konto usunięte

Temat: Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja

Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja

Co trzeci Polak (32%) znalazł pracę dzięki wyświetlanej w mediach społecznościowych reklamie. 22% poszukiwało jej za pomocą aplikacji mobilnej, a co piąty (21%) wymieniał wiadomości z potencjalnym pracodawcą. Nowe technologie w rekrutacji to już chleb powszedni. To niektóre z wniosków, do których prowadzi lektura raportu z przeprowadzonego przez ManpowerGroup badania „Siri, szukaj ofert pracy”.


Postęp technologiczny zatacza coraz to szersze kręgi, obejmując swym zasięgiem niemal każdą dziedzinę życia. Nie jest więc niczym zaskakującym, że wyraźnie zaznacza swoją obecność podczas podejmowania aktywności związanych z poszukiwaniem pracy. Zjawisku temu postanowił przyjrzeć się ManpowerGroup. Z raportu „Siri, szukaj ofert pracy” dowiadujemy się, jak i gdzie kandydaci poszukują pracy oraz jakie z wirtualnych wykorzystują w tym celu.

W ujęciu globalnym, wśród dostępnych rozwiązań technologicznych, najczęściej wykorzystywane przez kandydatów do poszukiwania ofert pracy są reklamy w mediach społecznościowych – średnia globalna wynosi 31%, a najwyższy wynik w grupie analizowanych krajów uzyskano w Brazylii – 44%. Aplikacje mobilne globalnie wykorzystuje 17% kandydatów, najwięcej w Indiach – 38%. Indie przodują również w wymianie przez kandydatów wiadomości tekstowych z firmą – korzysta z nich 24% badanych, podczas gdy średnia globalna wynosi 11%.
(...)
http://www.egospodarka.pl/150231,Nowe-technologie-w-re...