promocji miejsc

Anna W.:
jakie są Waszym zdaniem najodpowiedniejsze narzędzia promocji gminy. Walorów turystycznych, historycznych itd.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo każde miejsce jest inne, w innej fazie rozwoju, ma inne cele i potrzeby budowania wizerunku i promocji.

Do dyspozycji mamy całą paletę narzędzi promocyjnych, takich samych jak przy promocji produktu komercyjnego: reklama, sprzedaż osobista, PR, direct mail etc. Należy jednak pamiętac, że promocja to jeden z kilku elementów jakie stosuje się przy marketingu miejsc.. zostaje nam jeszcze: produkt (od którego tak naprawde powinniśmy zacząc), cena, dystrybucja, ludzie, procesy etc. Tak więc starajmy się planowac strategicznie, realizując te wszystkie elementy, zacznijmy od dokładnej analizy, audytu tego co mamy, co jest wyróżniające, co wiąze się nieodzownie z naszym miejscem. Nie róbmy promocji na zasadzie "zrobimy folderek bo gmina obok też ma i ładnie wygląda".

Produkt (submakra) miejsca należy rozumiec jako zbiór korzyści powiązanych z danym miejscem jakie otrzyma osoba po jego "skonsumowaniu", czyli może to byc obiekt turystyczny, mogą to byc nadwyraz gościnni mieszkańcy, może to byc również przepiękny las nad malowniczo położonym jeziorem. Należy pamiętac by produkty były atrakcyjne, unikalne, wyróżniały się na tle podobnych gmin. Należy koniecznie przeprowadzic proces segmentacji i targetowania. Zbiór produktów, odpowiednia prowadzona promocja i dystrybucja przyczyni się do zbudowania marki miejsca - czyli pewnej obietnicy, gwarancji z której miejsce czerpac będzie tylko same korzyści.

Trochę się rozpisałem.. odpowiadając prost, najskuteczniejsze narzędzia z mojego doświadczenia to: targi (ale odpowiednio wybrane np. powiązane z produktami lokalnymi), imprezy (ale taki unikalne, gdzie nigdzie indziej takich nie ma) oraz dobry PR.
Paweł W.

Paweł W. Project Manager
Dział Marketingu,
Komputronik SA

Temat: narzędzia promocji miejsc

najskuteczniejszenarzędzia z mojego doświadczenia to: targi (ale odpowiednio wybrane np. powiązane z produktami lokalnymi), imprezy (ale taki unikalne, gdzie nigdzie indziej takich nie ma) oraz dobry PR.


Zgadzam się z przedmówcą. Jednak w promocji miejsca nie należy zapominać o mieszkańcach danej gminy. Jeżeli nie ma pełnej identyfikacji z miejscem mieszkańców gminy to nawet najlepiej prowadzona promocja na zewnątrz rozjedzie się. Dlatego duża część działań promocyjnych powinna być skierowana do wewnątrz po to aby mieszkańcy poczuli się za to miejsce odpowiedzialni. Mieszkaniec zadowolony, czujący więź z miejscem zamieszkania jest najlepszym "narzędziem" promocyjnym. Oczywiście nie jedynym, ale moim zdaniem równie ważnym.Paweł Woźniak edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 15:38
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: narzędzia promocji miejsc

Paweł W.:
najskuteczniejszenarzędzia z mojego doświadczenia to: targi (ale odpowiednio wybrane np. powiązane z produktami lokalnymi), imprezy (ale taki unikalne, gdzie nigdzie indziej takich nie ma) oraz dobry PR.


Zgadzam się z przedmówcą. Jednak w promocji miejsca nie należy zapominać o mieszkańcach danej gminy. Jeżeli nie ma pełnej identyfikacji z miejscem mieszkańców gminy to nawet najlepiej prowadzona promocja na zewnątrz rozjedzie się. Dlatego duża część działań promocyjnych powinna być skierowana do wewnątrz po to aby mieszkańcy poczuli się za to miejsce odpowiedzialni. Mieszkaniec zadowolony, czujący więź z miejscem zamieszkania jest najlepszym "narzędziem" promocyjnym. Oczywiście nie jedynym, ale moim zdaniem równie ważnym.Paweł Woźniak edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 15:38


AMEN! :)
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: narzędzia promocji miejsc

Moim zdaniem zanim zapytamy o narzędzia trzeba sobie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie - jaki jest nasz cel - jaki chcemy wywrzeć efekt. Następnie odpowiedzieć sobie kto jest odbiorcą nasych komunikatów. A potem - pod te odpowiedzi dobrać narzędzia.

Temat: narzędzia promocji miejsc

Wojciech K.:
Moim zdaniem zanim zapytamy o narzędzia trzeba sobie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie - jaki jest nasz cel - jaki chcemy wywrzeć efekt. Następnie odpowiedzieć sobie kto jest odbiorcą nasych komunikatów. A potem - pod te odpowiedzi dobrać narzędzia.


