konto usunięte

Temat: Rekrutacja oddzielona od HR-u? "Trend ten będzie się...

Rekrutacja oddzielona od HR-u? "Trend ten będzie się nasilał"

Obrazek

Pozyskanie czy zatrzymanie pracownika - co jest trudniejsze i wymaga większej uwagi działu HR? Eksperci zapewniają, że oba obszary są równie ważne, dlatego firmy decydują się na ich oddzielenie.


Pracodawcy zaczynają oddzielać dział HR od rekrutacji. Gdy oba te obszary funkcjonują osobno, każdy zespół może skupić się na swoich zadaniach i celach.
•Jak podkreśla Maciej Wituszyński, menedżer ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków, pracownicy działu HR i działu rekrutacji mają nieco inny profil.
•Również firma Sii zdecydowała się na oddzielenie działu HR od rekrutacji. Jak zapewnia w rozmowie z PulsHR.pl Wojciech Dreja, dyrektor ds. rekrutacji w Sii, oba obszary są kluczowe dla firmy.

Sytuacja na rynku pracy nie rozpieszcza pracodawców. Według GUS stopa bezrobocia w kwietniu 2019 r. wyniosła 5,6 proc. Z kolei w pierwszym kwartale 2019 r. na tysiąc osób pracujących przypadały 862 osoby bezrobotne lub bierne zawodowo (badanie BAEL). Firmy muszą włożyć jeszcze więcej wysiłku, by zrekrutować i zatrzymać pracowników.

HR i rekrutacja już nie razem

Pracodawcy zaczynają oddzielać dział HR od rekrutacji. Gdy oba te obszary funkcjonują osobno, każdy zespół może skupić się na swoich zadaniach i celach. Na takie rozwiązanie postawiła spółka Shell Business Operations Kraków.

- Dział rekrutacji może pozyskać talenty, a dział HR skupić się na tym, by zostały w firmie. To bardzo ważne, ponieważ jak pokazują badania PwC’s Annual CEO Survey, dostępność ludzi z kluczowymi umiejętnościami na rynku jest jednym z ważniejszych strategicznych wyzwań firm na świecie. Menedżerowie doceniają pracę rekruterów i mają świadomość, że przynosi wartość finansową dla spółki. Dzięki zatrudnieniu i zatrzymaniu odpowiednich ludzi biznes rośnie – wyjaśnia Maciej Wituszyński, menedżer ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.

Jak podkreśla Maciej Wituszyński, pracownicy działu HR i działu rekrutacji mają nieco inny profil. Kompetencje rekrutera odpowiadają w uproszczeniu umiejętnościom sprzedawcy – ma produkt (pracę), który musi połączyć z wymaganiami klienta (w przypadku procesu rekrutacyjnego jest nim kandydat). Efekty jego pracy można bardzo łatwo zmierzyć – wystarczy spojrzeć na liczbę osób zatrudnionych w określonym czasie.

- Ze zbieżnych kompetencji trzeba wymienić pełnienie roli partnera biznesowego – nie tylko słuchanie wymagań rekrutacyjnych, ale też inicjowanie dyskusji i proponowanie rozwiązań, aby ulepszać proces selekcji czy dopasowanie stanowisk do realiów rynkowych – wskazuje Wituszyński.

CZYTAJ DALEJ: https://www.pulshr.pl/rekrutacja/rekrutacja-oddzielona-...