konto usunięte
Temat: RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?
RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?Od 25 maja 2018 roku przedsiębiorstwa działające w Europie lub obsługujące klientów z UE muszą dostosować się do RODO, czyli unijnych regulacji odnośnie ochrony danych osobowych (EU General Data Protection Regulation – GDPR). Nowe przepisy są bardzo istotne również z punktu widzenia samych konsumentów - wprowadzają bowiem kilka usprawnień rozszerzających poziom ochrony naszych danych osobowych.
Nadrzędnym celem RODO jest zapewnienie lepszej ochrony danych osobowych oraz ujednolicenie europejskich przepisów w tym zakresie. Ale nie tylko. Rozporządzenie stara się również dostosować przepisy do zdigitalizowanej rzeczywistości i zataczającego dziś bardzo szerokie kręgi postępu technologicznego.
RODO to następca obowiązującej od przeszło dwóch dekad dyrektywy 95/46/WE w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych. Ta ostatnia mocno straciła już na swej aktualności. Gdy wchodziła w życie, świat ekscytował się premierą Windowsa 95, właściciel Facebooka miał 11 lat, a smartfon były dopiero pieśnią przyszłości. Unijny ustawodawca dążył więc do stworzenia regulacji prawnych niezależnych od postępu technologicznego. Przepisy RODO są dość uniwersalne i elastyczne, co z jednej strony pomaga dostosować je do ciągłego rozwoju nowych technologii, a z drugiej powoduje pewne trudności interpretacyjne. RODO nie mówi przedsiębiorcom jak mają zabezpieczyć nasze dane osobowe i prawo do prywatności. Rozporządzenie określa zasady oraz wymagania i zobowiązuje przedsiębiorców do wprowadzenia odpowiednich, „szytych na miarę” rozwiązań zapewniających bezpieczne przetwarzanie danych osobowych.
>>>
http://www.prawo.egospodarka.pl/art/galeria/148605,pro...