Oprócz tego należy zbadać obecny wizerunek gminy wykreowany zarówno w świadomości mieszkańców, jak również u zewnętrznych odbiorców.
Badania pozwolą nam określić, czy badana gmina posiada pozytywny, negatywny, a może neutralny wizerunek.

Zgadzam się z przedmówcami, że należy skierować działania promocyjne również do mieszkańców, którzy są najlepszym "nośnikiem" wizerunku np. jeden z moich studentów powiedział, że w jego gminie lepiej po zmroku nie wychodzić, bo można wrócić z rozbitą głową, niestety wykreował u mnie negatywny wizerunek jego gminy, a przy okazji u pozostałych 30 osób, które brały udział w zajęciach.
Rafał Zaorski

Rafał Zaorski Prezes Zarządu,
Etendard Sp. z o.o.

Temat: narzędzia promocji miejsc

Dołączając się do dyskusji.
Co można powiedzieć o takim narzędziu internetowym do promowania regionu/miasta:

Wysokiej jakości zdjęcia lotnicze poddane odpowiedniej obróbce.
Oprogramowane systemem multimedialnym gdzie każde zdjęcie jest jednym z rzutów Miasta. Na rzutach miasta punkty podzielone na kategorie opisujące poszczególne miejsca.

Proszę o fachowe opinie.
Przykład:

Strona internetowa:
http://www.czluchow.pl - prosze wybrać wersje Flash.

Zbieramy opinie by udoskonalać produkt.

W przypadku uwag które już wcześniej wzieliśmy sobie do serca nowa wersja systemu została rozwinięta o nowe funkcje:

Zdjęcia są robione z wykorzystaniem GPS na planie plastra miodu dzięki temu obserwator może się zorientować gdzie się znajduje.

Dodaliśmy także pełną funkcjonalność systemu CMS z możliwoscią określania punktów na podstawie X,Y w leweym dolnym rogu dla każdego rzutu.

Dowolny rozwój kategorii wraz z przypisywaniem ikonek.

System jest przygotowywany w 4 wersjach:

- na stronie internetowej.
- do ściagniecia jako program komputerowy lub zainstalowania z płyty CD.
- jako prezentacja otwieraną z płyty CD
- dla kiosków internetowych

W sierpniu oddamy kilka nowych realizacji systemu dla miast z sesji fotograficznej wiosennej.

pozdrawiam i czekam na bardzo krytyczne uwagi...Rafał Zaorski edytował(a) ten post dnia 12.07.07 o godzinie 05:01

Temat: narzędzia promocji miejsc

Na pewno takie narzędzie będzie pomocne w promocji gminy.
Jeżeli chodzi o stronę to jak dla mnie infomracje na niej zawarte są za ogólne np. zainteresowała mnie jedna z atrakcji (turystyczna) gminy, klikam na nią i widzę bardzo ogólny opis, brak przejścia do kolejnej podstronki na której mógłbym np. obejrzeć dodatkowe zdjęcia (może krótki filmik)i dowiedzieć się szczegółów.
Podobnie jako potencjalny inwestor, zanim się skuszę na inwestycję potrzebuję szybkiego dostępu do w miarę kąpleksowego zestawu informacji. Na mapie mam tylko zlokalizowany punkt, brakuje mi szczegółowych zdjęć, wraz z opisem możliwości wykorzystania danej działki(zgodnego z planem zagospodarowania terenu).
Ogólnie pomysł stronki jest fajny.
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: narzędzia promocji miejsc

Rafał Z.:
Dołączając się do dyskusji.
Co można powiedzieć o takim narzędziu internetowym do promowania regionu/miasta:

Wysokiej jakości zdjęcia lotnicze poddane odpowiedniej obróbce.
Oprogramowane systemem multimedialnym gdzie każde zdjęcie jest jednym z rzutów Miasta. Na rzutach miasta punkty podzielone na kategorie opisujące poszczególne miejsca.

Proszę o fachowe opinie.
Przykład:

Strona internetowa:
http://www.czluchow.pl - prosze wybrać wersje Flash.

Zbieramy opinie by udoskonalać produkt.

W przypadku uwag które już wcześniej wzieliśmy sobie do serca nowa wersja systemu została rozwinięta o nowe funkcje:

Zdjęcia są robione z wykorzystaniem GPS na planie plastra miodu dzięki temu obserwator może się zorientować gdzie się znajduje.

Dodaliśmy także pełną funkcjonalność systemu CMS z możliwoscią określania punktów na podstawie X,Y w leweym dolnym rogu dla każdego rzutu.

Dowolny rozwój kategorii wraz z przypisywaniem ikonek.

