konto usunięte

Temat: Nowa regulacja odnośnie monitoringu pracowników

Nowa regulacja odnośnie monitoringu pracowników.

Pracodawcy powinni dostosować sposób prowadzenia monitoringu i treść aktów prawa zakładowego do nowej rzeczywistości prawnej.


Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. wprowadza z dniem 25 maja 2018 r. do przepisów Kodeksu Pracy regulacje odnoszące się do kwestii monitoringu. Nowe przepisy regulują dwie główne formy monitorowania:
- monitoring polegający na nadzorze terenu zakładu pracy oraz terenu wokół zakładu pracy przy pomocy środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu – który może być wprowadzony jeśli jest to niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia, kontroli produkcji lub zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę
- monitoring poczty elektronicznej pracownika – który jest dopuszczalny, gdy jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego wykorzystania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy (przy czym nie może naruszać tajemnicy korespondencji i dóbr osobistych pracownika)
Przepisy dopuszczają również inne formy monitoringu, o ile są one niezbędne ze względu na te same wartości, dla których dopuszczalny jest monitoring poczty elektronicznej.

Ograniczenia monitoringu ...

https://www.blog.ey.pl/taxweb/nowa-regulacja-odnosnie-m...