Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Czy ktos z Was ma moze jakies informacje na temat wypadku podczas obslugi B737 w USA?
Silnik wessal mechanika podczas proby na mocy startowej.
Mam tylko zdjecia po wypadku a zadnych rzeczowych informacji :\

konto usunięte

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Kamil Iwankiewicz:
Czy ktos z Was ma moze jakies informacje na temat wypadku podczas obslugi B737 w USA?
Silnik wessal mechanika podczas proby na mocy startowej.
Mam tylko zdjecia po wypadku a zadnych rzeczowych informacji :\
O shit... :(
A wydawałoby się, ze to stresujaca i odpowiedzialna ale bezpieczna praca...
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Shit jak shit, dzisiaj juz wiem troche wiecej. Idioci sprawdzali podciek oleju na silniku przy mocy startowej, w sumie normalna sprawa ale nie podchodzi sie do tego silnika jak pracuje na mocy startowej. Tam nie ma plynnej granicy, poprostu w jednym miejscu stoisz i nie czujesz nawet ruchu powietrza a pol kroku dalej zamieniasz sie w mielonke. Masakra, teraz juz rozumiem to cale straszenie na kursie B737. Wrzucilbym tu fotki ale sa tak drastyczne, ze sam nie mam ochoty ich ogladac.

konto usunięte

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Kamil Iwankiewicz:
Shit jak shit, dzisiaj juz wiem troche wiecej. Idioci sprawdzali podciek oleju na silniku przy mocy startowej, w sumie normalna sprawa ale nie podchodzi sie do tego silnika jak pracuje na mocy startowej. Tam nie ma plynnej granicy, poprostu w jednym miejscu stoisz i nie czujesz nawet ruchu powietrza a pol kroku dalej zamieniasz sie w mielonke. Masakra, teraz juz rozumiem to cale straszenie na kursie B737. Wrzucilbym tu fotki ale sa tak drastyczne, ze sam nie mam ochoty ich ogladac.
Taaa... z tego wynika, że takie fotki powinni pokazywać na w/w kursie... I tylko tam.Agata Weksej edytował(a) ten post dnia 12.05.10 o godzinie 21:58
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Agata Weksej:
Kamil Iwankiewicz:
Shit jak shit, dzisiaj juz wiem troche wiecej. Idioci sprawdzali podciek oleju na silniku przy mocy startowej, w sumie normalna sprawa ale nie podchodzi sie do tego silnika jak pracuje na mocy startowej. Tam nie ma plynnej granicy, poprostu w jednym miejscu stoisz i nie czujesz nawet ruchu powietrza a pol kroku dalej zamieniasz sie w mielonke. Masakra, teraz juz rozumiem to cale straszenie na kursie B737. Wrzucilbym tu fotki ale sa tak drastyczne, ze sam nie mam ochoty ich ogladac.
Taaa... z tego wynika, że takie fotki powinni pokazywać na w/w kursie... I tylko tam.Agata Weksej edytował(a) ten post dnia 12.05.10 o godzinie 21:58
Latwe do wyobrazenia, cos podobnego do tego jak robisz mielone na obiad tylko skala jest wieksza i swiadomosc tego, ze to byl czlowiek nie ulatwia zasniecia.
Moge Ci podeslac fotki, chcesz?
Nie, raczej nie chcesz.

konto usunięte

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Kamil Iwankiewicz:
Agata Weksej:
Taaa... z tego wynika, że takie fotki powinni pokazywać na w/w kursie... I tylko tam.
Latwe do wyobrazenia, cos podobnego do tego jak robisz mielone na obiad tylko skala jest wieksza i swiadomosc tego, ze to byl czlowiek nie ulatwia zasniecia.
Moge Ci podeslac fotki, chcesz?
Nie, raczej nie chcesz.
Nie, zdecydowanie nie chcę fotek... wartość dydaktyczna byłaby żadna, bo nie planuję pracy przy B737.
Mielonych nie robię, ale widziałam fotki ptactwa w silnikach... :(
Piotr Dziobkowski

Piotr Dziobkowski Project Manager/
Commercial Manager

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Zainteresowałem się tematem i okazało się że takich przypadków całkiem sporo się dzieje. Dotarłem do instukcji Boeinga i tam wyczytałem że do 2008 w samym tylko 737 naliczono ich zdaje się 33...
Był tam też film instruktażowy jak należy pracować przy obsłudze silnika. Jak można przypuszczać mechanik o czymś zapomniał....
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Tak zapomnial, ze nie podchodzi sie do silnika na pelnej mocy startowej.
Raz na trzy miesiace CFM56 cos wciaga, kontener, bagaz, czlowiek... Niestety potrafie to zrozumiec:rutyna, pospiech, stres, zmeczenie,"tyle razy bylo dobrze wiec teraz tez..." itp, itd zawsze to samo.Kamil Iwankiewicz edytował(a) ten post dnia 13.05.10 o godzinie 21:31
Piotr Dziobkowski

