konto usunięte

Temat: Onboarding częściej niż ścieżka kariery?

Onboarding częściej niż ścieżka kariery?

Onboarding to - jak się okazuje - proces dość często spotykany w polskich firmach. Działania w tym zakresie wdraża aż 66 proc. firm. Jednocześnie większość z nich nie podejmuje wielu aktywności wobec pracownika, w tym np. nie planuje jego ścieżki kariery (63 proc.). Okazuje się również, że firmy, które oferują swojemu personelowi możliwości w zakresie rozwoju zawodowego, często robią to w zamian za podpisanie lojalki.


Sposób przyjęcia nowego pracownika i jego adaptacja to kwestie niezwykle istone - to od nich zależy bowiem, czy nowo zatrudniony pracownik zaaklimatyzuje się i zechce na dłużej zagrzać miejsca w firmie, czy też będzie poszukiwał innego pracodawcy. Polacy najwyraźniej mają tego świadomość - aż 66 proc. firm przyznaje, że przeprowadza onboarding, a co 10. z pracodawców podejmuje tego rodzaju działania, ale nie informuje o nich wszystkich zatrudnionych.

– Działania onboardingowe w firmach mają wielowymiarowe znaczenie. Są one wartościowe zarówno dla nowych pracowników, jak i dla samej organizacji. Wysoki procent realizacji szkoleń wstępnych jest odpowiedzią na potrzebę płynnego wdrożenia się w pracę, jaką mają obie strony – mówi Karina Knyż-Grzywa, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia (Partner Raportu Grupy Progres Rynek Pracy 360°).

Niestety doświadczenie potwierdza, że onboarding często bywa jedyną aktywnością, jaką przełożeni podejmują wobec swoich podwładnych.

Ścieżka kariery z zakrętami ...
Rozwój tak, ale za lojalkę ...
...
http://www.egospodarka.pl/159958,Onboarding-czesciej-n...