konto usunięte

Temat: Skuteczny mailing. Jaka lista mailingowa i targetowanie...

Skuteczny mailing. Jaka lista mailingowa i targetowanie będą najlepsze?

Mailing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu. Dzieje się tak mimo, że wiele osób w pierwszej chwili kojarzy go z niechcianymi wiadomościami, których wiele dostajemy na swoją skrzynkę. Powodem jest mnóstwo maili wysyłanych każdego dnia do wszystkich kont znajdujących się w wybranych bazach. Takie działania mają niewielkie szanse na powodzenie. Aby mailing był skuteczny, musi spełnić kilka warunków.


Główną zaletą mailingu, dającą mu znaczną przewagę nad innymi formami reklamy, jest możliwość targetowania wysyłki. Dzięki temu szybko i skutecznie docieramy do grona zainteresowanych odbiorców a przez to zwiększamy efektywność ponoszonych przez nas wydatków reklamowych.

Kiedy mailing będzie skuteczny?
W skuteczności mailingu istotne są różne czynniki. Bardzo ważny jest tytuł maila. Znaczenie ma preheader oraz ciekawa i przemyślana kreacja. Odpowiednia godzina i dzień wysyłki również nie pozostają bez znaczenia.

Jednak pierwszym i podstawowym czynnikiem, decydującym o skuteczności mailingu, jest dotarcie z naszą wiadomością do odpowiedniej grupy odbiorców. Tych, których nasze produkty czy usługi mogą zainteresować, gdyż są dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań.

Identyczny mailing, wysłany do całej bazy, będzie mieć niewielką skuteczność, rzadko będzie otwierany i najprawdopodobniej nie zainteresuje większości osób, które go dostaną. Taki sam mailing, wysłany do precyzyjnie dopasowanej grupy docelowej, znacząco zwiększy szansę na skuteczność naszych działań. W ten sposób do minimum zmniejszymy liczbę maili wysłanych do przypadkowych osób. Zawęzimy grono odbiorców, którzy dostaną reklamę tylko do tych, którzy mogą być najbardziej zainteresowani.

Kryteria targetowania mailingu
Różnorodne kryteria targetowania udostępniane przez administratorów baz, pozwalają dotrzeć do różnych grup klientów, zarówno z sektora B2C, jak i B2B.

Podstawowe kryteria, które mamy do dyspozycji w większości baz, to:
wiek,
płeć,
wykształcenie,
wielkość miejscowości,
województwo.

Są również bazy, w których mamy dostępne bardzo szczegółowe kryteria do dopasowania wysyłki, np.
wysokość osiąganych dochodów,
wykonywany zawód,
branża, z którą jest związany użytkownik/właściciel maila,
wielkość firmy, w której pracuje
a nawet geolokalizacja użytkowników.

Jest to szczególnie ważne, gdy nasza oferta jest skierowana do sektora B2B, gdzie oferty dedykowane do konkretnej grupy zawodowej przekładają się na najlepsze wyniki. Mając do dyspozycji takie kryteria, możemy dotrzeć nie tylko do firm z konkretnej branży ale nawet do osób zajmujących w nich konkretne stanowiska.

Minimalna wysyłka ...
Do jakiej bazy wysłać mailing? Jaka lista mailingowa będzie najlepsza? ...
Czy warto kupić bazę do wysyłki mailingów? ...
...
http://www.egospodarka.pl/155006,Skuteczny-mailing-Jak...