konto usunięte
Temat: Zarządzanie zmianą - jak z szacunkiem zakomunikować...
Zarządzanie zmianą - jak z szacunkiem zakomunikować pracownikowi, że zostaje zwolnionyFuzje, przejęcia, restrukturyzacje, unbundling….. Większości zmian organizacyjnych towarzyszy redukcja zatrudnienia. Trudny moment dla zwalnianych i zwalniających.
Poniżej kilka praktycznych wskazówek, jak przeprowadzić jedną z najtrudniejszych rozmów w pracy menedżera – rozmowę separacyjną.
Komunikuje bezpośredni przełożony
Przeprowadzenie rozmowy separacyjnej leży w gestii bezpośredniego przełożonego. Menadżer codziennie kontaktuje się ze swoimi pracownikami, dobrze ich zna (osobowość, zachowania) - a oni jego. Każda ze stron wie, czego może się spodziewać we wzajemnych relacjach. Jednak rozmowa separacyjna jest trudna i im więcej w niej szacunku, tym mniejszy stres dla obu stron. Jeżeli taką samą rozmowę przeprowadziłby ktoś inny - sytuacja pracownika będzie znacznie trudniejsza. Osoba nie będąca bezpośrednim przełożonym nie dysponuję taką samą wiedza o pracowniku, co jego menadżer i z dużym prawdopodobieństwem wpadnie w sidła rutynowej rozmowy. Nada jej schematyczność, nie będzie umiała nawiązać do całokształtu współpracy i konkretnych przykładów sukcesów czy porażek, nie potraktuje pracownika indywidualnie. Szablonowa rozmowa może wzbudzić w pracowniku podejrzenia o brak szczerości.
http://nf.pl/manager/zarzadzanie-zmiana-jak-z-szacunki...