konto usunięte

Temat: Kompetencje cyfrowe to konieczność

Kompetencje cyfrowe to konieczność

Cyfrowa rewolucja stała się faktem. Dziś dotyka ona niemal każda dziedzinę życia i gospodarki, nie omijając oczywiście miejsc pracy. Jak patrzą na nią pracownicy? Z badania zrealizowanego przez Randstad wynika, że częściej niż zagrożeń upatrują w niej szans. Są również świadomi, że kompetencje cyfrowe są dziś właściwie niezbędne.


Polscy pracownicy świetnie zdają sobie sprawę, że w scyfryzowanym świecie część posiadanych przez nich umiejętności zupełnie się zdewaluowało. Takie przekonanie wyraża 58% uczestników badania Randstad i właściwie w każdej z przebadanych grup wiekowych odsetek ten przekracza połowę respondentów. Najwyższe wskazanie osiągnięto wśród najmłodszych ankietowanych (do 24 roku życia) - aż 2/3 z nich jest przekonanych, że technologie wymagają zupełnie nowych umiejętności.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych kompetencji sprawia, że czujemy wręcz presję, aby z nowinkami technologicznymi być na bieżąco. Takiej odpowiedzi udziela aż 61% badanych. Pod tym względem jesteśmy zresztą na trzecim miejscu wśród europejskich narodów. Taką presję częściej od Polaków czują Włosi (80%) i Węgrzy (62%), ale są też społeczeństwa, które do zawrotnej prędkości technologicznego postępu podchodzą z większym dystansem – to mieszkańcy Luksemburga (29%), Grecji (29%) i Austrii (25%).

Polacy: technologie trzeba poznawać, żeby nie wypaść z rynku pracy ...
Zdobywać kompetencje cyfrowe: samemu, u pracodawcy czy w szkole? ...
(...)
http://www.egospodarka.pl/153875,Kompetencje-cyfrowe-t...