konto usunięte

Temat: Sztuczna inteligencja nie rozumie ludzkich emocji

Sztuczna inteligencja nie rozumie ludzkich emocji

Sztuczna inteligencja to obecnie jeden z głównych tematów poruszanych w kontekście najgorętszych trendów technologicznych. Niesione przez nią możliwości przedstawiają się imponująco, ale nie brakuje również wyzwań i dylematów wiążących się z jej wykorzystaniem. Dowodem na to może być jedno z ostatnich badań SAS, które pokazuje m.in., że dla 1/3 firm z regionu EMEA problematyczne okazują się kwestie natury etycznej. Eksperci SAS są zgodni, że nieumiejętność oceny moralnej prowadzonych działań oraz skłonność do przeceniania możliwości sztucznej inteligencji to obecnie największe wyzwania rysujące się przed twórcami rozwiązań AI i ich użytkownikami.


Za intensywnym rozwojem sztucznej inteligencji skrywa się m.in. dynamiczny wzrost liczby danych. Prognozy firmy IDC zakładają, że w 2025 roku liczba wygenerowanych cyfrowych informacji osiągnie imponujący poziom 163 zettabajtów. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana właściwie w każdej branży: od obsługi klienta, przez ubezpieczenia i medycynę, po przemysł. Płynące z niej korzyści biznesowe są liczne, a wśród najbardziej kluczowych można wymienić chociażby zautomatyzowanie procesów, poprawę wydajności, oszczędność czasu i kosztów pracy. W efekcie tego specjaliści mogą odstąpić od rutynowych działań i skupić się na pracy kreatywnej.

Wszyscy mówią o AI ...
Sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka ...

http://www.egospodarka.pl/147390,Sztuczna-inteligencja...