konto usunięte

Temat: Bezrobotni chcą szybkiej rekrutacji

Bezrobotni chcą szybkiej rekrutacji

U schyłku września br. rzesza bezrobotnych Polaków liczyła sobie 852,4 tys. osoby (dane MRPiPS). Ze względu na brak dochodu jest to grupa, dla której poszukiwanie pracy jest wyjątkowo stresującym i skomplikowanym wyzwaniem. Tym bardziej, gdy proces rekrutacyjny jest kilkuetapowy, a o ostatecznym zatrudnieniu decydują kwalifikacje i umiejętności, o które wśród długo niepracujących może być trudno.


Opracowany przez Grupę Progres raport Rynek Pracy 360° dowodzi, że ponad 2/3 bezrobotnych pracę chciałoby podjąć natychmiast i w związku z tym od swojego potencjalnego pracodawcy oczekuje szybkiej decyzji w sprawie zatrudnienia, optując za jednym etapem rekrutacji. Co czwarty z badanych uważa, że optymalny jest dwuetapowy proces rekrutacyjny, a zaledwie 6 proc. twierdzi, że rekrutacja powinna obejmować trzy etapy.

– Z mojego doświadczenia wynika, że część bezrobotnych rezygnuje z rekrutacji, gdy dowiaduje się, że rozmowa kwalifikacyjna stanowi wstęp do procesu wyboru idealnego kandydata. Oczywiście gotowość bezrobotnego do podjęcia pracy od zaraz jest zrozumiała, jednak z perspektywy pracodawcy sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Im więcej umiejętności trzeba zweryfikować, tym większa jest liczba etapów rekrutacji. Dla bezrobotnego może to być duży problem, jednak dla przedsiębiorców to działanie bywa niezwykle istotne – muszą oni mieć pewność, że rekrutacja zakończy się sukcesem jakim będzie zatrudnienie idealnego kandydata – mówi Krzysztof Kunicki, Business Client Advisor w Gdańskim Urzędzie Pracy (Partner Raportu Grupy Progres Rynek Pracy 360°).

Zniechęceni rekrutacją?

Z odpowiedzi udzielanych przez uczestniczących w rekrutacjach bezrobotnych wynika, że najczęściej doświadczali oni braku informacji zwrotnej odnośnie kolejnego etapu procesu rekrutacyjnego czy podjętej decyzji (35 proc.). 28 proc. wskazuje z kolei, że nie została wyczerpująco poinformowana o stanowisku oraz zakresu obowiązków. 23 proc. uważa, że zakres faktycznych obowiązków był nieadekwatny do tych oferowanych podczas procesu rekrutacji. Część bezrobotnych (w sumie 34 proc. odpowiedzi) jest zadowolonych z przebiegu procesu rekrutacji. Wskazują, że otrzymywali informację na temat kolejnych etapów i podjętej przez pracodawcę decyzji, mieli też świetny i stały kontakt z rekruterem, otrzymali jego wsparcie, a nawet (w niektórych przypadkach) rekruter pomógł im w uzupełnieniu CV.

Nie mają szans bez kwalifikacji i doświadczenia? ...
...
http://www.egospodarka.pl/159704,Bezrobotni-chca-szybk...