Mirosław O.

Mirosław O. Doradca Bankowości
Korporacyjnej

Temat: Samoloty dla VIP

Jako przykład "polskich przetargów", bałagany i szkodników urzędniczych...

http://www.altair.com.pl/cz-art-2004

ciekawy artykuł nie tylko dla miłośników lotnictwa...
Pozdrawiam
Tomasz Leleń

Tomasz Leleń Dziennikarz,
publicysta i
politolog

Temat: Samoloty dla VIP

Napisałem o tym taki artykuł

http://atplatoon.w.interia.pl/skrzydlarzadu.html

Polska bez skrzydeł
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

"do przewozu najważniejszych osób w państwie polscy politycy kupią dopiero wtedy, gdy spotkają się na pogrzebie po katastrofie, której ktoś nie przeżyje. " niestety zapewne to będzie prawdą.

Samoloty dla VIP powinny być zakupione już dawno.

Temat: Samoloty dla VIP

Powiedzcie to rodzinom tych którzy zgineli , lecac Casą -supernowoczesna maszyną - kupioną w pełnoprawnym :) przetargupawel \slider\Fidala edytował(a) ten post dnia 13.05.09 o godzinie 22:01
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

i już mamy odpowiedź:

http://wiadomosci.onet.pl/1970415,11,item.html

Jednak od LOT EMB 175
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Samoloty dla VIP

Maja maly zasieg, to nierozwiazuje problemu.
Jezeli jest w PL serwis na Boeniga,powinni kupi takowego
na cca 100-120 osob z powiekszonymi zbiornikama,aby dolecial do USA
i aby go mozna bylo zrobic na transportowca wojska do Iraku/Afganistanu.
Rozrzutne jest,aby samolot stal i lecial 2x w miesiacu
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

Ladislav Zaparka:
Maja maly zasieg, to nierozwiazuje problemu.
Jezeli jest w PL serwis na Boeniga,powinni kupi takowego
na cca 100-120 osob z powiekszonymi zbiornikama,aby dolecial do USA
i aby go mozna bylo zrobic na transportowca wojska do Iraku/Afganistanu.
Rozrzutne jest,aby samolot stal i lecial 2x w miesiacu


Oczywiście, że powinni Boeinga a nie EMB 175. Mały, ciasny etc.

No cóż, nie zobaczymy już TU.......
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Samoloty dla VIP

TU 154 wcale nie jest zlym samolotem, jest tylko niewlasciwego
pochodzenia, jest szybki, ma jeszcze duzy resurs i ma nowa awionike.
Juz jest, placi sie tylko za paliwo, ktorego zuzywa wiecej, ale co to jest za koszt,do zakupu nowego typu.
Mysle, ze jezeli zamarzl TU ,to by zamarzl kazdy samolot, przewaznie ruski sprzet jest oporny na warunki pogodowe.

Temat: Samoloty dla VIP

jak dla mnie ta decyzja, to jeszcze jedna próba ratowania LOTu
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

Ladislav Zaparka:
TU 154 wcale nie jest zlym samolotem, jest tylko niewlasciwego
pochodzenia, jest szybki, ma jeszcze duzy resurs i ma nowa awionike.
Juz jest, placi sie tylko za paliwo, ktorego zuzywa wiecej, ale co to jest za koszt,do zakupu nowego typu.
Mysle, ze jezeli zamarzl TU ,to by zamarzl kazdy samolot, przewaznie ruski sprzet jest oporny na warunki pogodowe.


Ja uwielbiam jak startuje TU, najbardziej podoba mi się wersja Aeroflotu :-) przepięknie się prezentuje w tych barwach. Czasami widzę jak leci obok mnie :-) a teraz mam raj na ziemi ;-) ze względu na remont pasa startowego
Andrzej D.

Andrzej D. Ekspert ds IT,
Xelion

Temat: Samoloty dla VIP

Piotr J.:
Ladislav Zaparka:
Maja maly zasieg, to nierozwiazuje problemu.
Jezeli jest w PL serwis na Boeniga,powinni kupi takowego
na cca 100-120 osob z powiekszonymi zbiornikama,aby dolecial do USA
i aby go mozna bylo zrobic na transportowca wojska do Iraku/Afganistanu.
Rozrzutne jest,aby samolot stal i lecial 2x w miesiacu