System jest przygotowywany w 4 wersjach:

- na stronie internetowej.
- do ściagniecia jako program komputerowy lub zainstalowania z płyty CD.
- jako prezentacja otwieraną z płyty CD
- dla kiosków internetowych

W sierpniu oddamy kilka nowych realizacji systemu dla miast z sesji fotograficznej wiosennej.

pozdrawiam i czekam na bardzo krytyczne uwagi...Rafał Zaorski edytował(a) ten post dnia 12.07.07 o godzinie 05:01


Nasze zdjęcia lotnicze są już w trakcie realizacji:)
Można je wykorzystać w tworzeniu wielu narzędzi promocyjnych:
banery, widokówki, foldery, strona główna strony internetowej itp.

Za kilka tygodni będzie można podziwiać gminę Smętowo Graniczne w nowej formie:) i to dzięki nowej Pani Wójt:)

konto usunięte

Temat: narzędzia promocji miejsc

Witam Wszystkich,

myślę, że temat jest zbyt ogólny aby odpowiedzieć jednoznacznie. Wszystko zależy od celów.

Dzisiaj miałem dyskusję na temat narzedzia, które najlepiej buduje klimat miejsca i odpowiednik stosunek odbiorcy.

W moim przekonaniu wszystkich na głowę bije product placement.

Co inni sądzą na ten temat
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: narzędzia promocji miejsc

Piotr L.:
W moim przekonaniu wszystkich na głowę bije product placement.

też tak myślę - jest wiele przykładów udanego - być może nawet niezamierzonego (lub nienarzuconego odgórnie) product placementu - jeśli można tak nazwać coś, co wg. mnie powinno mieć chyba własną nazwę ;) ...
dla zobrazowania tego o czym mówię, posłużę się kilkoma cytatami:

"a w Krakowie na Brackiej pada deszcz..."
"nie przenoście nam stolicy do Krakowa"

i z innej beczki:

"David Lynch zakochał się w Łodzi"
Katarzyna Jankowska-Nelup

Katarzyna Jankowska-Nelup Przedsiębiorca;
Doktorant w Polskiej
Akademii Nauk

Temat: narzędzia promocji miejsc

Jesli chodzi o strone Czułchowa myślę, że warto by zamieścić choćby ogolne informacje na temat udogodnień dla inwestora takich jak ulgi, zmniejszone podatki bądź innego rodzaju atrakcyjne zachęty.
Poza tym ważne jest aby istniała jedna osoba, bądź jedno grono osób zajmujących się obsługą biznesmenów. I by na stronce był wyraźny link odsyłający do nich. To buduje zaufanie do danego podmiotu, starającego się o inwestycje.

Poza tym stronka mi się podoba :)
Tomasz S.

Tomasz S. Jumper, dociekliwiec
oczywistości

Temat: narzędzia promocji miejsc

Dołączając się do dyskusji,
Jeśli chodzi o stronę to niewątpliwą jej zaletą jest całkiem niezłą szybkość z jaką strona się ładuje. Jeśli chodzi o zasób informacji, to z jednej strony dobrze, że nie ma tam stronnic tekstu, ale z drugiej strony przydały by się jakieś odnośni, podstrony dla osób bardziej spragnionych informacji. A jak już sobie pozwoliłem na małe uwagi to dodam jeszcze brak możliwości wyboru innego języka niż język polski. Strona prezentuje się ładnie tylko w przeglądarce Internet Explorer, użytkownikom innych przeglądarek wyświetla się tylko część informacji, odnośników na stronie...
Dalej, daty w Aktualnościach są ułożone bez żadnego składu, bez żadnej chronologii. To tyle jeśli chodzi o moje skromne uwagi. Poza tym strona jest niezła

Nawiązując natomiast do tematyki doboru odpowiednich narzędzi do promocji gminy, to zgadzam się, że zdecydowanie potrzebne jest wyznaczenie celu. Gdyż jasny i sprecyzowany cel jest jak latarnia, która nie pozwala zbłądzić. Ale również ważne jest analiza sytuacji panującej, gdyż można wyznaczyć cel ale go nie osiągnąć i to nie z powodu braku odpowiednich narzędzi, ale z powodu jego błędnego wyznaczenia. No ale tu już wchodzi się bardziej w budowanie strategii promocji.

Więc jeśli chodzi o narzędzia promocji, to można zastosować praktycznie wszystkie jakie stosuje do promocji „innych produktów” tylko trzeba je odpowiednia dopasować do tematyki produktu.

