konto usunięte
Temat: "Skorpion."
Nie zrealizowany polski projekt. Zabrakło kasy albo dobrej woli?http://info.wsisiz.edu.pl/~zawadka/
http://www.airliners.net/photo/1261813/L/
http://www.youtube.com/watch?v=SVnGF8XbgcA
konto usunięte
konto usunięte
Rafał
Zduński
Logistyka,
Zarządzanie magaznem
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Rafał
Zduński
Logistyka,
Zarządzanie magaznem
konto usunięte
Rafał
Zduński
Logistyka,
Zarządzanie magaznem
konto usunięte
przykro patrzeć jak wszystkie te projekty nie są realizowane, mamy takie możliwości a nie umiemy tego wykorzystać...
Iryde jak najbardziej pamiętam i szkoda ze nie została poprawiona i dopuszczona do latania.Adam K. edytował(a) ten post dnia 22.05.10 o godzinie 04:06
Rafał
Zduński
Logistyka,
Zarządzanie magaznem
konto usunięte
konto usunięte
Ladislav
Zaparka
właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z
Mariusz M. ...
Adam K.:
Ale coś na miarę Saab JAS-39 Gripen można było w Polsce zrealizować.
Adam K.:
Podobnie jak z większymi maszynami rosyjskie jest politycznie odrzucane.
Rafał Zduński:
Osobiście bym wolał aby latać już na Mig-ach 29 niż na F-16.
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Mariusz M.:samolot bojowy "made in Poland" to byc moze za duze wyzwanie jak na poczatek, ale szkolny lub szkolno-bojowy sa w naszym zasiegu. nie widze powodu bysmy nie mieli np. wejsc w kooperacje z firmami z dawnego bloku wschodniego, a nawet spojrzec duzo dalej na wschod. uwazam, ze stworzenie zaawansowanej technicznie i atrakcyjnej cenowo maszyny jest zupelnie realne. stawiam, ze byloby ja latwiej sprzedac niz Eurofighter'a, Raptora i inne high-end'owe "cuda", ktorych ceny sa kosmiczne (glownie ze wzgledu na zenujaco niska efektywnosc ich tworcow i producentow).
Całkowicie pozbawione sensu. Ogromny koszt, nabywanie pewnych doświadczeń w zasadzie od zera, efekt końcowy pod dużym znakiem zapytania. A że historia lubi się powtarzać, moglibyśmy skończyć jak z PZL-38 Wilk swego czasu.
Piotr
Dziobkowski
Project Manager/
Commercial Manager
Całkowicie pozbawione sensu. Ogromny koszt, nabywanie pewnych doświadczeń w zasadzie od zera, efekt końcowy pod dużym znakiem zapytania. A że historia lubi się powtarzać, moglibyśmy skończyć jak z PZL-38 Wilk swego czasu.
Układu Warszawskiego już nie ma. Jesteśmy w innych strukturach.
A jakieś merytoryczne argumenty "za", czy po prostu bardziej się podoba?
konto usunięte
Mariusz M.:
Adam K.:
Ale coś na miarę Saab JAS-39 Gripen można było w Polsce zrealizować.
Całkowicie pozbawione sensu. Ogromny koszt, nabywanie pewnych doświadczeń w zasadzie od zera, efekt końcowy pod dużym znakiem zapytania. A że historia lubi się powtarzać, moglibyśmy skończyć jak z PZL-38 Wilk swego czasu.
Adam K.:
Podobnie jak z większymi maszynami rosyjskie jest politycznie odrzucane.
Układu Warszawskiego już nie ma. Jesteśmy w innych strukturach.
Rafał Zduński:
Osobiście bym wolał aby latać już na Mig-ach 29 niż na F-16.
A jakieś merytoryczne argumenty "za", czy po prostu bardziej się podoba?Adam K. edytował(a) ten post dnia 23.05.10 o godzinie 03:12
konto usunięte
Pierwotny zamiar ,zrobic Orke z dwoma tanimi silnikami Rotax 912 byl rewelacyjny, tylko okazalo sie, ze Orka ma slabe osiagy, jest zaduza i zamienili silniki za klasyczne silniki lotnicze Lycoming.
Co podraza zakup, eksploatacje itd.
Pomysl podchwycil Tecnam i zrobil 4 osobowy samolot z doma Rtaxama i dobrze sie sprzedaje.
Tendecje w lotnictwie sa odwrotne, po co 2 silniki gdzie mozna dac jeden.
Kiedys sie stosowali dla bezpieczenstwa, teraz praktycznie przy tym poziomie technologii wystarczy jeden mocnejsi silnik.
Pilatus TC12 jest tego dowodem.
konto usunięte
Następna dyskusja: