konto usunięte
Temat: Sprzedaż usług hr
Witam,poszukuje wskazówek dotyczących skutecznej sprzedaży usług HR. Do tej pory mam doświadczenie w prowadzeniu samodzielnych projektów z firmami zagranicznymi. Chciałbym wejść teraz na polski rynek. Poniżej zamieszczam skrypt służący rozmowom sprzedażowym. Prosiłbym o opinie, komentarze, uwagi odnośnie skryptu:
------------------------------------------------------------------
I POWITANIE
-Dzień dobry moje nazwisko (…..) dzwonię z (...) Chciałbym rozmawiać z ….. (imię i nazwisko, ktoś z działu personalnego, ktoś kto odpowiada za rekrutację w danej firmie)
/Uwaga1: tutaj mogą pojawić się problemy z dostępem do takiej osoby, jeśli znane jest imię i nazwisko nie powinno być problemu, ale to jest rzadko znane. Różne opcje np.1) jeśli to jest duża firma to: „ktoś się z nami kontaktował w sprawie pracowników, <kto?>, nie mam takiej informacji, to nie ja rozmawiałem, dostałem ten nr tel żeby oddzwoonic. 2)znalazłem ogłoszenie w gazecie, wiem ze szukacie Państwo pracowników. 3)po prostu mówimy że chcielibyśmy przedstawić ofertę współpracy.
Uwaga2: osoba odbierajaca powinna się przedstawić więc zapamiętujemy imię lub pytamy się o imię. Jeśli zwodzi nas że nie ma nikogo teraz w biurze itp. Pytamy się kiedy możemy zadzwonić i bierzemy dane osoby z którą rozmawialiśmy/
II PRZEDSTAWIENIE FIRMY
Jeśli przełączono nas do innej osoby jeszcze raz się przedstawiamy i mówimy skąd dzwonimy.
Różne opcje:
1. (jeśli dzwonimy wiedząc że firma potrzebuje pracowników- np. z ogłoszenia)
-Wiem, że są Państwo na etapie rekrutacji, nasza firma chciałaby podjąć z Państwem współpracę w tym zakresie. Jesteśmy firmą rekrutacyjną i możemy dostarczyć Państwu profile kandydatów których poszukujecie. Świadczymy usługi z zakresu doradztwa personalnego (pracownicy na stałe) oraz pracy tymczasowej. Organizujemy akcje promocyjne firm (hostessy, promotorzy, plotkarze).
III PRZEDSTAWIENIE OFERTY
-Która z wyżej wymienionych usług interesowała by Państwa najbardziej? (praca tymczasowa-nacisk na to, doradztwo personalne-pracownik na stałe, promocje firmy (praca tymczasowa i doradztwo personalne)
-Opowiadamy pokrótce o opcji którą są zainteresowani,
2. 2.Jeśli dzwonimy na ślepo, zmienia się tylko początek, nie mówimy że wiemy iż firma poszukuje pracowników.
- Jesteśmy firmą rekrutacyjną, świadczymy usługi w zakresie doradztwa personalnego, oraz pracy tymczasowej. Dzwonię bowiem chciałbym przedstawić Państwu naszą ofertę dot. Pracowników tymczasowych.
- Czy korzystali kiedyś Państwo z usług firmy rekrutacyjnej?
- W jaki sposób rekrutują Państwo pracowników?
- Czy spotkał się Pan/Pani z zagadnieniem pracy tymczasowej?
Pozwoli Pan/Pani że opowiem pokrótce o pracy tymczasowej…./opowiadamy główne rzeczy o pracy tymczasowej/
-(rozmówca)dobrze, ale ile to kosztuje?
-Ceny negocjowane są indywidualnie z każdą firmą. By podać koszty musiałbym znać profil kandydata którego chciałby Pan zatrudnić. Wyślę Panu maila, Pan się zapozna z naszą ofertą, oddzwonię za jakiś czas i wtedy porozmawiamy o konkretnych cenach.
Lub
-Wyciągamy od klienta informacje kogo potrzebują, wymagania co do pracownika, zakres obowiązków.
-Znając te rzeczy przygotujemy dla Państwa ofertę cenową i prześlemy ją na maila.
/uwagi: zadanie pytań jest ważne z tego względu że: wciągamy rozmówcę w rozmowę, dowiadujemy się jak firma rekrutuje pracowników, jeśli nie spotkali się z zagadnieniem pracy tymczasowej wówczas mamy świetną okazję by opowiedzieć im o tym
uwagi2: jeśli ktoś mówi, że nie słyszał o pracy tymczasowej to mówimy, to świetnie, chciałbym teraz trochę opowiedzieć o pracy tymczasowej. /
Obiekcje:
Rozmówca mówi, że go to nie interesuje, nie dziękujemy za rozmowę tylko pytamy- czy mogę znać powód? Czy miał złe doświadczenia z firmami rekrutacyjnymi? Podkreślenie tego że chcemy im znaleźć pracowników. Podkreślenie, tego że mamy okresy gwarancyjne, podkreślenie wygody takiego rozwiązania.
-Nie potrzebuje teraz pracowników…dobrze rozumiem, czy na przyszłość mogę wysłać ofertę, jeśli będzie Pan potrzebował to będzie pod ręką
-Współpracujemy z inną agencją… rozumiem, czy jesteście Państwo zadowoleni ze współpracy? Będzie okazja żeby sprawdzić konkurencyjność naszej oferty..
-Nie bo nie..--> rozumiem czy mogę znać powód? Czy że nie rekrutują (patrz wyżej), złe doświadczenia z agencjami-jakie? podkreślenie gwarancji,; czy że współpracują z inną agencją (patrz wyżej)
-Mimo wszystko nie..--> no to nie
IV ZAKOŃCZENIE
-Czy mogę przesłać Panu/Pani naszą ofertę mailem…Proszę podać mi adres e-mail na który mogę przesłać ofertę.
/info że zostanie wysłana oferta oraz JDF, w razie gdyby chcieli zgłosić zapotrzebowanie na pracownika-w ofercie powinny być wstępne koszty, jednak podkreślenie, że to zależy od profilu kandydata/
-Zapytanie kiedy można zadzwonić ponownie żeby porozmawiać o ofercie.
-Podziękowanie za poświęcony czas i rozmowę. –życzę miłego dnia i do usłyszenia.
-------------------------------------------------------------------
Mile widziane również różne pomysły na zdobywanie klientów.
Którą drogą iść-sprzedaż bezpośrednia, czy spotkania w 4 oczy z przedstawicielami firmy, która metoda skuteczniejsza?