konto usunięte
Temat: Analityka zmienia branżę PR. Bez nowoczesnych narzędzi...
Analityka zmienia branżę PR. Bez nowoczesnych narzędzi trudno o skuteczną kampanię.Mówi: Magdalena Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań, IMM
Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej, Nationale-Nederlanden
Cyfrowe media i digitalizacja wymuszają zmiany w branży public relations. Coraz większą rolę odgrywa analityka i zaawansowane narzędzia pozwalające zmierzyć skuteczność i odbiór kampanii oraz prowadzonych działań PR-owych. Właściwa analiza zebranych informacji jest też niezbędna w planowaniu strategii, które mają odpowiadać na potrzeby konkretnych grup docelowych. Dlatego firmy i agencje powszechnie korzystają nie tylko z monitoringu mediów, lecz także zaawansowanych analiz i badań PR-owych.
– Wyzwaniami stojącymi przed branżą PR, które będą miały implikacje na kolejne lata, są postępująca cyfryzacja i digitalizacja. Jesteśmy coraz bardziej online, mamy cyfrowych odbiorców, a komunikacja zdecydowanie przechodzi w narzędzia cyfrowe i do internetu – mówi agencji Newseria Biznes Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden i przewodnicząca jury konkursu Złote Spinacze 2017.
Rosnące znaczenie cyfrowych mediów wymusza zmiany w branży public relations. Wśród trendów warunkujących jej rozwój eksperci wymieniają m.in. social media, influencerów, spadek społecznego zaufania do informacji i fake newsy. Wraz z cyfryzacją rośnie też rola analityki, która pozwala szczegółowo zmierzyć i ocenić skuteczność prowadzonych działań PR.
– To już nie tylko tradycyjny wskaźnik AVE [ekwiwalent reklamowy, jedno z podstawowych narzędzi mierzenia efektów działań PR – red.]. Coraz częściej mówi się o bogatych narzędziach analitycznych, które rzeczywiście będą mierzyły, na ile dane kampanie zmieniają postawy społeczne odbiorców – mówi Marta Pokutycka-Mądrala.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat znacząco zmieniło się podejście firm i agencji do badań PR-owych. Jeszcze niedawno korzystały one głównie z podstawowych narzędzi: klasycznych raportów analizujących obecność medialną i plasowanie informacji prasowych w mediach.
– Od kilku lat obserwujemy bardzo dużą dynamikę zmian. Branża jest bardzo otwarta nie tylko na badania, które analizują efekty jej działań, lecz także na research, czyli dogłębne poznanie tematyki, które pomaga w konstruowaniu strategii medialnych i komunikacyjnych czy w badaniu grup docelowych – mówi Magdalena Tokaj, kierownik do spraw rozwoju badań Instytutu Monitorowania Mediów.
https://biznes.newseria.pl/news/analityka-zmienia-branz...