Rafał K.

Rafał K. Dynamics, ERP,
partnerzy. Kolejność
przypadkowa.

Temat: Auto w teren i nie tylko

Przez dłuższy czas miałem przerwę od polowań.
Teraz zmieniłem miejsce zamieszkania i niejako naturalnie powrócił temat polowania.
Ból tylko taki, że moje obecne "rodzinne" auto ledwo daje sobie radę na polskich drogach. 10cm śniegu i już szoruje miską i wisi.
Pomyślałem, że mógłbym połączyć przyjemnie (motoryzacvją też się interesuję) z pożytecznym i chciałbym kupić auto do zabawy w terenie.
Z rozmów ze znajomymi wychodzi że albo będzie to japońska terenówka lat ok. 10 albo podobny w wieku Jeep Cherokee. Dla mnie wybór prosty. Jeep.
I tu pytanie. Czy ktoś miał z tym autem doświadczenia w czasie polowania?
Co dodatkowo montujecie do aut?
Andrzej Wolańczyk

Andrzej Wolańczyk Właściciel lek.wet.,
Lecznica dla
zwierząt WOL-WET /
V-c...

Temat: Auto w teren i nie tylko

Może zacznijmy od początku. W jakim terenie auto ma się poruszać? Jeśli po twardych drogach gruntowych i leśnych to jeep się sprawdzi. W dodatku z przyczepką albo z koszem na zwierzynę. Inaczej tapicerka w bagażniku straci swój urok. Na błotnistych i miękkich drogach autko zostanie. Część moich kolegów, która zakupiła jeepy dojeżdża do leśnej drogi i parkuje tuż obok asfaltu. Jeżeli ma to być autko dla myśliwego, który dojeżdża po zwierzynę a nie transportuje na własnym grzbiecie to autko musi być już normalną terenówką. Czyli konstrukcja ramowa z dobrym zawieszeniem, które daje się regulować, trochę inne koła i parę modyfikacji. Wyciągarka zewnętrzna, wewnętrzna do zwierzyny upolowanej. Odpowiedni sztywny pokrowiec na broń itp. Ja wybrałem na samochód myśliwski nissana patrola gr. W terenie sprawdza się doskonale. Koledzy mają suzuki samuraje i jimmi też są zadowoleni. Land rover defender 90 i 110 pracują w terenie równie dobrze. Pozostałe to kwestia przekonań ale zbyt głęboko w teren nie wjeżdżają.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Kol Andrzej slusznie zadal pytanie co do terenu-im mniej wymagajacy tym bardziej "cywilizowane" auto moze byc - im wiecej typowego terenu (ambony, neciska sa gllebowo w polach, lasach) tym auto powinno byc odpowiednio bardziej terenowe.
Co do marek(moja opinia) - Patrol GR, Pajero - pozostaje kwestia do przemyslenia czy krotkie czy dlugie.
Jeszcze jedno - moze warto kupic samochod tylko na polowania(wrocisz wieczorem z lowiska z czarnym na kipie i nastepnego dnia jedziesz do pracy - wiesz jak to pachnie;) )
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Kolego tylko i wyłącznie łada niwa. nie szkoda podrapać o gałęzie to raz. a po dwa koszt części oraz koszty naprawy. są sklepy częsći wszystkie dostępne. a autko naprawdę w terenie spisuje się rewelacyjnie. na dzień dzisiejszy tylko ja mogę sobie pozwolić na wycieczkę do lasu i to bez łańcuchów na kołach. wywaliłem z niej wszelkiego typu niepotrzebne rzeczy jak wykładziny okładziny i inne udogodnienia dla mieszczuchów pozostało tylko to co naprawdę potrzebne jest do jazdy. dwa siedzenia z przodu wystarczą. a dla przykładu ostatnia naprawa. przedni most plus dwie półosie kompletne z przegubami płus wszystkie simeringi łożyska uszczelki itd. koszt zakupu 1700 zł z wysyłką. nowe. także jak do lasu to tylko niwa.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
na dzień dzisiejszy tylko ja mogę sobie pozwolić na wycieczkę do > lasu i to bez łańcuchów na kołach.
Przepraszam ale ja tez bez lancuchow sie poruszam:)

Obrazek

Ale niva ma jeden maly problem - ciezko o diesla a w teren (wg mnie) to tylko diesel a nie jakies tam zgazowane cos.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

z przodu do ramy zamontowałem otwieraną ramę na przewóz zwierzyny. a autko jest lekkie, mały promień skrętu. w terenie sprawdza się rewelacyjnie. tam gdzie topią się patrole jeepu suzuki itp ja jadę bez stresu i nawet nie włączam napędu 4x4. a żeby włączyć blokadę mostu to jest potrzebny naprawdę cięzki teren. poligon czołgowy.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
z przodu do ramy zamontowałem otwieraną ramę na przewóz zwierzyny.
Tego rozwiazania to wybacz ale jakos nie toleruje - do tego jest kipa!
a autko jest lekkie, mały promień skrętu. w terenie sprawdza się rewelacyjnie. tam gdzie topią się patrole jeepu suzuki itp ja jadę bez stresu i nawet nie włączam napędu 4x4. a żeby włączyć blokadę mostu to jest potrzebny naprawdę cięzki teren. poligon czołgowy.
Wszystko kwestia techniki jazdy - znam dekli co jak spadnie 5 cm sniegu to 4x4 wlaczaja na asfaltach wiec... sa ludzie i parapety

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Krzysztof W.:
Robert T.:
na dzień dzisiejszy tylko ja mogę sobie pozwolić na wycieczkę do > lasu i to bez łańcuchów na kołach.
Przepraszam ale ja tez bez lancuchow sie poruszam:)

Obrazek

Ale niva ma jeden maly problem - ciezko o diesla a w teren (wg mnie) to tylko diesel a nie jakies tam zgazowane cos.


oponki mam podobne :) gazu nie wkładałem bo bez sensu. nie jeżdzę nią jako taksówka albo spedycja więc tysięcy km rocznie nie tłukę. diesel... są diesle też. ale benzyna ma to do siebie że pali zawsze. myślałem o dieslu ale przekonali mnie do benzyny. byle iskra była i paliwo a odpali. a z dieslem to różnie bywa. tym bardziej że koszt litra dzisiaj jest podobny.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Tego rozwiazania to wybacz ale jakos nie toleruje - do tego jest kipa!

ale wtedy utrudniony dostęp do bagażnika. na pake też nie wrzuce tuszy 80kg bo nie podniose. a z przodu jest taka rolka na boku i się wtacza samo. mi się sprawdza.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
Co do kosztów to moje pajero pali srednio ok 9-10 a nie ma opcji zeby silnik podobny objetosciowo(2,5l) palil tyle samo benzyny - wniosek benzyna zawsze wyjdzie drozej! Pozostaje jedynie pytanie ile faktycznie km robisz rocznie i czy sie oplaca.
Co do palenia - jak lejesz zimowy ON i masz psrawne alko to pali na dotyk - moj stal pare dni przez te mrozy jebitne i zapalil na dotyk (owszem nowe ako 100 Ah, 680 rozruchu) ale pali:) <dumny>

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
Tego rozwiazania to wybacz ale jakos nie toleruje - do tego jest kipa!

ale wtedy utrudniony dostęp do bagażnika. na pake też nie wrzuce tuszy 80kg bo nie podniose. a z przodu jest taka rolka na boku i się wtacza samo. mi się sprawdza.
Jak sie sprawdza to OK - po prostu mi nie pasi bo ani to wyglada ani nic BTW jechac przez miasto z czarnym na przodzie - powiedzmy entuzjazm ogolny wsrod innych.
Co do Twojego ladowania na kipe-masz wysoko prog zaladunkowy.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