Oczywiście, że powinni Boeinga a nie EMB 175. Mały, ciasny etc.
A jak często polski rząd lata na dalsze trasy. W jakim celu za pieniądze podatników ma lecieć świta 150 osób. Jak ostatnio do Warszawy przyleciała kanclerz Niemiec o był to Canadair 604
http://epwa.pl/photo.php?photo=3234&epwaoption=serchAl...
a jak leci nasz prezydent to zaraz 737 bo E175 jest mały.
Prezydent Indii przyleciał samolotem Air India, a premier Wielkiej Brytanii samolotem British Airways. Nasz rząd potrzebuje specjalnej rządowej wersji. Czy to nie przesada?
Moim zdaniem wystarczyłby Falcon 900 Canadair 604 albo Embraer Legacy.
Gdy lecą do Stanów to B767 (B787) LOTu jako charter.Andrzej D. edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 15:54
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

Andrzej D.:
http://epwa.pl/photo.php?photo=3234&epwaoption=serchAl...
a jak leci nasz prezydent to zaraz 737 bo E175 jest mały.
Prezydent Indii przyleciał samolotem Air India, a premier Wielkiej Brytanii samolotem British Airways. Nasz rząd potrzebuje specjalnej rządowej wersji. Czy to nie przesada?
Moim zdaniem wystarczyłby Falcon 900 Canadair 604 albo Embraer Legacy.
Gdy lecą do Stanów to B767 (B787) LOTu jako charter.Andrzej D. edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 15:54

Chciałbym przypomnieć, że nasz Premier latał już LOT i wyszło, że takie podróże są o wiele droższe + kwestie bezpieczeństwa.

Przecież Premier czy Prezydent nie latają sami. Misja dyplomatyczna to cała załoga, osoby pomocne przy konferencjach, dziennikarze, obsługa etc.

Owszem koszt zakupu (a raczej powinien być) jest duży, jednak proszę zauważyć, że takie maszyny służyć miałaby co najmniej 30 lat!
Konrad G.

Konrad G. Muzykujący
pilot-informatyk

Temat: Samoloty dla VIP

OK, ale nasz leciał rejsowym, a tu mówimy o charterze...

Temat: Samoloty dla VIP

Super tylko żeby jeszcze lot miał co charterować , jeden LPF miczego nie załatwi
Andrzej D.

Andrzej D. Ekspert ds IT,
Xelion

Temat: Samoloty dla VIP

LOT 767 ma obecnie kilka za niedługo będzie kolejny SP-LPG
Loty rządowe za ocean nie są tak częste więc LOT nie miałby chyba problemu na charter jednego samolotu.
Loty europejskie mogą załatwiać dwoma E175
Grzegorz Bojanko

Grzegorz Bojanko administrator ds.
kosztów stałych

Temat: Samoloty dla VIP

Andrzej D.:
Loty rządowe za ocean nie są tak częste więc LOT nie miałby chyba problemu na charter jednego samolotu.

Oprócz zimy, kiedy nadprogramowa sztuka (sztuki?) będzie robić czartery to ciężko byłoby to zgrać z rozkładem.
Mirosław O.

