konto usunięte

Temat: Raport Global Marketing Trends 2020: Jak chronić...

Raport Global Marketing Trends 2020: Jak chronić autentyczność w erze technologii cyfrowych?

Coraz większe uzależnienie od technologii cyfrowych stwarza potrzebę tworzenia związków między markami a klientami, pracownikami i partnerami. To okazja, aby budować lojalność interesariuszy, zwiększać ich zaangażowanie i napędzać rozwój marki.


W niniejszym raporcie pokazujemy, w jaki sposób marki powinny poruszać się w coraz bardziej zdigitalizowanym środowisku gospodarczym i społecznym by móc zachować – albo nawet podkreślić – swój „ludzki” aspekt. Przeprowadziliśmy rozmowy z ponad 80 ekspertami na całym świecie, co pozwoliło nam wskazać siedem kluczowych trendów, które trzeba będzie uwzględnić w ciągu kolejnych 18-24 miesięcy, aby zachować wrażliwość na czynnik społeczny i ludzki. Raport łączy wyniki nowo przeprowadzonych badań wnioski z przeglądu literatury fachowej oraz historie firm z różnych branż. W raporcie przedstawione jest i omówiono siedem trendów: celowość, doświadczenie w kontaktach międzyludzkich, fuzję, zaufanie, zaangażowanie, talent i zwinność.

„Poznanie oczekiwań konsumentów, dotyczących interakcji z markami, oraz dzielenie się aktualnymi spostrzeżeniami i wynikami badań z naszymi klientami, aby umożliwić im kształtowanie doświadczenia klientów i pracowników z myślą o człowieku, uznaliśmy za swoją misję. W raporcie „Global Marketing Trends” znajdują się wskazówki, jak odpowiednio dostosować podejście marketingowe, przyciągnąć wysokiej klasy specjalistów i stymulować wzrost” - mówi Jan Kisielewski, Dyrektor w Deloitte Digital.

„Postęp technologiczny wpływa na wszystkich – od kierownictwa po pracowników na „pierwszej linii frontu”. Raport przedstawia sposoby poruszania się w coraz bardziej zdigitalizowanym środowisku gospodarczym i społecznym w sposób, gwarantujący autentyczność marek i kultywowanie ich „ludzkiego” aspektu. Żyjemy w dobie bezprecedensowych innowacji technologicznych, w której tylko jeden czynnik pozostaje taki sam: czynnik ludzki. Stawiając człowieka w centrum uwagi, przedsiębiorstwa będą w stanie dostosować się do postępującej cyfryzacji biznesu, gospodarki i społeczeństwa i będą mogły wywierać pozytywny wpływ na swoje otoczenie” – mówi Patrycja Venulet, Dyrektor w Deloitte.

Siedem kluczowych trendów, które czynią z człowieka kluczowy czynnik działalności firmy.

Klienci oczekują, że będą traktowani jak ludzie, a nie jak liczby. Chcą też, aby marki miały ludzką twarz i charakteryzowały się pewnymi cechami – niezmiennością i przejrzystością wartości, spójnością działań i autentyzmem intencji.

Opisane tu trendy wynikają właśnie z takiego podejścia.

Celowość: autentyzm przede wszystkim

Firmy, które kierują się określonym celem, zyskują lojalność interesariuszy, dają im poczucie sensu i tworzą spójny przekaz. Celowość działań wyróżnia markę spośród innych – pozwala łączyć ludzi pomimo sztywnych struktur organizacyjnych, realizować skuteczną strategię zaangażowania i czerpać korzyści z różnorodności.


Doświadczenia w kontaktach międzyludzkich: zaspokajanie ludzkich potrzeb

Brak czynnika ludzkiego w świecie cyfrowych interakcji może powodować poczucie wyobcowania i niespełnienia. Złagodzić je można, koncentrując się na ludzkich doświadczeniach – zaspokajając potrzebę tworzenia związków poprzez sformułowanie wspólnego celu, który zjednoczy klientów, pracowników i partnerów.

Fuzja: nowe połączenia między gałęziami gospodarki

Zasadnicze różnice między branżami zanikają, przez co powstają otwarte ekosystemy biznesowe. W obliczu fuzji przedsiębiorstwa szukają nowych, mniej konwencjonalnych sposobów na obsługę klienta, przewidywanie przełomowych zmian i współpracę z dawną konkurencją.

Celowość: autentyzm przede wszystkim ...
Doświadczenia w kontaktach międzyludzkich: zaspokajanie ludzkich potrzeb ...
Fuzja: nowe połączenia między gałęziami gospodarki ...
Zaufanie: bezpieczeństwo w dobie łączności cyfrowej ...
Zaangażowanie: większy udział klientów ...
Talent: najważniejszy atut przedsiębiorstwa ...
Zwinność: szybkość reagowania ...
...
https://www2.deloitte.com/pl/marketingtrends2020?nc=1#