konto usunięte

Temat: Jak mierzyć i oceniać skuteczność mailingu. 5...

Jak mierzyć i oceniać skuteczność mailingu. 5 najważniejszych wskaźników
5 najważniejszych wskaźników mierzenia efektów mailingu

Po przeprowadzeniu mailingu czy innej kampanii reklamowej, warto przeanalizować uzyskane rezultaty. Pozwoli nam to ocenić skuteczność działań oraz znaleźć ewentualne błędy lub pola wymagające poprawy lub dopracowania przy następnych działaniach. Dzięki porównaniu wskaźników dla różnych kampanii, będziemy też w stanie ocenić jakie działania były najbardziej efektywne i skuteczne.


Planując działania mailingowe warto nie poprzestawać na zrealizowaniu wysyłki, ale również przeanalizować skuteczność i efektywność naszych działań. Z pomocą przychodzą nam tutaj statystyki i wskaźniki badające efekty naszych kampanii. Odpowiednio je interpretując, możemy pozyskać wiele cennych informacji, które pozwolą nam ocenić, na ile odbiorcy angażują się w wysyłane przez nas treści oraz porównać różne mailingi pod względem ich efektywności i konwersji oraz kosztów pozyskania działania użytkowników.

Podstawowymi wskaźnikami używanymi do oceny wyników kampanii mailingowej są OR i CTR.

OR (Open Rate) to wskaźnik otwarć naszego mailingu. Dzięki niemu wiemy, jakie było zainteresowanie wysłanym przez nas mailingiem. Open Rate jest wyliczany jako stosunek liczby otwartych maili do wszystkich wysłanych i wyrażany jest w procentach. Aby go obliczyć, dzielimy liczbę otwarć przez liczbę wszystkich wysłanych maili i mnożymy przez 100%.

Przykład:
Jeśli mamy informację, że na 10.000 wysłanych maili, 2.500 z nich zostało otwartych, to nasz OR wynosi co najmniej 25%.

Rzeczywisty wskaźnik OR jednak jest zazwyczaj wyższy niż ten, który podają nam systemy do zliczania statystyk i niestety na chwilę obecną nie da się go precyzyjnie wyznaczyć. Dlaczego tak się dzieje?

Liczba otwarć mierzona jest dzięki umieszczeniu w treści maila przezroczystego obrazka 1x1 px, który jest pobierany bezpośrednio z serwera (nie jest wysyłany jako załącznik do wiadomości). Statystyki otwarć to nic innego, jak liczba pobrań tego obrazka. W wielu programach pocztowych przy otwieraniu mailingu dostajemy komunikat: „Nie wszystkie elementy zostały pobrane. Czy pobrać obrazy?” Takie samo działanie ma: „W celu ochrony prywatności, zdalna zawartość została zablokowana przez program …” lub podobne. Jeśli nie wykonamy określonego działania (pobranie zdalnej zawartości czy wyświetlenie obrazka), to mimo że otworzymy mail i zapoznamy się z jego treścią, nasze działanie nie będzie zliczone przez system badający statystyki otwarć.

CTR (Click Through Rate) to wskaźnik pozwalający określić jakie było zainteresowanie użytkowników naszą ofertą bądź informacją zawartą w mailingu. Spośród osób otwierających maile, tylko część z nich po zapoznaniu się z treścią maila, decyduje się kliknąć w linki w nim zawarte, by dowiedzieć się więcej na temat oferty lub dokonać zakupu czy innego działania do którego zachęcaliśmy w naszej kreacji.
...
https://www.goldenline.pl/forum/management-zarzadzanie-...