Piotr Dziobkowski Project Manager/
Commercial Manager

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

film szkoleniowy Boeinga prezentuje specjalne punkty mocowania na silniku do których powinno się przypiąć podas prac przy silniku. Czy nigdy nie zachodzi potrzeba przebywania przy silniku podczas prób w tym przy mocy startowej?
Film szkoleniowy prezentował także specjalne ogrodzenia(siatki) ustawiane przed silnikiem....
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Piotrze, oczywiście, że zachodzą takie potrzeby dlatego są właśnie takie filmy szkoleniowe, dlatego są mocowania na silniku, dlatego są uprzęże. Jednak CFM56 na mocy startowej nie posiada w zasadzie stref bezpiecznych. Kiedy mnie szkolono z budowy i obsługi B737 jasno i wyraźnie mówiono nam, że jeżeli zachodzi potrzeba wykonania jakiej kolwiek obsługi na uruchomionym silniku to tylko i wyłącznie na "Idle". Na mocy startowej silnik zasysa powietrze nie tylko z przed siebie ale również zza przedniej płaszczyzny wlotu czyli strefga niebezpieczna pojawia się równiez po bokach silnika, czyli tam gdzie znajduje się mechanik obsługi. Popatrz na malowanie samolotu, te czerwone linie na kdłubie i na silnikach to są właśnie linie granicy strf bezpiecznych, bezpiecznych przy pracy na "Idel".

konto usunięte

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Kamil Iwankiewicz:
dlatego są mocowania na silniku, dlatego są uprzęże. Jednak CFM56 na mocy startowej nie posiada w zasadzie stref bezpiecznych.

Pytanie, dotyczy to tez sinlikow odrzutowych w innych samolotach?

Jak to wyglada w A320, ktorego silnik jest zamocowany wyzej niz w 737?

Rowniez kiedys slyszalem o podobnym wypadku (735 Continental o ile sie nie myle), stymze z tego co podaly media, to samolot byl przygotowywany do startu z pasazerami na pokladzie. Po incydencie niektorzy wymagali opieki psychologa.
Piotr Dziobkowski

Piotr Dziobkowski Project Manager/
Commercial Manager

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Jak się zainteresowałem tematem, zauważyłem że jest takich przypadków całkiem sporo. Także w lotnictwie wojskowym. Zresztą słynne jest nagranie z A-6 na lotniskowcu, gdzie silnik zasysa człowieka właśnie z boku silnika, a nie od przodu. Co ciekawe tamten wypadek człowiek przeżył....

konto usunięte

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Spojrzyj w mój ostatni wpis do tematu Su 27, a tak właściciwie obejrzyj filmik jaki tam wkleiłem.
Próby silnikowe tej maszyny. Mechanicy w bezpiecznej odległości, wloty powietrza odpowiednio zabezpieczone.
A siekane mięso z człowieka już widziałem, chociaż to akurat nie wypadek przy silniku Boeinga tylko ludzka nieuwaga przy pewnej potężnej maszynie w przemyśle ciężkim. Nieprzyjemny widok.
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Jarosław Wagner:
Kamil Iwankiewicz:
dlatego są mocowania na silniku, dlatego są uprzęże. Jednak CFM56 na mocy startowej nie posiada w zasadzie stref bezpiecznych.

Pytanie, dotyczy to tez sinlikow odrzutowych w innych samolotach?

Jak to wyglada w A320, ktorego silnik jest zamocowany wyzej niz w 737?

Rowniez kiedys slyszalem o podobnym wypadku (735 Continental o ile sie nie myle), stymze z tego co podaly media, to samolot byl przygotowywany do startu z pasazerami na pokladzie. Po incydencie niektorzy wymagali opieki psychologa.

Dotyczy to praktycznie wszystkich samolotów nie tylko jetów, wypadki ze śmigłami też się zdarzają :/
A320 czy B737 nie ma to znaczenia, jak nie przestrzegasz zasad to kończy się to bardzo źle.
Około 10 lat temu zginął mechanik obsługi liniowej na Okęciu. Mówiąc krótko: zagapił się i został uderzony łopata śmigła ATRa :(
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Wypadek z silnikiem CFM56 w USA?

Mówiąc krótko: zagapił się i został uderzony łopata śmigła ATRa :(

kilka lat temu zginęła pielęgniarka uderzona śmigłem ogonowym śmigłowca LPR, chciała przeskoczyć kałużę.

M.



Wyślij zaproszenie do