Edmund Saunders Patrz bio
Temat: Content marketing - co to jest i od czego zacząć?
Content marketing - co to jest i od czego zacząć?Content marketing, czyli marketing treści, to promocja naszej oferty i firmy, polegająca na docieraniu do nowych klientów poprzez publikowanie wartościowych treści, które są przydatne i atrakcyjne dla użytkowników. Umiejętnie prowadzona kampania content marketingowa w dłuższym okresie czasu powinna zaowocować osiągnięciem założonych przez nas celów takich jak wzrost znajomości marki, budowa pozytywnego wizerunku firmy a także wzrost sprzedaży produktów czy usług.
W ramach promocji content marketingowej możemy używać różnych form przekazu, m.in.:
artykuły,
treści eksperckie,
blog firmowy,
poradniki,
wywiady,
video
recenzje,
opisy produktów.
Najważniejsze jest jednak to, czy nasze treści będą przedstawiały dla odbiorcy rzeczywistą wartość. Czy rozwieją jego wątpliwości i pytania. Czy odpowiedzą na jego potrzeby. Gdy użytkownik otrzymuje konkretną wartość, wymiar marketingowy jest przez niego odbierany jako dodatek.
Dlaczego content marketing?
W obecnych czasach internauci coraz mniejszą uwagę zwracają na komunikaty reklamowe w postaci wszechobecnej reklamy banerowej. Coraz bardziej się na nią uodparniają. Treści contentowe są ich przeciwieństwem - wartościowe publikacje, odpowiadające na pytania nurtujące użytkowników, są poszukiwane przez odbiorców. Pozwala nam to nie tylko dotrzeć do odbiorcy w sposób nienachalny, ale wręcz być poszukiwanym przez potencjalnego klienta, którego zainteresowały publikowane przez nas treści.
Prezentując wartościową treść zyskujemy zaufanie czytelników. Dzieląc się wiedzą z dziedziny, w której jesteśmy specjalistami, jesteśmy odbierani przez potencjalnych klientów jako ekspert w swojej dziedzinie.
Odpowiednio przygotowane treści content marketingowe przyspieszają decyzje zakupowe klientów. Potencjalni klienci przed podjęciem decyzji zakupowych poszukują rzetelnych informacji, które warto im dostarczyć. Dzięki odpowiedzi na nurtujące odbiorców pytania i rozwianie wątpliwości, łatwiej i szybciej mogą podjąć decyzję o zakupie naszego produktu czy skorzystaniu z naszych usług.
...
http://www.egospodarka.pl/154614,Content-marketing-co-...