Mirosław O. Doradca Bankowości
Korporacyjnej

Temat: Samoloty dla VIP

Panowie - chodzi o pieniądze których nie mamy.. skoro ich zbyt wiele nie mamy tym bardziej starannie należy je wydatkować i tym bardziej starannie planować ich wydatkowanie..
Ale nasi urzędasy tego nie robią.. Media - nie wiem czy dobrze robią, że sobie jeźdżą po nich przez to czy nie (raczej tak bo gdyby nie zwracały uwagi na to co się dzieje i nie jeździli sobie aferami z tym związanymi to by nie byłoby tematu w ogóle i żadnej refleksji). PRAWIE każde podane wyżej rozwiązanie ma plusy ale i minusy - plusy trzeba wykorzystać, minusy - umniejszyć ich wpływ na późniejszy czas... pewnie nie znajdziemy jednego najlepszego super rozwiązania...
Ale z takimi urzędnikami jakich mamy tego nie zrobimy...
Bo większość rzeczy jest robione wg myślenia życzeniowego, szarpią i miotają się a do tego mają wymogi jak wojsko (trochę szydzę teraz ale nasze wojsko potrafi od producenta sprzętu wymagać nie wiadomo jakich cudów zamawiając kilka sztuk).
Biorąc pod uwagę nasze plany dotyczące zakupów dla armii i lotnictwa w najbliższym czasie (sławetne Bryzy kupione od sprzedanego Mielca, plany z MRTT, program Herculesa - niewątpliwie potrzebny tymczasem już napotkał problemy dzięki braku myślenia perspektywicznego i przewidywania czy program śmigłowcowy Black Hawka)to naprawdę nie wiem co to z nami będzie... znowu się wszyscy pogubią i tak się to wszystko wielokrotnie zmieni..
Jakiś czas temu bardzo się tym denerwowałem i angażowałem ale teraz już naprawdę szkoda mi na to czasu...
Teraz chętnie bym sobie poszydził z wszystkich tych co tak kochali niedawno amerykę naszego wielkiego sojusznika, co nam korzystnie sprzedał F-16, kupił za grosze zakłady lotnicze z obietnicą wielkiego ich rozwoju wliczając zakup w rozliczenie offsetu (polecam defnicję offsetu i w ogóle poczytać na ten temat bo offset tak rozliczany jak w Polsce to kuriozum), poklepał przyjacielsko naszych polityków po plecach, powiedział dla publiki parę ciepłych słów i teraz wciska nam patrioty bez głowic dla celów szkoleniowych abyśmy mieli powód do tego by wydać kolejne kilka miliardów USD na zakup tego systemu w USA (albo może używanego? z poniesieniem kosztów modernizacji)... Innymi słowy kolejna polska miłość jak miłość kiedyś do Francji, która miała nas bronić, uwielbienie dla podobnych do nas temperamentem włochów, czy w późniejszym okresie jedynie prawa ideologia towarzystwa przyjaźni polsko radzieckiej - liczenie na innych zamiast na siebie...
Tak to jest jak się robi rzeczy z powodów politycznych i polega na wielkim bracie. Nic się nie uczą Ci nasi politycy i urzędnicy. Nic. Nawet doświadczenia z ostatnich lat są ignorowane. Jak przyjechali neoliberałowie kilka miesięcy temu do Warszawy(tak - ci sami, co stoją za partią republikańską z której poparcia rządził reagan i bushowie) i radzili nam aby nie liczyć na amerykę tylko na siebie (sami amerykanie!!!) zwracając uwagę na to, że na tarczy polska nic nie zyska - przeszło to dosłownie bez echa...
Ech szkoda słów...

Co do Mnie to chciałbym aby kupiono 2-4 sztuki bardzo dobrych z wyższej półki samolotów dyspozycyjnych dla vipów (być może wielu rządzących lata rejsowymi ale moim zdaniem jest to bardziej pod publikę) ale ograniczono ich użytkowanie do naprawdę potrzebnych wizyt (aby np taka pani jak Alicja Grzeskowiak czy byle poseł lub inny urzędas nie mógł korzystać z niego w mało potrzebnych okolicznościach - kiedyś ciekawie opisano ile pani Grześkowiak latała i gdzie - wracam do tego zawsze gdy są rozważania o zakupie samolotów dla VIP bo chciałbym zwrócić uwagę, że zakup to tylko połowa problemu - druga, ważniejsza to procedury ich użytkowania) natomiast większe delegacje to chartery samolotów lotu lub korzystanie z MRTT jeśli będzie taki kupiony i jeśli to będzie możliwe.
PozdrawiamMirosław O. edytował(a) ten post dnia 17.06.09 o godzinie 09:06
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Samoloty dla VIP

Nowy wiadomości:

http://fakty.interia.pl/polska/news/w-ciagu-miesiaca-v...

czyli Embraery bez przetargu
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Samoloty dla VIP

Uwielbiam jak się wypowiada pan Tomasz Hypki, jedyny w Polsce ekspierd w dziedzinie lotnictwa, który nie ma nawet licencji modelarza ale za to zna się na wszystkim.
To jest oczywiste, że wylizingują te samoloty bez przetargu. Przecież tu nie chodzi o to by vipy miały wygodę tylko o to by legalnie zasilić kasę PLL LOT S.A. i nie słuchać ględzenia Komisji Europejskiej o nieuczciwym promowaniu polskiego przedsiębiorstwa.
Dokładnie tak samo zrobili nasi południowi sąsiedzi,... co tu dużo gadać, Czesi zawsze byli pragmatyczni.
LOT jest wiodącym w świecie użytkownikiem E170 a pilotów szkoli w Szwajcarii, a Czesi mają swój symulator na Airbusa.
Mirosław O.

Mirosław O. Doradca Bankowości
Korporacyjnej

Temat: Samoloty dla VIP

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7044840...

Nasi politycy nie zasługują na nowe samoloty :)

Następna dyskusja:

TRANSPORT VIP - PILNE




Wyślij zaproszenie do