konto usunięte

Temat: Jak zarejestrować firmę w urzędzie? Objaśniamy krok po kroku

Jak zarejestrować firmę w urzędzie? Objaśniamy krok po kroku.

Rejestracja firmy nie należy do czynności skomplikowanych, mimo tego potrafi przysporzyć pewnych trudności. Oto kilka podpowiedzi jak zarejestrować firmę i na co zwrócić uwagę.

Nazwa

Nazwa firmy to kwestia tylko z pozoru oczywista. Powinna być łatwa, oryginalna i najlepiej nawiązywać do prowadzonej działalności gospodarczej. Jak zarejestrować firmę w urzędzie kiedy nie mamy pomysłu na nazwę? To nie problem. W nazwie jednoosobowej działalności gospodarczej musi znaleźć się co najmniej imię i nazwisko właściciela firmy. Warto zwrócić uwagę, że w związku z tym nazwa będąca składową liter imienia i nazwiska właściciela nie jest najlepszym pomysłem (np. Gertruda Belska „GeBels”). Może być ona natomiast deskrypcją wykonywanej działalności, np. Pralnia chemiczna Gertruda Belska lub przybrać nieco bardziej abstrakcyjną formę – „Błysk” Gertruda Belska. Wybór formy należy wyłącznie do przyszłego przedsiębiorcy. Skrócona nazwa firmy może zawierać np. nazwę (w tym przypadku „Błysk”) lub imię i nazwisko właściciela. Na fakturach przedsiębiorca ma jednak obowiązek posługiwać się pełną nazwą.

Ważne!

W ewidencji CEIDG pod tym samym nazwiskiem może figurować tylko jedna jednoosobowa działalność gospodarcza. Nie ma możliwości, by nazwisko tego samego przedsiębiorcy widniało także pod innymi nazwami. Oznacza to pewne trudności dla osób, które wykonują rozmaite usługi (np. mechanika samochodowa i regeneracja tonerów). Tu warto stworzyć dla firmy nazwę abstrakcyjną, nie nawiązującą bezpośrednio do wykonywanych usług.

Podobne zasady obowiązują w przypadku rejestrowania spółek. Nazwy takich firm zwykle muszą posiadać imiona i nazwiska wszystkich wspólników wraz z członem określającym charakter formy prawnej firmy, np. Jan Nowak, Paweł Kowalski s.c.

W przypadku spółek rejestrowanych także w KRS zasady nieco się różnią, przy czym forma prawna wykonywanej działalności jest w nazwie niezbędna.



PKD

Fundamentalną częścią rejestracji firmy jest wybór właściwego PKD, czyli Polskiej Klasyfikacji Działalności. Należy poświęcić dużo uwagi wyborowi PKD, ponieważ jest to czynnik decydujący o tym czy będziemy mieć prawo wykonywać dane czynności w ramach działalności gospodarczej. Ma on także znaczenie przy wyborze formy opodatkowania. Jak zarejestrować firmę w urzędzie nie znając właściwego PKD? Tu z pomocą przychodzi wyszukiwarka kodów PKD. W urzędach dostępny jest także katalog, zorientowany na intuicyjne wyszukiwanie według głównych kategorii. Podanie kodu PKD jest konieczne już na etapie składania wniosku o rejestrację działalności. W ramach planowanej działalności należy podać jeden kod główny, określający przeważającą działalność gospodarczą. Oprócz tego przyszły przedsiębiorca może podać nieograniczoną konkretną liczbą ilość kodów dodatkowych. Warto wiedzieć, że kody PKD można bezpłatnie aktualizować właściwie w każdej chwili, dlatego nie ma konieczności wpisywania ich „na wszelki wypadek”.

W przypadku firm rejestrowanych w KRS, liczba kodów PKD ograniczona jest do 10.

Konto firmowe ...
(...)
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-art...