konto usunięte

Temat: 5 zasad trudnej rozmowy zawodowej

5 zasad trudnej rozmowy zawodowej

W relacjach zawodowych nie brakuje sytuacji, w których trzeba podejmował nie najłatwiejsze tematy. Tak dzieje się chociażby w przypadku konieczności poinformowania przełożonego o niemożności realizacji założonego planu czy zakomunikowaniu pracownikowi, że nie wszystko robi tak, jak powinien. Jak przygotować się do takiej rozmowy, aby królowały w niej rzeczowe argumenty, a nie emocje?


Przekazywanie nieprzyjemnych czy wręcz złych wiadomości to sytuacja, która nie należy do najprzyjemniejszych. Niestety w wielu przypadkach po prostu nie da się jej uniknąć. Tego rodzaju rozmowie najczęściej towarzyszą silne emocje, które wywierają duży wpływ na jej przebieg. Tym bardziej trudne jest stworzenie jej scenariusza - najczęściej bowiem należy reagować elastycznie i na bieżąco. Warto jednak pamiętać o kilku najważniejszych zasadach. Gdy je zastosujesz, zwiększysz swoje szanse na zakończenie sprawy w sposób zadowalający dla obu stron, bez konieczności wdawania się w długą i często bezowocną dyskusję.

1. Nawiąż kontakt ...
2. Nazwij sytuację i daj się wypowiedzieć ...
3. Szukaj przyczyny, a nie winnych ...
4. Określ stan docelowy ...
5. Zmierzaj do mety z konkretnym planem ...
(...)
http://www.firma.egospodarka.pl/150130,5-zasad-trudnej...