Temat: narzędzia promocji miejsc

Wojciech K.:
Piotr Lutek:
W moim przekonaniu wszystkich na głowę bije product placement.

też tak myślę - jest wiele przykładów udanego - być może nawet niezamierzonego (lub nienarzuconego odgórnie) product placementu - jeśli można tak nazwać coś, co wg. mnie powinno mieć chyba własną nazwę ;) ...
dla zobrazowania tego o czym mówię, posłużę się kilkoma cytatami:

"a w Krakowie na Brackiej pada deszcz..."
"nie przenoście nam stolicy do Krakowa"

i z innej beczki:

"David Lynch zakochał się w Łodzi"

Tyle, zeby stworzyc takie nowe powiedzonka, to tzw. Gwiazdy trzeba wpierw ściągnąć do miasta...
Inna sprawa to tworzenie nośnych haseł, które wchodzą z reklamy do języka używanego na co dzień.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: narzędzia promocji miejsc

Adam Mikołajczyk:
Paweł Woźniak:
najskuteczniejszenarzędzia z mojego doświadczenia to: targi (ale odpowiednio wybrane np. powiązane z produktami lokalnymi), imprezy (ale taki unikalne, gdzie nigdzie indziej takich nie ma) oraz dobry PR.


Zgadzam się z przedmówcą. Jednak w promocji miejsca nie należy zapominać o mieszkańcach danej gminy. Jeżeli nie ma pełnej identyfikacji z miejscem mieszkańców gminy to nawet najlepiej prowadzona promocja na zewnątrz rozjedzie się. Dlatego duża część działań promocyjnych powinna być skierowana do wewnątrz po to aby mieszkańcy poczuli się za to miejsce odpowiedzialni. Mieszkaniec zadowolony, czujący więź z miejscem zamieszkania jest najlepszym "narzędziem" promocyjnym. Oczywiście nie jedynym, ale moim zdaniem równie ważnym.Paweł Woźniak edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 15:38


AMEN! :)

O! to to to właśnie tak!
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: narzędzia promocji miejsc

Ogólnopolski serwis http://turystyka24h.pl pragnie przyłączyć się do promowania obszaru miast i wsi Polski. W związku z powyższym proponujemy Państwu współpracę polegającą na umieszczaniu informacji turystycznych na stronach naszych internetowych serwisów.

Interesują nas przede wszystkim opracowania ukazujące walory miast/wsi, ciekawostki turystyczne, atrakcje turystyczne. Mile widziane są także zdjęcia, prezentacje multimedialne oraz informatory turystyczne.

Redakcja serwisów internetowych
http://turystyka24h.pl
http://noclegi24h.pl
http://konferencje24h.pl
http://szkolenia24h.pl
http://e-konferencje.pl

Serwis http://turystyka24h.pl prezentuje aktualne informacje z zakresu turystyki krajowej i zagranicznej, a także wiadomości o bazie noclegowej, biurach podróży, atrakcjach regionalnych, pogodzie w kraju oraz różnorodnych wydarzeniach ze świata szeroko rozumianej turystyki.

gosia@turystyka24h.plGrzegorz Malinowski edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 09:49
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: narzędzia promocji miejsc

Grzegorz Malinowski:
Ogólnopolski serwis http://turystyka24h.pl pragnie przyłączyć się do promowania obszaru miast i wsi Polski. W związku z powyższym proponujemy Państwu współpracę polegającą na umieszczaniu informacji turystycznych na stronach naszych internetowych serwisów.

Nie, no rewelacja - fantastycznie - nikt inny tego nie robi!
A Wy jeszcze oferujecie współpracę?
I można napisać do samej Gosi ???

Ał! Szczęka opadając walnęła mnie w ...
< transmission aborted >

---

A tak serio - to o co konkretnie z tą współpracą ...?
Małgorzata Michalska

Małgorzata Michalska Redaktor naczelna
serwisów
internetowych -
Aplit

Temat: narzędzia promocji miejsc

A co by Pan chciał wiedzieć o współpracy z naszymi serwisami??

Czy to takie dziwne, że proponujemy darmową reklamę "produktu turystycznego" miast i regionów, którą dane gminy większe i mniejsze i tak muszą robić....

Chociażby "Centralny ŁUK Turystyczny - nowe atrakcje turystyczne w centrum Polski" - słyszał Pan o tym???? Założę się, że nie!
Tak jak większość ludzi, także tych mieszkających w centrum naszego kraju. A dzięki publikacją w serwisach turystycznych informacja o atrakcjach turystycznych danego regionu ma szansę trafić do większej liczby odbiorców.

Informacja prasowa o turystycznych regionach - to norma. Aż strach pomyśleć co u Pana powoduje informacja o wypadkach, katastrofach, itp. :)))

Jeśli posiada Pan fachową informację o swoim własnym regionie, to zapraszam - opublikujemy na łamach serwisu. Będziemy współpracować.

gosia@turystyka24h.plMałgorzata Michalska edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 11:28
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc




Wyślij zaproszenie do