konto usunięte

Temat: CROWDSOURCING W REKRUTACJI. WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NIM...

CROWDSOURCING W REKRUTACJI. WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NIM WIEDZIEĆ.

Powszechna cyfryzacja jak mało co sprzyja niezwykle dynamicznemu generowaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań. Komunikacja w czasie rzeczywistym – poprzez media społecznościowe, komunikatory czy dedykowane aplikacje jak mało co ułatwia zbieranie, i wymianę pomysłów. Proces ten nazywa się crowdsourcingiem. Jest on pochodną jednego z największych megatrendów kształtujących współczesną gospodarkę czyli ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy). Użytek mogą zrobić z niego również pracodawcy – zarówno w ujęciu zewnętrznym, jak i wewnętrznym.


CO TO JEST CROWDSOURCING?
Crowdsourcing to proces, w ramach którego firma wyprowadza zadania realizowane tradycyjnie przez jej pracowników na zewnątrz , zlecając jej szerokiej, bliżej nieokreślonej grupie odbiorców (ang. crowd = tłum).

W kontekście HR możemy mówić o crowdsourcingu zewnętrznym, w którym zadania pracowników działu HR oddawany jest w ręce bliżej nieokreślonej grupy, niezwiązanych z organizacją osób oraz crowdsourcingu wewnętrznym, w którym do współpracy przy projektach typowo HR-owych zaprasza się wszystkich pracowników firmy.

Kandydaci i pracownicy z ich różnymi doświadczeniami i punktami widzenia są dla pracodawcy niekończącym się źródłem insightów, inspiracji i pomysłów.
Korzyści z prowadzenia działań crowdsourcingowych jest przynajmniej kilka:

Employer branding – czerpanie z mądrości zespołu to wyraźny komunikat wysłany zarówno do aktualnych pracowników, jak i kandydatów. Firma nie tylko mówi, że liczy się ze zdaniem pracowników, ale faktycznie to robi.
Feedback z zewnątrz organizacji – możliwość skonsultowania wyzwania z osobami nie związanymi na co dzień z firmą, a nawet całą branża, mającymi zupełnie inny punkt widzenia może być bardzo ożywcze.
Komunikacja wewnętrzna – angażowanie pracowników w tworzenie lub przemodelowanie procesów wewnętrznych pozwala im lepiej zrozumieć strategiczne cele firmy, a kierownictwu otwiera oczy na punkt widzenia pracowników szeregowych. Internal crowdsourcing wspiera więc kulturę dialogu.
Generowanie rozwiązań, insightów, pomysłów – jak pokazuje doświadczenie, jest ich tyle ile uczestników procesu
Zwiększenie efektywności kosztowej – często okazuje się, że pomysły organizacja jest w stanie wygenerować samodzielnie.
Jak wdrażać je w komunikacji z pracownikami i kandydatami? O tym w pełnej wersji artykułu dostępnej na blogu Gojtowska.com - https://gojtowska.com/2017/09/20/crowdsourcing-w-rekrut...

Zapraszam!

https://www.linkedin.com/pulse/crowdsourcing-w-rekrutac...