i tylko nie jakieś tam coś... nie kupiłem tej niwy dla szpanu tylko do pracy w terenie. a w teren dla myśliwego wg mnie lepszego auta nie ma. koszt niski więc nie jest przykro gdzieś otrzeć a sprawdza się super. więcej naprawdę nie trzeba.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

fote wysłać mogę jak to wygląda. próg jest normalnie.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Krzysztof W.:
Robert T.:
Co do kosztów to moje pajero pali srednio ok 9-10 a nie ma opcji zeby silnik podobny objetosciowo(2,5l) palil tyle samo benzyny - wniosek benzyna zawsze wyjdzie drozej! Pozostaje jedynie pytanie ile faktycznie km robisz rocznie i czy sie oplaca.
Co do palenia - jak lejesz zimowy ON i masz psrawne alko to pali na dotyk - moj stal pare dni przez te mrozy jebitne i zapalil na dotyk (owszem nowe ako 100 Ah, 680 rozruchu) ale pali:) <dumny>


ja mam silnik 1,7. ile pali powiem szczerze że nigdy nie sprawdzałem czy 8 czy 10. co to za różnica? ile trzeba to spali. przecież zależy czy jedziemy po asfalcie czy po zaoranym polu itd.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
fote wysłać mogę jak to wygląda. próg jest normalnie.
Nie ma potrzeby na allegro looknalem - faktycznie myslalem ze kipa otwiera sie powyzej swiatel dopiero - moj blad.
Robert T.:
i tylko nie jakieś tam coś... nie kupiłem tej niwy dla szpanu > tylko do pracy w terenie. a w teren dla myśliwego wg mnie > lepszego auta nie ma. koszt niski więc nie jest przykro gdzieś > otrzeć a sprawdza się super. więcej naprawdę nie trzeba.
I o to loto zeby mozna bylo krzaczorami tyrac i zeby serce nie bolalo przez to:)
A z jakies tam cos to sorki;)

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Krzysztof W.:
Robert T.:
fote wysłać mogę jak to wygląda. próg jest normalnie.
Nie ma potrzeby na allegro looknalem - faktycznie myslalem ze kipa otwiera sie powyzej swiatel dopiero - moj blad.
Robert T.:
i tylko nie jakieś tam coś... nie kupiłem tej niwy dla szpanu > tylko do pracy w terenie. a w teren dla myśliwego wg mnie > lepszego auta nie ma. koszt niski więc nie jest przykro gdzieś > otrzeć a sprawdza się super. więcej naprawdę nie trzeba.
I o to loto zeby mozna bylo krzaczorami tyrac i zeby serce nie bolalo przez to:)
A z jakies tam cos to sorki;)


nie ma problemu Kolego. ja normalny typ jestem. :) na allegro to jest gówno. tu ma swój własny sprawdzony system :) dwa dziczki wchodzą idealnie :)

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Krzysztof W.:
i otwiera się powyżej świateł, zależy który rocznik niwy to był. ale i tak jest wysoko i niezbyt wygodnie.

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

Robert T.:
Krzysztof W.:
i otwiera się powyżej świateł, zależy który rocznik niwy to był. ale i tak jest wysoko i niezbyt wygodnie.
A czyli jednak dobrze kminilem:) No ten prog to jednak troszke boli -Twoje rozwiazanie krata na przod jedyna opcja jak sam jezdzisz w pole
Robert T.:
ja normalny typ jestem. :) na allegro to jest gówno
i o to wlasnie loto zeby wymienic sie doswiadczeniami bo po to wszyscy tu jestesmy zeby sobie pomagac. A nt allegro to rozne sa opinie;)

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

no pewnie! a z tą kratą to po prostu sprawdziłem różne opcje co kto ma i jak się zachowuje. że tak powiem pojedynczy egzemplarz. na allegro nie ma!

konto usunięte

Temat: Auto w teren i nie tylko

no bo po co dźwigać jak można wygodnie wciągnąć :) a poza tym mam cały czas dostęp do bagażnika.

Następna dyskusja:

Auto do Terenu i nie tylko




Wyślij zaproszenie do